• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-03-30 10:13:52 följande:
    Det blev tre ultraljud för mig förra gången också. Tycker det är lite konstigt att det inte växt mer eftersom jag tagit en högre dos denna gång för att kickstarta igång allt. Fick ta 225 enheter Menopur de tre första dagarna för att sedan sänka till 150. Förra gången hade jag 150 som ökades till 225.

Har redan ett inplanerat UL på fredag morgon och så antar jag att det blir ett på måndag också. Det är lite surt då jag har 8 mil enkel väg för att göra ultraljud, så jag får sjukskriva mig några timmar varje gång.
    Ja, det kan tyckas konstigt. Men kroppen fungerar ju verkligen precis som den vill. Jag ser det trots allt som något bra att det kan bli olika. För min del tänker jag att det kanske kan bli bättre än sist då trots allt, om vi har tur. Jag tar ju liksom redan maxdos, så de kan ju inte justera något längre. Men hoppas att det går bättre den här gången ändå. Som sagt, kroppen verkar ju bestämma lite själv hur den vill göra. Jag håller tummarna att de ska växa till sig för dig nu. Fick du höja dosen igen eller hur gjorde dem nu? Låter ju som att de kanske ska köra på 225 hela tiden och inte sänka ner efter några dagar.

Jag känner igen det där. Vi har 17 mil enkel resa till vår klinik, så vi får också ta ledigt för varje ultraljud. Första försöket gjorde vi två ultraljud på hemmaplan som faxade över resultatet, men vi kände oss aldrig bekväma och trygga med den barnmorskan. Så nu åker vi varje gång istället. Har berättat för chefen på jobbet, så det ordnar sig liksom ändå. Har du också berättat så det inte blir extra krångel?
  • Jazzgirl76
    BK1986 skrev 2016-03-30 10:13:52 följande:
    Det blev tre ultraljud för mig förra gången också. Tycker det är lite konstigt att det inte växt mer eftersom jag tagit en högre dos denna gång för att kickstarta igång allt. Fick ta 225 enheter Menopur de tre första dagarna för att sedan sänka till 150. Förra gången hade jag 150 som ökades till 225.

Har redan ett inplanerat UL på fredag morgon och så antar jag att det blir ett på måndag också. Det är lite surt då jag har 8 mil enkel väg för att göra ultraljud, så jag får sjukskriva mig några timmar varje gång.
    Hej, jag har gjort mitt första försök på St Göran i februari som tyvärr inte gick vägen. Jag körde med Gonal-f 300 som jag sedan fick öka till 375. Fick göra 3 UL och de var nästan på väg att avbryta men till slut så fick de ut 6 ägg ändå varav ett senare gick till frysen. Det kommer vi göra FET på strax. Ska invänta nästa mens som jag hoppas ska komma i mitten av april.

Min mens drog över tiden med 10 dagar vid förra försöket och då ringde jag kliniken som sa att om den inte kom så skulle jag bli kallad på ett UL i alla fall och sen få en tablett som satte igång mensen. Samma kväll kom den - antar att när min oro och press släppte så kom den vilket var oerhört skönt!
  • Sjöblomman

Jag tänker att det säkert är en massa faktorer som påverkar vilken dos man får samt hur kroppen reagerar på dosen, även om man har haft samma dos tidigare.

När det gäller VUL så tycker jag också att det är jobbigt att vara borta från jobbet. Har inte så långt, typ 2 mil, men eftersom jag är lärare blir det en massa fixande varje gång för att få tag på någon som kan ta klassen en timme eller två. De vill ju helst göra VUL på morgonen och då är det extra svårt med klassen.
    Har total öppenhet både mot chefer och kollegor så det underlättar, men de kan ju inte trolla...

• linoa131

Håller tummarna för dig BK1986 och de andra kommer säkert att växa de mef .

hoppasääven att mensen kommer snart för dig Regnbågsdröm men det verkar som att de har en lösning för det i annat fall.

