• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-03-28 19:16:07 följande:
    Man skulle viljakänna glädje för sina kompisar men ibland sågör det bara ont. Det är nog bra att undvikauutsätta sig för det ett tag iaf. Skönt att ha ett forum för attkkunna uttrycka sådana känslor. vet ju hur det äratt llåtsas vara glad förnnågon annan skul när de bberättar fast det gör mest ont innerst inne.

Tredje försök är intemmycket vad jag förståt. ddet handlarbbara om att hitta rätt ägg , det kommer händadig oockså! Kanske denna gång. Kram

ps vad är det med min mobil? ! Ser väldigt konstigt ut när jag skriver. ..
    Visst handlar det om rätt ägg. Och tredje försöket är kanske inte "så mycket", men är svårt att tänka så när varje försök är så långt och man liksom på sin höjd får ett okej ägg. Visst kommer vi fortsätta även om vi misslyckas nu, men är lite annorlunda för oss också eftersom vi behöver både IVF och donerade spermier. Men jag hoppas såklart att det ska gå bra nu, även om det känns tufft just nu.

Och tack till alla er andra också. Återigen. Era ord och er förståelse betyder så mycket. Så är det. Utan er hade allt blivit ännu jobbigare. Är skönt att prata med folk som förstår. <3 Och tack till er som tror på oss! Det betyder mest!
  • Lillajag86
    Hej allihopa!
    Hoppas att det är okej att jag hoppar in här Glad Jag är en kvinna på 30 år som just nu genomför vår första IVF behandlingen. Jag har pco/pcos och jag har även en genetisk sjukdom som innebär att vi måste genomgå IVF med PGD.

Jag började spraya med Synarela den 1 mars, sprutstart var beräknat till den 26 mars (påskafton). Fick ingen blödning som man skulle efter två veckor. På vaginalt ultraljud upptäcktes att jag hade tre cystor och genom blodprov såg man att jag inte var det minsta nedreglerad. Fick då öka Synarelan till att spraya 3*2 gånger per dag. Då fick jag äntligen en blödning. Var på "uppföljning" i onsdags för att kolla slemhinnan och cystorna. Slemhinnan såg tunn och fin ut men cystorna var kvar. Läkaren lyckades göra hål på en av dem (en som var dubbel om jag förstod det rätt) men har en kvar. Blev uppringd av Huddinge (där vi ska genomföra IVF:en) senare under onsdagen. De såg inga problem med att jag startade med sprutorna som beräknat.

Så på påskafton startade jag med Menopur -112.5 iu. Tog idag min tredje spruta. Har inte känt någon "effekt" hittills, men nu ikväll känns det som att det börjar "rycka" lite i magen -men det kanske bara är psykologiskt :/ På torsdag ska jag iallafall ta blodprov för att se om det händer något.

Ber om ursäkt för mycket information men ville berätta lite om vår IVF hittills =)
  • Ivfsyskon
    Sjöblomman skrev 2016-03-28 18:57:38 följande:

Ah! Själv älskar jag ruvartiden. Känner mig gravidare än nånsin då. När är TD?

9 april är TD. Det går upp och ner. Ibland känner jag mig gravid, ibland inte. Har precis blivit frisk från bihåleinflammationen, så nu har jag mer ork och fokus på att känna efter. Progesteronet ger ju gravsymtom också tyvärr.
  • Nicka

En liten uppdatering från mej,
    Har nu ätit Letrozol i 5 dagar och hoppas nu att ägglossningen kommer som den ska.
    Ska börja testa på dag 13 med ägglossningssticka,vilket är på söndag.

Ja de här när människor runt omkring en blir gravida o får barn är tufft, har ju kommit en hel hög barn under tiden som vi kämpat och hur många dumma kommentarer som helst..
    Senast idag kom de en, min svägerska säger typ att hon snart vill ha barn igen (son på ca 10 mån) för hennes sambo blir ju inte yngre precis!?? Och då kunde jag inte hålla käft och sa att hans bror som jag är tillsammans med är ju äldre och jag är typ 7 år äldre än henne.. :(
    Sen är jag så less på att bara för att vi inte har barn har vi inget liv och hur mycke tid som helst.
    Usch vad jag är negativ just nu. Sorry!
    Hoppas alla haft en fin påsk!
    Nu är min ledighet över och jag ska snart gå o jobba..

