• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • linsalusen
    Trollmamma_2016 skrev 2016-04-28 21:50:18 följande:

Nej verkligen inte och går detta vågen så blir detta vår nr 6

Helt sinnes funderar då på vad alla runt om ska säga om allt

Åh vad härligt med många barn! Skulle jag med vilja ha :) Äsch så länge ni är glada och lyckliga så skit i vad andra säger :)
  • linsalusen
    November83 skrev 2016-04-28 19:26:11 följande:

Hej, jag läser och betraktar på avstånd. Var med i gruppen BF December 2016 men fick tyvärr missfall. Nu försöker vi igen och om 2 veckor får jag svar om jag får joina den här gruppen. Jag läste problem med Facebook gruppen och när man skapar en hemlig grupp måste man först bli vän med den som äger gruppen och sen kan ägaren lägga till personen i gruppen.

Grattis till alla som plussat, förhoppningsvis får jag vara med snart. . .

Välkommen till oss! :) Håller tummarna för dig! :)
  • Trollmamma_2016

Gud jag drömmer så jäkla märkliga drömmar och mycket nu om tidiga MF el MF över huvudtaget. Även om att det är två knoddar där inne snacka om att hjärnan spelar ut alla konstiga kort

• linsalusen
    Trollmamma_2016 skrev 2016-04-29 10:39:00 följande:

Gud jag drömmer så jäkla märkliga drömmar och mycket nu om tidiga MF el MF över huvudtaget. Även om att det är två knoddar där inne snacka om att hjärnan spelar ut alla konstiga kort

Drömde också en konstig dröm igår natt, lustigt :)
  • ettlitetliv

Hej! Här vill jag gärna vara med, och gärna på fb med om jag får :) jag har bf den 3 januari och plussade i söndags på bim-3, helt overkligt! Det blir nummer 3 i skaran ^^ vem ska man höra av sig till ang fb?

• Kmora

Jag kommer kanske vilja gå med i en facebookgrupp efter KUB-ultraljudet, så jag hoppas ni alla inte helt lämnar Familjeliv :)

• linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-29 14:37:23 följande:

Jag kommer kanske vilja gå med i en facebookgrupp efter KUB-ultraljudet, så jag hoppas ni alla inte helt lämnar Familjeliv :)

Absolut stannar jag kvar här :) Tror inte Facebook gruppen kommit igång med att lägga till medlemmar ännu :) KUB ultraljudet vilket va de nu igen? ;)
  • Lizzie09

Hej, jag hoppar gärna in här! Plussade idag på äl +9 efter mycket kämpande, har bf 10 januari!
    Började försöka skaffa barn i augusti 2014, blev gravid i april 2015 men fick ma i vecka 10 och har inte blivit gravid igen förrän nu. Precis ett år efter att jag blev gravid sist!
    Är 24 år gammal och bor i ett hus på landet med sambo, hund och katt :)

• Kmora
    linsalusen skrev 2016-04-29 15:38:35 följande:
    Absolut stannar jag kvar här :) Tror inte Facebook gruppen kommit igång med att lägga till medlemmar ännu :) KUB ultraljudet vilket va de nu igen? ;)
    KUB-ultraljudet är en del av KUB-testet. Testet består av ett blodprov och sen ett ultraljud. Det går ut på att ta reda på sannolikheten för allvarliga kromosomförändringar. Alla landsting erbjuder inte detta test och vissa erbjuder det endast för gravida över en viss ålder, men i Stockholm får alla som vill göra testet.

Ultraljudet görs kring v13 :) anledningen till att jag har det ultraljudet som gräns är att den kritiska missfallsperioden är passerad plus att man har fått se att bebisen lever (MA brukar som senast upptäckas på KUB-testet, vilket hände en vän till mig).

Så KUB är min magiska gräns och allra helst RUL (rutinultraljudet) som alla gör i ca v18 ;)
  • Kmora
    Lizzie09 skrev 2016-04-29 17:57:39 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här! Plussade idag på äl +9 efter mycket kämpande, har bf 10 januari!
    Började försöka skaffa barn i augusti 2014, blev gravid i april 2015 men fick ma i vecka 10 och har inte blivit gravid igen förrän nu. Precis ett år efter att jag blev gravid sist!
    Är 24 år gammal och bor i ett hus på landet med sambo, hund och katt :)

Usch vilken lång resa ni har haft! Hoppas verkligen det håller i sig nu! Håller alla tummar för er! :D
Svar på tråden BF Januari 2017