För min del blir det ultraljud på fredag och på måndag och jag är på dag 4 i behandlingen. känner inte så mycket i magen. Jag som vanligtvis har fruktansvärda ägglossningar, just nu känner jag inget. Bara äggledaren som spökar. hoppas att den inte håller på att stänga sig redan .

• linoa131
    Lillajag86 skrev 2016-03-29 17:18:09 följande:

Tack =)

Jag är trött på sprutorna jag också. Vill inte heller gnälla eftersom jag verkligen vill det här. Första dagen lyckades jag träffa ett blodkärl så jag fick ett stort blåmärke och det sved länge efteråt. Andra dagen gick det hyfsat bra men sved lite. Sen tredje sprutan som jag tog igår sved inte men gjorde väldigt ont, hade lust att dra ut sprutan men ville inte behöva "göra om" :( Och min sambo sa "gör det så ont?" Svarade med att ge honom en spruta och sa "du kan ju testa själv" 

Jag har som sagt inte känt så mycket mer än en liten stund igår i magen, det försvann dock snabbt. Idag har jag haft lite ont i huvudet hela dagen, vet inte om det är en biverkning eller bara för att jag börjat jobba igen efter helgen.

Man har rätt att gnälla och vara ledsen/arg. Det är en tuff resa vi går igenom.

Jag tycker inte om att ta sprutorna, tycker inte att själva stickandet gör ont men bara tanken på att köra in en nål in i sig själv får det att "låsa sig". Sen att det svider och gör ont när man sprutar in gör inte saken bättre :(

Skönt att slippa känna sig ensam med det. bara några dagar kvar med sprutorna sen får man lite lugnare. ..eller?
  • Fame

Här väntas det fortfarande på mensen så jag kan börja spraya, pratade med kliniken som sa att vi ger det en vecka till, är det inte igång då ska de försöka dra igång det med proveratabletter. Känns som vanligt lite frustrerande men ändå himla skönt att ha en tid när jag vet jag får hjälp. Lär väl börja blöda precis då bara för att ;) 

Håller tummarna för er alla som är igång!!

• Sjöblomman
    Fame skrev 2016-03-30 17:13:19 följande:

Här väntas det fortfarande på mensen så jag kan börja spraya, pratade med kliniken som sa att vi ger det en vecka till, är det inte igång då ska de försöka dra igång det med proveratabletter. Känns som vanligt lite frustrerande men ändå himla skönt att ha en tid när jag vet jag får hjälp. Lär väl börja blöda precis då bara för att ;) 

Håller tummarna för er alla som är igång!!

Tack! Håller tummarna för dig också!
  • Mallanfarm

Hej allihopa. Sitter på ett hotellrum i Falun och väntar med spänning in morgondagen för ÄP. Var på VUL igår morse och fick tid imorgon klockan 8.

Har någon annan varit med om att ni får Synarela att ta samtidigt som Ovitrelle, ska tilläga att jag även kört korta protokollet. För övrigt, nu förstår jag vad ni menar när ni pratar om den hemska nässprejen... usch vad det sved och satt kvar i halsen hela kvällen..

Håller tummarna inför morgondagen.

Någon mer som är i Falun?

• Sjöblomman
    Mallanfarm skrev 2016-03-30 19:16:38 följande:

Hej allihopa. Sitter på ett hotellrum i Falun och väntar med spänning in morgondagen för ÄP. Var på VUL igår morse och fick tid imorgon klockan 8.

Har någon annan varit med om att ni får Synarela att ta samtidigt som Ovitrelle, ska tilläga att jag även kört korta protokollet. För övrigt, nu förstår jag vad ni menar när ni pratar om den hemska nässprejen... usch vad det sved och satt kvar i halsen hela kvällen..

Håller tummarna inför morgondagen.

Någon mer som är i Falun?

Ja, den här gången fick jag ta synarela även idag två gånger, trots ägglossningsspruta nu på kvällen.

Så var det inte sist jag gjorde, men hon sa att jag skulle göra så den här gången.
Svar på tråden IVF mars/april