• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-04-11 11:32:09 följande:

Tack:) Hur mår du Mariana?

Jag mår bra, trött hela tiden :)

Har nedräkning, 2 veckor kvar till KUB-UL

Nervöst!
  • Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-04-11 11:41:13 följande:
    Jag mår bra, trött hela tiden :) Har nedräkning, 2 veckor kvar till KUB-UL Nervöst!

Skönt att höra! Tänker på dig och ditt lilla mirakel :)
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-04-11 12:13:37 följande:

Skönt att höra! Tänker på dig och ditt lilla mirakel :)

Tack för omtanken :)
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-11 11:41:13 följande:
    Jag mår bra, trött hela tiden :)

Har nedräkning, 2 veckor kvar till KUB-UL

Nervöst!
    Lycka till och håll oss uppdaterade :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 11:35:23 följande:

Då har du lite väntan nu. Men spännande!
    Ja väntan är man ju van vid vid det här laget!
    Men fick som inget svar på min fundering ang sparsam blödning. Hon liksom bolla tillbaka frågan till mig. Och sa bara att: ja men du har ju börjat med letrozol igår så nu är det bara och köra på det! ?? Hm....
    Och blir det omslag på äl Stickan på en måndag så kan vi inte göra återföringen denna gång för dom gör det inte på söndagar! Känns ju åxå lite nervöst. Med vår tur hittills så blir det väl så. Nääää nu måste jag försöka börja tänka positivt igen men det är så svårt......
  • ivfbullen
    engsan skrev 2016-04-11 13:23:38 följande:
    Ja väntan är man ju van vid vid det här laget!
    Men fick som inget svar på min fundering ang sparsam blödning. Hon liksom bolla tillbaka frågan till mig. Och sa bara att: ja men du har ju börjat med letrozol igår så nu är det bara och köra på det! ?? Hm....
    Och blir det omslag på äl Stickan på en måndag så kan vi inte göra återföringen denna gång för dom gör det inte på söndagar! Känns ju åxå lite nervöst. Med vår tur hittills så blir det väl så. Nääää nu måste jag försöka börja tänka positivt igen men det är så svårt......
    Ja IVF tar verkligen på krafterna och man förändras. Jag har alltid varit den mest positiva människan i min krets. Alltid tänkt; det är väl klart det går osv. Nu efter IVF så ställer jag bara in mig på att det inte kommer att ske något positivt. Det gör mig extrem ledsen då jag inte känner igen mig själv... ibland kommer det en röst inom mig om att det visst kommer att gå denna gången, men denna tystas snabbt ner av den negativa känslan.. jobbigt.
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-11 13:23:38 följande:
    Ja väntan är man ju van vid vid det här laget! Men fick som inget svar på min fundering ang sparsam blödning. Hon liksom bolla tillbaka frågan till mig. Och sa bara att: ja men du har ju börjat med letrozol igår så nu är det bara och köra på det! ?? Hm.... Och blir det omslag på äl Stickan på en måndag så kan vi inte göra återföringen denna gång för dom gör det inte på söndagar! Känns ju åxå lite nervöst. Med vår tur hittills så blir det väl så. Nääää nu måste jag försöka börja tänka positivt igen men det är så svårt......

Men det lät inte trevligt! Gå igenom så mycket för att sen kanske inte kunna för att det är helg! Hoppas verkligen att det går bra! Sån otur kan du inte ha! Kram
  • engsan
    ivfbullen skrev 2016-04-11 13:45:04 följande:
    Ja IVF tar verkligen på krafterna och man förändras. Jag har alltid varit den mest positiva människan i min krets. Alltid tänkt; det är väl klart det går osv. Nu efter IVF så ställer jag bara in mig på att det inte kommer att ske något positivt. Det gör mig extrem ledsen då jag inte känner igen mig själv... ibland kommer det en röst inom mig om att det visst kommer att gå denna gången, men denna tystas snabbt ner av den negativa känslan.. jobbigt.
    Ja alltså man vill ju vara positiv. Och sköterskan sa åxå idag att försök nu vara positiv. Men jag sa att det är ju som lättare sagt än gjort efter alla dessa år, med bara motgångar.
    Dom ggr jag vart gravid så blev man ju så lycklig och glad och så slutade dom i MA, hur lätt är det sen att försöka vara positiv???
    Jag vågar ju inte ens hoppas att det ska gå för man blir så besviken hela tiden.
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 13:52:29 följande:

Men det lät inte trevligt! Gå igenom så mycket för att sen kanske inte kunna för att det är helg! Hoppas verkligen att det går bra! Sån otur kan du inte ha! Kram
    Ja det skulle ju som vara trist! Det borde ju inte bli så om jag på dag 14 gör vul och det är en torsdag. Så med stimulering borde jag väl få äl dag ca 12-16 eller? Fast mensen kom ju inte heller när den borde ha kommit så min kropp bråkar ju väldigt med mig!!!
    Nå det är väl bara att vänta och hoppas på det bästa.......
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-11 13:58:08 följande:

Ja det skulle ju som vara trist! Det borde ju inte bli så om jag på dag 14 gör vul och det är en torsdag. Så med stimulering borde jag väl få äl dag ca 12-16 eller? Fast mensen kom ju inte heller när den borde ha kommit så min kropp bråkar ju väldigt med mig!!!

Nå det är väl bara att vänta och hoppas på det bästa.......

Det ska väl vara ganska exakt med såna piller. Jag åt pergotime innan och ägglossningen kom när den skulle. Det kommer gå bra :)
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?