• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Mallanfarm skrev 2016-03-30 19:41:11 följande:

Spännande. Håller alla tummar och tår för dig

Samma för dig!
  • CAM86

Liten uppdatering från mig. Vi gjorde första äggutplocket i måndags, gick väldigt bra och faktiskt väldigt smärtfritt då jag hade byggt upp att det skulle göra väldigt ont.. Vi fick ut 13 ägg och igår fick vi samtal att 8st hade blivit befruktade.. Så nu hoppas vi att de små vill överleva tills på lördag då det är dags för insättning..

• Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-03-30 20:31:10 följande:

Liten uppdatering från mig. Vi gjorde första äggutplocket i måndags, gick väldigt bra och faktiskt väldigt smärtfritt då jag hade byggt upp att det skulle göra väldigt ont.. Vi fick ut 13 ägg och igår fick vi samtal att 8st hade blivit befruktade.. Så nu hoppas vi att de små vill överleva tills på lördag då det är dags för insättning..

Härligt! Varför är det insättning först på lördag?
  • CAM86

Jag frågade faktiskt inte varför, då de talade om att insättning blir mellan 2-5 dagar så det blev 5:e dagen för oss.. Är så himla dålig insatt i det hela då det ät första gången för oss

• linoa131
    Sjöblomman skrev 2016-03-30 19:05:34 följande:

Så. Nu är ägglossningssprutan tagen och det är bara att vänta till plocket.

Oj oj oj spännande! När blir uttaget?lycka till!
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-03-30 21:01:15 följande:

Jag frågade faktiskt inte varför, då de talade om att insättning blir mellan 2-5 dagar så det blev 5:e dagen för oss.. Är så himla dålig insatt i det hela då det ät första gången för oss

Jaha. Men då var det säkert för att det var så många ägg som var bra. Då brukar de rekommendera att man väntar ut till blastocyst för att de bästa ska visa sig ännu tydligare.
  • linoa131
    CAM86 skrev 2016-03-30 20:31:10 följande:

Låter strålande! Antar att resten av veckan kommer kännas lång! Men den som väntar på något gott .
  • CAM86

Ja dessa dagar är verkligen långa, och veckorna efter insättning kommer nog krypa fram, är glad att jag fått ny tjänst på jobbet så jag har nya saker att aktivera hjärnan med :)

• linoa131

Och så får man säkert inte träna efter insättningen så man kan inte ens koppla av genom lite löpning . .. det är det värt ändå! För egen del fortsätter jag träna så långt det inte gör ont eller att någon säger att jag inte ska. Ikväll tyckte jag att jag började känna i magen så vi får se! Oavsett resultatet på vår ivf lär det inte bli någon bra tid på göteborgsvarvet iår hehe...

Svar på tråden IVF mars/april