Sarah32 skrev 2016-03-31 09:17:02 följande:
Okej, är det någon egentlig skillnad på de sprutorna eller är det bara att alla reagerar olika? Ja, det är ju lite nervöst nu inför första försöket, msn vill ju att allt ska gå bra! Vill inte få för få ägg och vill inte bli överstimulerad.....men det är väl bara att hänga i:/
Det har nog bara att göra med att man reagerar olika. Vi fick ju fler ägg på gonalen, fick ut 7. Men var bara 4 mogna.. Sen så klarade ingen av de befruktade äggen delningen, så blev aldrig någon insättning. Tydligen rätt ovanligt att det blir så som jag förstått det. Men det första de gjorde inför försök 2 var att byta spruta och donator. Vi fick ut bara 4 ägg, men kvaliteten var betydligt bättre så fick ju insättning då. Så egentligen ska man inte stirra sig blind på antal, även om det är väldigt lätt att göra det. Men i vårt fall så var gången med färre ägg bättre än den men fler - så det är väl typexemplet på att det inte är antalet som spelar roll
Samma sak med blåsorna. De spräckte 9 blåsor på mitt andra äggplock. Som sagt bara 4 ägg. Så sådant vet man ju inte heller, blåsorna kan lika gärna vara tomma som att de innehåller ägg. IVF är ett lotteri. Jag hoppas att vi båda tar hem storvinsten den här gången! <3