• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Mariana79

Det är över.... det är tomt.... det är tyst

10 ägg och inget befruktades inget!

De kunde inte ge mig ett svar varför, de blev förvånade då allt såg bra ut.... Äggen mognade inte tillräckligt.....

Vad gör vi nu? Miljoner tankar snurrar i mitt huvud, ge upp? Försöka igen... inse att vi är körda eller fortsätta hoppas.... jag vet inte... just nu är det bara så tomt.... så tyst.... och det gör så jävla förbannade ont..........

• Filli89
    Mariana79 skrev 2016-02-12 11:55:27 följande:

De kunde inte ge mig ett svar varför, de blev förvånade då allt såg bra ut.... Äggen mognade inte tillräckligt.....

Vad gör vi nu? Miljoner tankar snurrar i mitt huvud, ge upp? Försöka igen... inse att vi är körda eller fortsätta hoppas.... jag vet inte... just nu är det bara så tomt.... så tyst.... och det gör så jävla förbannade ont..........

Näe är det sant? Fick ont i magen av ditt inlägg så kände nästan att jag ville svara. Gud vad tråkigt förstår din rädsla. Att man inte orkar mer. Ge inte upp vännen. Ni behöver inte vara körda, för vissa tar det bara längre tid. Var själv på äggplock idag de fick ut 11 men nu efter att ha läst ditt inlägg så kan man ju aldrig känna sig riktigt säkert oavsett hur många de är. Jag känner verkligen med dig vännen. Styrke kramar till dig . Kram.
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-12 11:55:27 följande:

Näääää fy fan så orättvist! Blir så ledsen för er skull! Vill säga att ge snälla inte upp men förstår att just nu är det svårt att tro att det ska gå. Vad säger dom på kliniken om fortsättning? Vilken metod körde dom med, standard eller mikro? Kan inte annat än lida med dig! Försök hitta styrka att fortsätta! Skickar en bamse kram till dig
  • MoM11

Fy vad hemskt tråkigt Mariana, lider med dig!

Det hände mig vid senaste försöket. 12 st hade jag då.kunde inte få någon förklaring då.

Minns inte om det var erat första försök? Vad har du för AMH? Har du testat till DHEA värde?

• Mariana79

Nej de hade ingen förklaring. Jag hade ett amh värde på 10.4 och jag ifrågasatte hur resultatet kunde bli så här när mina värden är så bra samt att min mans spermier är på topp. Han sa då att även om äggreserven är hög så säger inte detta ngt om kvalitén på äggen...

Jag ökade 6 kilo på min hormonbehandling och ligger nu över bmi gränsen...

När jag åt pergotime för 12 år sedan så gick jag upp 10 kilo. Så jag går upp rejält på hormonerna. Så detta innebär att jag måste gå ner i vikt - MASSOR innan vi ens kan tänka på en ivf sväng till.

Jag vet att det inte är endast vikten som avgjort att vi har svårt att bli gravida. Jag och min man har varit tillsammans i 16 år och under dessa år har jag varit i alla olika stolekar...

Vi lyckades få vår son helt naturligt det var ett mirakel, ett guldägg.... var överviktig även då när jag blev gravid med honom.

Jag börjar förstå att felet är pga mig och min äggkvalite... men jag kan inte kasta in handduken ännu trots det.

Nedslaget blev stort idag men vi har bestämt oss för att återigen kämpa själva parallellt med viktnedgång. Och om/när jag lyckas gå ner 20 kilo så tar vi hjälp av ivf en sista gång.

Och funkar inte detta nu så kastar vi in handduken och tackar för oss....

• engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-12 20:18:05 följande:

Nej de hade ingen förklaring. Jag hade ett amh värde på 10.4 och jag ifrågasatte hur resultatet kunde bli så här när mina värden är så bra samt att min mans spermier är på topp. Han sa då att även om äggreserven är hög så säger inte detta ngt om kvalitén på äggen...

Jag ökade 6 kilo på min hormonbehandling och ligger nu över bmi gränsen...

När jag åt pergotime för 12 år sedan så gick jag upp 10 kilo. Så jag går upp rejält på hormonerna. Så detta innebär att jag måste gå ner i vikt - MASSOR innan vi ens kan tänka på en ivf sväng till.

Jag vet att det inte är endast vikten som avgjort att vi har svårt att bli gravida. Jag och min man har varit tillsammans i 16 år och under dessa år har jag varit i alla olika stolekar...

Vi lyckades få vår son helt naturligt det var ett mirakel, ett guldägg.... var överviktig även då när jag blev gravid med honom.

Jag börjar förstå att felet är pga mig och min äggkvalite... men jag kan inte kasta in handduken ännu trots det.

Nedslaget blev stort idag men vi har bestämt oss för att återigen kämpa själva parallellt med viktnedgång. Och om/när jag lyckas gå ner 20 kilo så tar vi hjälp av ivf en sista gång.

Och funkar inte detta nu så kastar vi in handduken och tackar för oss....

Det är så sorgligt detta! Jag hoppas att ni orkar fortsätta och om det hänger på viktproblemet hoppas jag du får hjälp med den för att få inspiration att fortsätta! Hos oss ligger också problemet hos mig och det är så Hemskt att känna sig som den skyldige och den misslyckade! Har också kämpat med vikten och gått ner ca 14 kg för ett år sedan! Det hjälpte oss dock inte men jag mår bättre!
    Kämpa på nu, ge inte upp! Kramar
  • Mollan79

Nu har 2 embryon flyttat tillbaka i min mage. Det ena är fint och det andra lite sämre, det finns ännu ett kvar som dom hoppas ska överleva till dag 5 för att sedan frysas.
    Jag lider med dig Mariana att det blev som det blev. Önskar dig lycka till med vikten och framtida försök, <3 kram

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-12 23:26:21 följande:

Nu har 2 embryon flyttat tillbaka i min mage. Det ena är fint och det andra lite sämre, det finns ännu ett kvar som dom hoppas ska överleva till dag 5 för att sedan frysas.
    Jag lider med dig Mariana att det blev som det blev. Önskar dig lycka till med vikten och framtida försök, <3 kram

Grattis till de två! Håller tummarna =)
  • Mariana79

Tack så mycket ni fina för alla ord och för stödet. Jag önskar er verkligen all lycka i framtiden. Jag lämnar tråden nu, ta hand om er!

Kram!

• MoM11

Grattis Mollan vad spännande! Då ruvar vi på två båda två! Sa de hur många celler de hade osv?
    Hoppas det blir en till frysen också då.
    Jag hoppas så mycket på att få en backup till frysen denna gång. Jag tror vi får besked imorgon eller måndag, det fanns några stycken kandidater men det var ju på dag två så mycket kan hända.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?