• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • CJ1

Hej, Hoppas jag kan hoppa in här med.

Vi gör IVF/ICSI pga manlig orsak. Då jag är 39 år så underlättar väl inte det heller.

Vi har gjort en IVF kort protokoll i Jan/feb som blev minus och nu skall vi göra FET i ostimulerad cykel på torsdag. Har 2 st blastocyster i frysen. Är så nervös över att ingen skall klara upptiningen. Är det någon som vet om det är vanligt att de inte klarar upptining?

LYCKA TILL ALLA!

• Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-03-27 17:06:13 följande:

Hej, Hoppas jag kan hoppa in här med.

Vi gör IVF/ICSI pga manlig orsak. Då jag är 39 år så underlättar väl inte det heller.

Vi har gjort en IVF kort protokoll i Jan/feb som blev minus och nu skall vi göra FET i ostimulerad cykel på torsdag. Har 2 st blastocyster i frysen. Är så nervös över att ingen skall klara upptiningen. Är det någon som vet om det är vanligt att de inte klarar upptining?

LYCKA TILL ALLA!

Välkommen!

Har gjort 4 FET och det har alltid gått bra med upptiningen. Håller tummarna för er!
  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-27 14:16:19 följande:

Stort lycka till! Det går bra ska du se!

Dags att uppdatera listan lite kanske? Och påminna varandra var vi ligger i processen (läs, jag är glömsk, haha)

Tack Regnbågsdröm. Nu har jag tagit första sprutan.det var en liten droppe på nålen när vi var färdiga och även en på magen, är det farligt? Har vi missat dosen?
  • Lixom

Hej CJ1!

Vi gör också icsi och jag är också 39. Första försöket, blir förhoppningsvis ÄP på torsdag.

Lycka till med er FET!

Spännande att följa alla här, hoppas innerligt att det ska gå vägen för alla.

• CJ1

Tack Sjöblomma. Jag får helt enkelt hoppas på det bästa. Men nervöst är ju hela processen och alla moment.

Hej Lixom! Spännande med ÄP, torsdagen blir viktig för oss båda. Stort Lycka till!

• BK1986
    linoa131 skrev 2016-03-27 20:42:32 följande:

Tack Regnbågsdröm. Nu har jag tagit första sprutan.det var en liten droppe på nålen när vi var färdiga och även en på magen, är det farligt? Har vi missat dosen?

Det är nog ingen fara, men försök hålla kvar sprutan i 10 sekunder innan du drar ut den. Har hänt att det blev sådär för mig förra gången, men när man får till knixen så går det bra. :)
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-03-27 20:42:32 följande:
    Ingen fara alls. Det kan absolut hända, så oroa dig inte. Men som någon annan skrev här, håll den kvar i 10 sekunder innan du drar ut sprutan. Men droppe kan komma ändå, så ingen fara
  • Regnbågsdröm

Idag loggade jag ut och tog bort min Facebook-app. Orkar inte med alla som blir gravida hela tiden. Jag menar allvar när jag säger att det är 15 stycken hittills i år som blivit gravida. FEMTON. Gör ont in till själen varje gång. Orkar inte se det mer.

Längtar så efter att vi också ska lyckas. Gör så ont att tänka att det aldrig kommer gå. Vill så gärna och är så rädd för att misslyckas nu även tredje gången. Vill inte det. Känslig av synarelan också.. Så allting blir väl ännu värre. Men just nu är det fan tufft.

• Sarah32

Hej!

Är på första IVF försöket och började också spraya den 20/3:) Jag kör med Suprecur, långa protokollet, så även prel. äggplock för mig vecka 16! Vad gör du din behandling? Lycka till, tredje gången gillt:)

Svar på tråden IVF mars/april