• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman

Regnbågsdröm! Stor kram till dig! KRAM

Var på VUL imorse, äggen var perfekta på ena sidan men för små på andra. Så det blir ett par dagar till med gonal-F och sedan ovitrelle på onsdag och plock på fredag. Insättning på måndag, 3-dagars den här gången. Vilket är nytt för oss.

• Ivfsyskon

Åh! Tiden mellan ET och testdag är tortyr! Ruvardag 2 idag, men känns som flera veckor!

• CJ1

Styrkekramar Regnbågsdröm...Lättare sagt än gjort att vara positiv. Känner som du vissa dagar. Det här är TUFFT för psyket.

Lycka till Sjöblomma och IVFsyskon!

• Sjöblomman
    Ivfsyskon skrev 2016-03-28 18:08:35 följande:

Åh! Tiden mellan ET och testdag är tortyr! Ruvardag 2 idag, men känns som flera veckor!

Ah! Själv älskar jag ruvartiden. Känner mig gravidare än nånsin då. När är TD?
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-03-28 17:09:52 följande:

Hej!

Är på första IVF försöket och började också spraya den 20/3:) Jag kör med Suprecur, långa protokollet, så även prel. äggplock för mig vecka 16! Vad gör du din behandling? Lycka till, tredje gången gillt:)

Då ligger du och jag precis lika i tid. Började spraya samma dag och har också planerat ÄP vecka 16. Vet inte om det var mig du frågade, men går på RMC i Malmö. Var går ni?

Tack för alla kramar och värmande ord. Det behövs. Kärlek och styrka till er alla! <3

Håller med Sjöblomman om ruvarperioden. I hela processen är det den delen där jag känner mig lugnast på något vis. Ingen annan som kan säga åt mig då att allt skitit sig.
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-28 14:26:26 följande:

Idag loggade jag ut och tog bort min Facebook-app. Orkar inte med alla som blir gravida hela tiden. Jag menar allvar när jag säger att det är 15 stycken hittills i år som blivit gravida. FEMTON. Gör ont in till själen varje gång. Orkar inte se det mer.

Längtar så efter att vi också ska lyckas. Gör så ont att tänka att det aldrig kommer gå. Vill så gärna och är så rädd för att misslyckas nu även tredje gången. Vill inte det. Känslig av synarelan också.. Så allting blir väl ännu värre. Men just nu är det fan tufft.

Förstår dig till 100 %! Har varit nära att göra samma sak själv. Jag har faktiskt även tagit lite avstånd från vänner som väntar barn just för att det känns för jobbigt. De flesta förstår, men en av mina närmaste vänner har mycket svårt att förstå. När jag försökte förklara varför det var svårt för mig att de väntar barn så sa hon att hon visste hur det var att vilja ha något som någon annan har (typ hus eller jobb). För mig är det helt obegripligt hur man kan jämföra det med att kanske aldrig kunna bilda familj. Så vi pratar inte jättemycket just nu. Förstår att hon inte menar något illa egentligen, men det blev så konstigt.

Tredje gången gillt för er! Det kommer gå jättebra. Låt det kännas skitjobbigt ibland. Och så kommer du tillbaka starkare. Håller tummarna så hårt jag kan för er. Det ska bara gå! <3
  • linoa131

Idag loggade jag ut och tog bort min Facebook-app. Orkar inte med alla som blir gravida hela tiden. Jag menar allvar när jag säger att det är 15 stycken hittills i år som blivit gravida. FEMTON. Gör ont in till själen varje gång. Orkar inte se det mer.

Längtar så efter att vi också ska lyckas. Gör så ont att tänka att det aldrig kommer gå. Vill så gärna och är så rädd för att misslyckas nu även tredje gången. Vill inte det. Känslig av synarelan också.. Så allting blir väl ännu värre. Men just nu är det fan tufft.

Man skulle viljakänna glädje för sina kompisar men ibland sågör det bara ont. Det är nog bra att undvikauutsätta sig för det ett tag iaf. Skönt att ha ett forum för attkkunna uttrycka sådana känslor. vet ju hur det äratt llåtsas vara glad förnnågon annan skul när de bberättar fast det gör mest ont innerst inne.

Tredje försök är intemmycket vad jag förståt. ddet handlarbbara om att hitta rätt ägg , det kommer händadig oockså! Kanske denna gång. Kram

ps vad är det med min mobil? ! Ser väldigt konstigt ut när jag skriver. ..
  • BK1986

Listan

Kopiera och klistra in i ett nytt meddelande. Använd inte citera-knappen.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF nummer 3. Spraystart synarela 20 mars. Sprutstart menopur 6 april. Planerat plock vecka 16.

BK1986, 29 år. Kort protokoll. IVF nummer 2. Sprutstart Menopur 25/3. Äggplock vecka 14.

Linoa131, 34 år. Kort protokoll. IVF nr 1. Sprutstart kring 29 mars Gonal-F. Planerat plock v 14

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF nummer 2. Spraystart synarela 26 feb. Planerat plock vecka 13.

FruA78, 37 år. 1:a IVF-försöket. Första besökstid i början på april. Vet ej behandlingsmetod.

Sjöblomman, 30 år. 8:e försöket (3 hela + 4 FET tidigare, MF oktober 15), Sophiahemmet.

Zasu, 42 år, kort protokoll, 4 försöket (1 helt försök, 2 FET, missfall april-15), plock 2016-03-08

Nicka, 35 år, väntar på ägglossning för att göra frysåterförande. Försökt bli gravid i ca 6,5 år. Gjort 3 el 4 behandlingar och ca 8 återföranden.

Ivfsyskon, 36 år. Ivf nr 4. Syskonförsök till ivfdotter född -12. Carlanderska, Göteborg. Halvägs genom det korta protokollet.

Juli13, 35 år. Försökt bli gravid i 2.5 år. Ivf färskt försök januari. Fet februari. Ny lång behandling med början 20 mars

Mollan81, 35år. Försökt bli gravid i 2 år, ska påbörja första ivf om tre veckor, äter p-piller två veckor för att skjuta över påsken. Första injektion ska tas 8 april, planerat äggplock v 16.

Fame, 32 år. RMC Linköping. Ska börja första IVF, långt protokoll. Väntar och väntar på mensen, spraystart dag 3.

• minipeach

Jag är på dag 5, korta protokollet. Jag fick Elonva så jag behövde bara ta en spruta dag 1. Ikväll ska jag börja med orgalutran och på onsdag UL för att kolla om något växer. Hoppas det! Jag har tydligen ganska lågt amh och min ena äggstock är sämre än den andra så jag tror inte det kommer bli så många ägg :( det är första försöket för oss så jag har inte allt för stora förhoppningar om att det blir något. Kram till er alla som kämpar på!

• Fame

Det ÄR verkligen tufft ibland. Jag försöker "unna" mig att få känna så, innan tänkte jag att jag var en dålig ogin människa men näe jag vägrar känna det så. Man ska givetvis inte älta men heller inte förneka att det här är något kämpigt, jättekänsligt och att det kan svida som sjutton i hjärtat när det känns som att alla andra ynglar av sig hela tiden. I mitt fall blev det extremt jobbigt när människan jag avskyr mest i världen fick tvillingar.. men jag pratade med andra som kör IVF-karusellen och tillät mig själv att få vara helhjärtat avundsjuk och missunnsam och ledsen och det släppte det med. Vi är ju inga övermänniskor, klart det är jobbigt ibland. Det får vara det. Förhoppningsvis är det helt i onödan och vi sitter där med våra knoddar sen med den här jobbiga tiden som ett avlägset minne :) 
Svar på tråden IVF mars/april