• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-02 14:39:37 följande:

Tack ccilla och engsan för svaren. Jag ska lämna blodprov på torsdag då jag ska på första ultrat. Vad lågt du fick börja engsan, mig satte de på 225 enheter. Tyckte det var mycket eftersom jag var orolig för att bli överstimulerad, men de vet väl bäst... jag är dock överviktig så det kanske är därför jag får ta lite högre så det ska ta lite..liten dos kanske inte ger ngn inverkan på en fullvuxen kvinna som mig :) ha ha ha. Det återstår att se på torsdag då..

Kram!

Jag har fått dosen då jag har pcos och kan bli överstimulerad. Men får se i morgon på ultrat om jag fått för låg dos! Hoppas inte! Antar att 150 var bra när dom via blodprovet kunde säga att jag skulle fortsätta med den!
  • MoM11

Mariana ang. att få två tillbaka - är väl för att jag inte lyckats få + på 4 st insättningar.

Jag har inte tagit något blodprov. Brukar gå på ul dag 9 och ibland har de höjt dosen de sista dagarna.

• Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-02 18:34:48 följande:

Mariana ang. att få två tillbaka - är väl för att jag inte lyckats få + på 4 st insättningar.

Jag har inte tagit något blodprov. Brukar gå på ul dag 9 och ibland har de höjt dosen de sista dagarna.

Ok :) stort lycka till nu, hoppas på din tur nu då :)
  • Filli89

Hej tjejer hoppar in här

Börjar behandling imorgon kväll. Puregon i 5 dagar sedan orgalutran tillsammans med puregon. Har gjort ivf utomlands förut och då gick allt bra blev gravid men slutade i kemiskgraviditet. Orolig denna gång hur allt kommer gå men det återstår att se. Hur går det för er ?

• engsan

Lite besviken efter första ultrat, bara en större blåsa på 15 mm och sedan bara små, ca 6-8mm! Ni som redan gjort första ultrat, hur såg det ut?

• Ccilla
    engsan skrev 2016-02-03 11:22:36 följande:
    Lite besviken efter första ultrat, bara en större blåsa på 15 mm och sedan bara små, ca 6-8mm! Ni som redan gjort första ultrat, hur såg det ut?

Jag hade några fler. Dom reglerade inte upp dosen på sprutan?
  • Ccilla

Har idag varit på ägguttag! Gjorde inte så ont som jag trodde :) Fick bara lokalbedövning och panodil. 5 st fina ägg blev det och på fredag blir det insättning. Spännande!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-03 12:28:16 följande:

Jag hade några fler. Dom reglerade inte upp dosen på sprutan?
    Det vet jag inte ännu men antar att dom kommer öka dosen. Jag gör inte ultrat på ivf kliniken få det är för långt avstånd. Har 4 timmar enkelväg dit. Så då får jag göra ultrat "lite" närmare, bara 1,5 tim enkel väg med bil dit! Blir en himla massa körande och så men förhoppningsvis får vi belöning för det till slut! Dom skulle ringa under dagen från kliniken så får vi se vad dom säger!
  • Ccilla

Oj det var en bra bit att åka! Jag har 45 min till kliniken i Göteborg . Du har ett tag kvar till äggplock så du ska se att det blir fler :) Huvudsaken är ju att det är bra kvalitet istället för kvantitet..

• Mollan79

Grattis Ccilla till lyckat äggplock :)
    Jag lämnade blodprov imorse och ska nu höja dosen fr 400 till 450 menopur, lite nervös att det inte händer nåt och att de ber oss avbryta efter vul på fredag..
    Att jag ska vara så svårstimulerad :(
    Hur går det för er andra, vi är ju ganska många som sprutar för fullt :)
    Kram på er!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?