• linoa131

Välkommen lillajag86, klart du får hoppa i! Önskar dig all lycka till. Vi ligger i fas tror jag, fast jag började direkt med sprutorna igår då vi har kort protokoll. Det är endast andra dagen och jag är redan trött på sprutorna. det svider och det gör ont . Däoch så har jag 2 istället för 1 eftersom jag behöver blodförtunnande. dessutom ringde kliniken mig idag och bad mig att lämna ett till blodprov imorgon. Jag vet att jag/vi har velat dethär jättelänge och att det är dumt att gnälla. Det har varit tufft det senaste med massa sjukvård och smärta och sprutor med min operation och jag börjar få skräck. vet inte om det kan redan ha effekt efter 2 dagar med FSH med min humör. Jag vaknade på jättebra humör och var det hela dagen tills kvällen kom. Nu är jag jättenere och har tänkt på småsaker som har hänt under helgen och blev jätteirriterad över de nu...

• linoa131
    Ivfsyskon skrev 2016-03-28 21:11:49 följande:

9 april är TD. Det går upp och ner. Ibland känner jag mig gravid, ibland inte. Har precis blivit frisk från bihåleinflammationen, så nu har jag mer ork och fokus på att känna efter. Progesteronet ger ju gravsymtom också tyvärr.

Håller tummarna och hoppas att tiden går tillräckligt fort skönt att du blev av med bihåleinflammationen iaf
  • BK1986

Ikväll lyckades jag sticka sönder ett blodkärl. Far och flyg vad det sved! Kommer ha ett schysst blåmärke där. :D Sånt som händer. Imorgon blir det blodprov och dags att lägga till Orgalutran.

Måste säga att denna gång går så mycket bättre hittills. Inte lika nervös och vet hur saker och ting fungerar. Enda saken som krånglat är att blodprovet egentligen ska tas på morgonen imorgon men när jag ringde hälsocentralen i torsdags hade de inga tider! Så nu blir det eftermiddag istället. Nåja.

• BK1986
    minipeach skrev 2016-03-28 19:39:27 följande:

Jag är på dag 5, korta protokollet. Jag fick Elonva så jag behövde bara ta en spruta dag 1. Ikväll ska jag börja med orgalutran och på onsdag UL för att kolla om något växer. Hoppas det! Jag har tydligen ganska lågt amh och min ena äggstock är sämre än den andra så jag tror inte det kommer bli så många ägg :( det är första försöket för oss så jag har inte allt för stora förhoppningar om att det blir något. Kram till er alla som kämpar på!

Välkommen! Spännande med elonva! Har aldrig hört talas om det tidigare. Tar du några andra sprutor nu? Typ Menopur eller gonal-f?

Hoppas att ultraljudet går bra. :)
  • minipeach
    BK1986 skrev 2016-03-28 23:41:18 följande:
    Välkommen! Spännande med elonva! Har aldrig hört talas om det tidigare. Tar du några andra sprutor nu? Typ Menopur eller gonal-f?

Hoppas att ultraljudet går bra. :)
    Först Elonva som ska vara i 7 dagar, om det behövs efter ultraljud ska jag lägga till gonal f. Verkar bara vara jag som har den sprutan? Hoppas den gör vad den ska i alla fall, haha! Spännande att se på onsdag!
  • Sarah32

Vi går på Sahlgenska, landstingsbekostat, var väntetid på 8 mån men jag satte upp oss på en kort varsel lista, så vi behövde "bara" vänta i 5 mån. Fick mens idag, aldrig varit så glad över det! Konstigt:/

Regnbågsdröm skrev 2016-03-28 19:08:21 följande:

Då ligger du och jag precis lika i tid. Började spraya samma dag och har också planerat ÄP vecka 16. Vet inte om det var mig du frågade, men går på RMC i Malmö. Var går ni?

Tack för alla kramar och värmande ord. Det behövs. Kärlek och styrka till er alla! <3

Håller med Sjöblomman om ruvarperioden. I hela processen är det den delen där jag känner mig lugnast på något vis. Ingen annan som kan säga åt mig då att allt skitit sig.

Svar på tråden IVF mars/april