• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-29 20:41:30 följande:

KUB-ultraljudet är en del av KUB-testet. Testet består av ett blodprov och sen ett ultraljud. Det går ut på att ta reda på sannolikheten för allvarliga kromosomförändringar. Alla landsting erbjuder inte detta test och vissa erbjuder det endast för gravida över en viss ålder, men i Stockholm får alla som vill göra testet.

Ultraljudet görs kring v13 :) anledningen till att jag har det ultraljudet som gräns är att den kritiska missfallsperioden är passerad plus att man har fått se att bebisen lever (MA brukar som senast upptäckas på KUB-testet, vilket hände en vän till mig).

Så KUB är min magiska gräns och allra helst RUL (rutinultraljudet) som alla gör i ca v18 ;)

Okey tack! :) Vi har sagt att vi nog väntar att berätta om ingen skulle märka det tidigare förstås tills efter Vad. 13 :) men känns ju ssom evigheter tills dess :) Går in i v 13 vid midsommar så hade varit kul och berättat det på självaste midsommarafton men vi får väll se :) Just nu ser jag kortsiktigt framåt och just nu är det till mvc besöket i slutet på Maj ;)
  • Lizzie09
    Kmora skrev 2016-04-29 20:42:17 följande:
    Usch vilken lång resa ni har haft! Hoppas verkligen det håller i sig nu! Håller alla tummar för er! :D
    Ja den har varit väldigt påfrestande. Men nu vid andra försöket med insemination så gick det äntligen igen :D Smörjer mig även med progesteronkräm nu så jag hoppas att det kommer minska risken för mf.
    Tack snälla du! :)
  • Majanathalie

Jag har gjort en fb grupp så det är bara att skriva i meddelande till mig med namn och beskrivning på profilbild och omslagsbild så det är lättare att hitta, ni som vill vara med.

• Lizzie09
    Majanathalie skrev 2016-04-29 21:46:31 följande:

Jag har gjort en fb grupp så det är bara att skriva i meddelande till mig med namn och beskrivning på profilbild och omslagsbild så det är lättare att hitta, ni som vill vara med.

Jag går gärna med om några veckor, vill vara anonym ett litet tag till :)
  • Bio

Jag skrev till dig häromdagen, nu har jag fått en vänförfrågan från någon som bor i Litauen?! Är det du?
  • maartiiina

Vad heter du så man kan söka på dig? :)
  • LillaLady

Hej! Får jag kliva in?
    Bf 7-8 januari därikring.. :) har en dotter född dec-14, missfall i januari och februari i år så nu hoppas jag att bebis är här för att stanna. Jag är 24 år och bor utanför Norrtälje :)

• totoo

Hej! Jag hänger gärna på här. Fick positivt test igår :)

Äntligen efter en lång process med IVF. BF är 7 januari.

Har ni några symptom än?

• Kmora
    linsalusen skrev 2016-04-29 20:48:58 följande:
    Okey tack! :) Vi har sagt att vi nog väntar att berätta om ingen skulle märka det tidigare förstås tills efter Vad. 13 :) men känns ju ssom evigheter tills dess :) Går in i v 13 vid midsommar så hade varit kul och berättat det på självaste midsommarafton men vi får väll se :) Just nu ser jag kortsiktigt framåt och just nu är det till mvc besöket i slutet på Maj ;)
    Det smartaste är ju att ta små steg och se fram emot varje enskild grej :) som inskrivningsamtal i slutet av maj - det låter klokt! När man redan har ett barn blir man lite mer praktisk av sig :P men ja, jag och min man bubblar av glädje och han frågade mig igår "när kan jag berätta för alla?!?" Haha.

Om jag minns rätt så var det första 1-2 mån som var jobbigast att hålla tyst sen var det ju inte lika nytt och allt var självklart så när de där 12-13 veckorna hade gått så hade man inte alls samma behov att berätta längre haha.
Svar på tråden BF Januari 2017