• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-04-10 16:14:12 följande:

Sjöblomman - okej då var det så som jag trodde, att min blödning om den kommer kommer att komma i början på veckan.. Vad skönt att du känner så :) vet inte varför jag känner att detta är det värsta jag tycker, kanske för att jag är så rädd för resultatet.. <3

Ja, så har jag tänkt i alla fall.

Så klart att ruvartiden är olika för all, men jag är alltid väldigt hoppfull och glad under den tiden. Sen när jag har fått mens och negativt test, så har det varit hemskt den dagen men ändå som en lättnad att få besked. Det brukar alltid gå fort för mig att ladda om inför nästa behandling, även om sorgen över att det inte fungerat så klart också finns där.

Den här gången känns det lite mer, då jag så himla gärna vill vara gravid i juni då vår skrutt skulle ha BF om det inte vore för MF. Så vi får se hur ett negativt besked skulle tas emot, ja så klart vill jag inte ha ett negativt besked alls! Men du förstår...
  • daisy80

Hej tjejer, jag hoppar in här. Är snart 36 och har försökt bli gravid i två år utan att lyckas, vi har så kallad oförklarlig barnlöshet.. Ska nu börja spruta med Puregon vid nästa mens, som borde vara om 2 veckor eftersom jag hade äl igår. Men nu kommer det antagligen falla sig så att ÄP blir runt kristi-himmelfärdshelgen då de har stängt på kliniken, förutom på fredagen 6 maj. Så det känns som att jag verkligen vill tajma in den dagen, om inte mensen nu råkar komma ovanligt tidigt eller sent. Är lite nojig över detta. Någon som vet hur mycket det där går att styra? 
    Kram till alla er andra som också kämpar <3

• Sjöblomman
    daisy80 skrev 2016-04-10 17:16:22 följande:

Hej tjejer, jag hoppar in här. Är snart 36 och har försökt bli gravid i två år utan att lyckas, vi har så kallad oförklarlig barnlöshet.. Ska nu börja spruta med Puregon vid nästa mens, som borde vara om 2 veckor eftersom jag hade äl igår. Men nu kommer det antagligen falla sig så att ÄP blir runt kristi-himmelfärdshelgen då de har stängt på kliniken, förutom på fredagen 6 maj. Så det känns som att jag verkligen vill tajma in den dagen, om inte mensen nu råkar komma ovanligt tidigt eller sent. Är lite nojig över detta. Någon som vet hur mycket det där går att styra? 

Välkommen!

Hmmm, svårt att säga. Äggblåsorna ska ju vara i en viss storlek. Och om de är för små är de inte mogna, vad som händer om de är för stora är jag inte säker på men har hört att det inte är bra. Vad säger kliniken?
  • Regnbågsdröm
    daisy80 skrev 2016-04-10 17:16:22 följande:

De brukar styra det där. Att man får börja spruta någon viss dag så att man undviker helger och så. Så det löser kliniken! De låter inte dig börja om det riskerar att hamna på en dag då det absolut inte går. I så fall får ni vänta en cykel om det skulle vara så.
  • mini72
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 10:54:08 följande:
    Skönt att höra att du är taggad för nästa försök! Kram

Tack! :)

BK1986 skrev 2016-04-10 11:31:14 följande:
    Tråkigt att det inte blev ET, men skönt att du är OK. Man får vanligtvis inte börja på blödningen som kommer efter ÄP utan måste vänta till nästa. Det är för att kroppen måste få återhämta sig.

Bara att blicka framåt! :)

Nu har jag varit ute på en solig långprommis, samlat tankarna och bestämt mig för att jobba aktivt med att få ner min BMI (som ligger på 26) inför tredje ivf. Hittade en träningstidning med 10-veckors kom-i-form-kosthållsplan som jag har tro på att jag kan greja.
    Det är säkert så att man måste vänta in kroppen, men blir 44 i juni, så det är verkligen en stressfaktor. Antar att det dyker upp en ny tråd som jag kan hänga i. Lycka till alla här inne! Klem från Norge :)

• Andje
    CJ1 skrev 2016-04-10 08:17:03 följande:

Rd 10 och BIM +3 så gjorde jag ett grav.test i morse och det visade det mest fantastiska, Gravid 2-3 veckor. Som nämnts i tråden så flitigt, det krävs bara ett Guldägg! Hoppas så att detta är mitt och att det stannar kvar nu.

