• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-03-30 21:46:35 följande:
    Oj oj oj spännande! När blir uttaget?lycka till!
    Fredag 7:30
  • linoa131
    Sjöblomman skrev 2016-03-30 23:01:14 följande:

Fredag 7:30

Vad kul , håller tummarna för er 2 !
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-03-30 09:47:01 följande:

Så var första VUL klart. Endast 1 blåsa på över 10 mm. Några kring 8 mm. Förra gången hade jag 3 över 10 mm med en lägre dos Menopur. Nu är det bara att vänta och se vad kliniken säger. Tar för givet att det kommer bli ett extra UL även denna gång. Men det känns helt okej med mig. :)

Ja det är nog bara och vänta lite till och låta dem växa till sig. Jag ska själv på UL i morgon och kolla. Är nervös för att det ska vara få äggblåsor. Men vi får tänka positivt!
  • Sarah32

Okej, är det någon egentlig skillnad på de sprutorna eller är det bara att alla reagerar olika? Ja, det är ju lite nervöst nu inför första försöket, msn vill ju att allt ska gå bra! Vill inte få för få ägg och vill inte bli överstimulerad.....men det är väl bara att hänga i:/

Regnbågsdröm skrev 2016-03-30 10:01:10 följande:

Ja, det funkar lite olika. Det kan vi ju konstatera. Men jag får som sagt ett datum för sprutstart. Sen om jag inte får blödningen får jag inte börja med sprutorna. Så då måste jag höra av mig om den inte kommit inom 14 dagar. Vet inte hur de gör då, då det inte hänt mig innan. Men blödningen kommer vanligen mellan dag 8 och 14. Kan uppenbarligen skilja från gång till gång det också.

Okej. Nej, klart det inte säger dig så mycket om det är ditt fösta försök Alla kroppar fungerar olika. Så om gonal-f funkar på dig och med den dosen, det återstår att se. Men det är därför man gör ultraljud så de kan reglera dosen efter din kropp. Så bli inte ledsen om det tex inte hänt något vid första ultraljudet. Så var det för mig första försöket. De behövde reglera dosen rejält innan det hände något. Andra behöver sänka för att det händer för mycket. Olika kroppar helt enkelt Jag kör ju menopur nu eftersom den sprutan funkar bättre på mig. Hade gonal vid första försöket.

Kram!

• Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-03-31 07:08:45 följande:
    Ja det är nog bara och vänta lite till och låta dem växa till sig. Jag ska själv på UL i morgon och kolla. Är nervös för att det ska vara få äggblåsor. Men vi får tänka positivt!
    Fint att se dig i gruppen celavie1. Lycka till på UL. Håller alla tummar!

Här väntas det fortfarande på att blödningen ska komma efter sprayen. Dag 12 nu. Måste ringa kliniken imorgon om den inte kommit och fråga hur man gör då Någon som varit med om det?
  • BK1986

Det är helt otroligt att det kan funka så olika från gång till gång. Nu fick jag ökad dos Menopur till 187,5 så får vi se om det blir någon fart på det hela.

Jag har varit helt öppen med min chef. Eftersom jag själv är chef så blir det så tydligt när jag är borta. Igår på lunchen hamnade jag och sambon i ett bråk som helt och hållet spårade ur. Vi är båda väldigt envisa och starka personer och nu är jag mer påverkad av hormonerna än jag trodde. Så det blev en explosion. Det slutade med att jag fick ringa min chef och gråtandes säga att jag inte fixade att komma på eftermiddagen. Hon fick ta mina inplanerade möten.

Har pratat med kliniken om sjukskrivning just på grund av detta. Känner att jag inte riktigt fixar alla krav som ställs på mig från olika håll på jobbet. Har fullt upp med mig själv. Hoppas verkligen att de förstår och kan sjukskriva mig.

Vi har 16 mil till IVF-kliniken, men jag åker till en annan ort för ultraljud. Har haft samma barnmorska hela tiden där vilket har varit skönt. Jag tycker att hon är toppen, så det funkar för mig.

