• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • daisy80
    Fame skrev 2016-04-10 22:19:03 följande:

Här börjar jag nedreglera på tisdag, Suprecuren är framplockad och en app installerad på mob för att påminna mig =) Så nu börjas det, IVF1 för lilla mig. Rätt spännande faktiskt!! Innan har det känts rätt läskigt men nu känner jag mig mest pepp och som att jag kommer klara även ett negativt resultat om det blir så. Innan har jag varit så rädd för att knäckas totalt.. men nej, nu jädrar ska jag igång! 

Lite trist att ligga efter er andra i tråden men men vi kanske är några fler som inte har ÄP riktigt än?

Hej! Ja jag ligger också lite efter de andra, vi kanske får starta en ny tråd sen :) Jag inväntar mens om 2 veckor och kommer då börja korta protokollet med sprutor. ÄP blir runt kristi-himmelfärdshelgen? vad har du för tidsram ungefär? 
  • BK1986
    Sarah32 skrev 2016-04-10 15:55:04 följande:

Jag känner så igen mig i din beskrivning! Vi känner också att vi knappt har några att umgås med längre, vi är i en helt egen fas i livet när vi inte passar in någonstans. Vi passar inte bland småbarnsfamljerna och inte bland singelkompisarna och kroglivet.....tur att man är två indetta och har varandra! Men det är påfrestande att känna att åren bara rinner förbi och att man inte riktigt kan ta vara på dem. Jag tror inte att någon som inte har gått igenom detta ens kan föreställa dig vad det handlar om. Önskar jag hade en vän IRL att träffa och prata med, som hade liknande erfarenheter, men det känns skönt att iallafall kunna ventilera här med er andra som verkligen vet vad det handlar om.

Precis så. Det är nog mest jag som dragit mig undan. Orkar inte med det helt enkelt. Vi har inga singelkompisar kvar heller. Alla dom har också blivit ihop och skaffat barn och rusat förbi oss i livet.

Jag har en vän som varit barnlös länge. Nu blev de gravida och även om det verkligen är deras tur så kan jag inte hantera hur hon trycker upp sin graviditet i allas ansikten. Det är allt hon skriver om på FB och Instagram. Det blev för mycket för mig även om jag vet att de har haft det jättekämpigt.

En annan jättenära vän kunde inte förstå varför jag inte kunde vara glad för deras skull nu när de blev gravida på första försöket. Hon jämförde det med att hon visste hur det var att vilja ha något som någon annan har (typ jobb eller hus).

Det blir svårt att umgås med folk när de inte ens kan förstå hur pass tungt det är. Vi kanske aldrig kommer kunna bilda familj, och då måste vi förmodligen omvärdera allt vi byggt upp hittills. Det är tungt för relationen också. Vilka är vi isåfall, och vad gör vi då?

Nu blev det dystert här på kvällskvisten. Vi har såklart även jättefina vänner som lyssnar och förstår. :)
  • Regnbågsdröm
    daisy80 skrev 2016-04-10 22:25:23 följande:
    Hej! Ja jag ligger också lite efter de andra, vi kanske får starta en ny tråd sen :) Jag inväntar mens om 2 veckor och kommer då börja korta protokollet med sprutor. ÄP blir runt kristi-himmelfärdshelgen? vad har du för tidsram ungefär? 
    Ni hamnar inte så mycket efter. Vi är en hel radda folk som kör långt protokoll här och som har ÄP runt vecka 16. Så ni som kör korta protokollet hinner ifatt rätt bra ändå Välkomna hit!
  • Regnbågsdröm
    Fame skrev 2016-04-10 22:19:03 följande:

Här börjar jag nedreglera på tisdag, Suprecuren är framplockad och en app installerad på mob för att påminna mig =) Så nu börjas det, IVF1 för lilla mig. Rätt spännande faktiskt!! Innan har det känts rätt läskigt men nu känner jag mig mest pepp och som att jag kommer klara även ett negativt resultat om det blir så. Innan har jag varit så rädd för att knäckas totalt.. men nej, nu jädrar ska jag igång! 

Lite trist att ligga efter er andra i tråden men men vi kanske är några fler som inte har ÄP riktigt än?

Läs mitt svar i föregående tråd Välkommen hit!
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-04-10 10:04:43 följande:

För mig var det prick så. ÄL/ÄP + 15 dagar (min vanliga lutealfas). Men en del får inte mens förrän de slutar med Lutinus. Så det är olika.

Ok tack då vet jag :)
  • Nicka

Sjukt nervös inför ultraljudet idag...mår illa och har ont i magen :(

• celavie1
    mini72 skrev 2016-04-10 17:45:30 följande:

Tack! :)

Nu har jag varit ute på en solig långprommis, samlat tankarna och bestämt mig för att jobba aktivt med att få ner min BMI (som ligger på 26) inför tredje ivf. Hittade en träningstidning med 10-veckors kom-i-form-kosthållsplan som jag har tro på att jag kan greja.

Det är säkert så att man måste vänta in kroppen, men blir 44 i juni, så det är verkligen en stressfaktor. Antar att det dyker upp en ny tråd som jag kan hänga i. Lycka till alla här inne! Klem från Norge :)

Du är beundransvärd! Långpromenader i vårsol är så skönt. Låta livsandarna komma fram. Hoppas din plan går bra. Kram
  • Helena 672

Testdag för mig idag. Det blev som väntat negativt. Hade ju en liten blödning på BIM i torsdags, sen fortsatte det blöda mer, varje dag tills idag. Det känns jättetungt nu. Vi får se om vi orkar dra igång ny behandling nästa cykel eller om vi ska avvakta ett tag.

Lycka till ni andra som kämpar!

• Regnbågsdröm
    Nicka skrev 2016-04-11 07:09:02 följande:

Sjukt nervös inför ultraljudet idag...mår illa och har ont i magen :(

Stort lycka till! Har du ont i magen tror jag bara det är bra, då händer det säkert grejer Äggblåsor som växer och så vet du För antar att det är det du är där för att kolla? Svårt att hålla koll på var alla ligger i processen. Ska hålla tummarna för dig!
Svar på tråden IVF mars/april