Önskar så av hela mitt hjärta att ni alla fantastiska, kämpande kvinnor i denna tråden snart får era guldägg!

Men så fantastiskt! Stort stort grattis!
  • Andje
    BK1986 skrev 2016-04-09 20:20:14 följande:
    Känner igen mig även i din berättelse. Vi har köpt hus och skjutit upp resor och annat i livet för att vi tänkt att vi ska bli fler. Min sambo blir också väldigt uppgiven emellanåt då han känner att vi inte har några vänner och att allt står på paus. Men så är situationen just nu. Alla vänner skaffar barn vilket gör att det är skitjobbigt att umgås med dem, och vårt liv ser inte alls ut som vi hade tänkt oss. Det är påfrestande även för vår parrelation.

Vad mysigt att ruva! Håller tummarna för guldägget och hoppas att det blir andra samtalsämnen än barn för dig ikväll. Eller att det åtminstone är uthärdligt. Kram!
    Ja, många härinne delar nog liknande upplevelser.
    Blir det så för dig och din sambo att ni drar er undan de barnskaffande vännerna? Förhåller ni er likadant till detta eller tänker ni olika om situationen? Jag tänker att man verkligen behöver varandra i detta svåra så jag hoppas ni hittar sätt att hjälpa varandra.
    Själv går jag i terapi sedan en tid tillbaka då jag själv utbildar mig till terapeut och jag tycker det är hjälpsamt att få terapeutens reflektioner på hur jag resonerar. Hon peppar mig att stå upp för mig själv i de situationer då folk gnäller över sömnlösa nätter och att de har det så tufft med småbarn. Jag sväljer gärna allt och tänker att de har sin vardag och att de måste få uttrycka hur de har det men det blir så himla jobbigt när jag tänker att jag skulle ge vad som helst för att få byta deras situation mot min. Vissa vänner går det bättre med men andra skulle jag vilja täppa till truten på.

Just nu längtar jag främst till tisdag då jag kan ringa kliniken och kolla om vi fått nåt i frysen. Ha en fin söndag! Kram.
  • CJ1
    Andje skrev 2016-04-10 17:46:33 följande:
    Men så fantastiskt! Stort stort grattis!
    Tack så jätte mycket! Skrattande
  • daisy80
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 17:20:10 följande:
    Välkommen!

Hmmm, svårt att säga. Äggblåsorna ska ju vara i en viss storlek. Och om de är för små är de inte mogna, vad som händer om de är för stora är jag inte säker på men har hört att det inte är bra. Vad säger kliniken?
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-10 17:39:48 följande:
    De brukar styra det där. Att man får börja spruta någon viss dag så att man undviker helger och så. Så det löser kliniken! De låter inte dig börja om det riskerar att hamna på en dag då det absolut inte går. I så fall får ni vänta en cykel om det skulle vara så.

Tack :) Läkaren vi träffade lät faktiskt lite mer osäker på hur mycket det går att styra (??) typ nån dag hit eller dit bara...Men sen fick vi även träffa en barnmorska som var jättebra och som sa att det fixar sig absolut. Hon sa att "vi har ju just haft påsken med massa helgdagar och det gick bra att styra alla äggplock då". Så egentligen tror jag att det löser sig. Men kan ju inte låta bli att klura lite på det ändå! 
  • Fame

Här börjar jag nedreglera på tisdag, Suprecuren är framplockad och en app installerad på mob för att påminna mig =) Så nu börjas det, IVF1 för lilla mig. Rätt spännande faktiskt!! Innan har det känts rätt läskigt men nu känner jag mig mest pepp och som att jag kommer klara även ett negativt resultat om det blir så. Innan har jag varit så rädd för att knäckas totalt.. men nej, nu jädrar ska jag igång! 

Lite trist att ligga efter er andra i tråden men men vi kanske är några fler som inte har ÄP riktigt än?

Svar på tråden IVF mars/april