Fame skrev 2016-04-11 19:27:03 följande:
"trycker upp sin graviditet i allas ansikten" låter inte så trevligt.. Du tror inte att hon helt enkelt är väldigt glad och tänker mycket på det och att det därmed blir mycket sånt hon delar med sig av? Av de jag vet gjort IVF och fått kämpa länge så har vissa delat 769 bebisbilder första månaden och visst att JAG kan tycka det är jobbigt men jag utgår ifrån att de helt enkelt är väldigt lyckliga o stolta över sin efterlängtade knodd.
Däremot har jag full förståelse över att man inte kan bli glad för andra som lyckas. Herregud, vi är ju bara människor. När en tjej jag avskyr fick tvillingar nyligen var jag så avis att jag gick i bitar.
Nu är jag verkligen inte ute efter att diskutera i denna tråd. För det första är det kanske ett dåligt ordval av mig som jag skrev när det kändes så. Men jag tänkte att detta är ett forum där man även kan yttra såna känslor som inte alltid är vackra. För det andra så är det fler i min omgivning som reagerat på hennes sätt att berätta om graviditeten på sociala medier.
Men det är klart att man är avundsjuk också. Nu är vi alla olika och delar med oss av våra privatliv på olika sätt och i olika utsträckning, men jag tänker själv att jag kommer att vara restriktiv med vad jag lägger ut om jag får förmånen att bli gravid. Både för min egen och andras skull.