Blev ett mycket långt inlägg detta. :)

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-03-31 09:17:02 följande:

Okej, är det någon egentlig skillnad på de sprutorna eller är det bara att alla reagerar olika? Ja, det är ju lite nervöst nu inför första försöket, msn vill ju att allt ska gå bra! Vill inte få för få ägg och vill inte bli överstimulerad.....men det är väl bara att hänga i:/

Det har nog bara att göra med att man reagerar olika. Vi fick ju fler ägg på gonalen, fick ut 7. Men var bara 4 mogna.. Sen så klarade ingen av de befruktade äggen delningen, så blev aldrig någon insättning. Tydligen rätt ovanligt att det blir så som jag förstått det. Men det första de gjorde inför försök 2 var att byta spruta och donator. Vi fick ut bara 4 ägg, men kvaliteten var betydligt bättre så fick ju insättning då. Så egentligen ska man inte stirra sig blind på antal, även om det är väldigt lätt att göra det. Men i vårt fall så var gången med färre ägg bättre än den men fler - så det är väl typexemplet på att det inte är antalet som spelar roll Samma sak med blåsorna. De spräckte 9 blåsor på mitt andra äggplock. Som sagt bara 4 ägg. Så sådant vet man ju inte heller, blåsorna kan lika gärna vara tomma som att de innehåller ägg. IVF är ett lotteri. Jag hoppas att vi båda tar hem storvinsten den här gången! <3
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-03-31 09:35:24 följande:

Det är helt otroligt att det kan funka så olika från gång till gång. Nu fick jag ökad dos Menopur till 187,5 så får vi se om det blir någon fart på det hela.

Jag har varit helt öppen med min chef. Eftersom jag själv är chef så blir det så tydligt när jag är borta. Igår på lunchen hamnade jag och sambon i ett bråk som helt och hållet spårade ur. Vi är båda väldigt envisa och starka personer och nu är jag mer påverkad av hormonerna än jag trodde. Så det blev en explosion. Det slutade med att jag fick ringa min chef och gråtandes säga att jag inte fixade att komma på eftermiddagen. Hon fick ta mina inplanerade möten.

Har pratat med kliniken om sjukskrivning just på grund av detta. Känner att jag inte riktigt fixar alla krav som ställs på mig från olika håll på jobbet. Har fullt upp med mig själv. Hoppas verkligen att de förstår och kan sjukskriva mig.

Vi har 16 mil till IVF-kliniken, men jag åker till en annan ort för ultraljud. Har haft samma barnmorska hela tiden där vilket har varit skönt. Jag tycker att hon är toppen, så det funkar för mig.

Blev ett mycket långt inlägg detta. :)

Ingen fara för långt inlägg. Man behöver skriva av sig ibland och här kan man göra det. Jag känner igen det där med känslorna. Hoppas du kan få vara sjukskriven ett tag. Jag känner detsamma ibland. Jobbar kväll den här veckan, vilket innebär totalt ensamarbete. Har känt mig väldigt känslig och ledsen på kvällarna, en klump i bröstet liksom. Lite sådär att jag är rädd för att vara själv. Vet inte om det är synarelan som påverkar mig så. Kan ju vara hela situationen också. Man blir känslig i den här processen. Och det är helt okej att det blir så <3
  • Mollan81
    CAM86 skrev 2016-03-30 20:31:10 följande:

Liten uppdatering från mig. Vi gjorde första äggutplocket i måndags, gick väldigt bra och faktiskt väldigt smärtfritt då jag hade byggt upp att det skulle göra väldigt ont.. Vi fick ut 13 ägg och igår fick vi samtal att 8st hade blivit befruktade.. Så nu hoppas vi att de små vill överleva tills på lördag då det är dags för insättning..

Vad härligt cam86! Ska hålla alla tummar och tår! :)
Svar på tråden IVF mars/april