• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • linsalusen
    Ballerinan skrev 2016-04-28 08:21:34 följande:

Ja nu håller vi verkligen tummarna! Måste börja spara pengar nu, ekonomin är knaper här alltså. 

Mina bröst blir bara större och större, någon som vet om de växer ända fram till förlossningen? :O

Verkligen! :) Ekonomin är inte den bästa här heller så det gäller att spara men ska jobba lite framöver så då blir det bara bättre :) Ja du mina är med något större, mer hårda på något vid. Har 75C nu så får väll se om jag får gå upp i storlek under tiden ;)
  • Sötsöt

Kanon va bra, säg till när du e klar så får du bjuda in oss:D

För mig förra gången hjälper de med salta kexs, å typ mint saker! Känner dok inte av någonting denna gången

Majanathalie skrev 2016-04-28 09:09:42 följande:

Håller med om Facebook grupp! :)

Förresten, är det någon som har tips vad man kan äta mot illamående?

• Kmora
    Ballerinan skrev 2016-04-28 08:21:34 följande:
    Ja nu håller vi verkligen tummarna! Måste börja spara pengar nu, ekonomin är knaper här alltså. 
    Mina bröst blir bara större och större, någon som vet om de växer ända fram till förlossningen? :O
    De växer fram till förlossningen men mest fram till typ mån 4-5. Olika för alla såklart! Jag gick från D till att behöva köpa E. Köpte en riktigt amningsBH som jag skulle kunna ha sen också. Om man ammar blir brösten ännu större men jag hade tur och kunde fortsätta använda min E-BH. Vissa går ju upp ännu mer i storlek.
  • Kmora
    linsalusen skrev 2016-04-28 09:06:57 följande:
    hehe det förstår jag det att du blev irriterad ;) inte lätt att dölja sina symtom när man är hos någon och sover över typ :) Jo det är ju det men sen så jobbigt att behöva berätta om ifall det blir missfall. Bara denna första tiden kan gå enormt fort nu ;)
    Vi bodde som tur var på hotell! ;) men åt alla måltider ihop och hängde hela dagarna. Var så svårt att dölja tröttheten på kvällarna och så blev jag ju utmattad av alla långa promenader mm :/

Det är ju det som är jobbigt, den första tiden går extremt långsamt haha. Därför det är nice att få berätta ;) första 12-13v går långsamt och sista 3-4v...
  • Kmora
    linsalusen skrev 2016-04-28 09:06:57 följande:
    hehe det förstår jag det att du blev irriterad ;) inte lätt att dölja sina symtom när man är hos någon och sover över typ :) Jo det är ju det men sen så jobbigt att behöva berätta om ifall det blir missfall. Bara denna första tiden kan gå enormt fort nu ;)
    Vi åt till och med frukost hos dem och med morgonillamående är det inte så skoj...
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-28 09:37:13 följande:

Vi bodde som tur var på hotell! ;) men åt alla måltider ihop och hängde hela dagarna. Var så svårt att dölja tröttheten på kvällarna och så blev jag ju utmattad av alla långa promenader mm :/

Det är ju det som är jobbigt, den första tiden går extremt långsamt haha. Därför det är nice att få berätta ;) första 12-13v går långsamt och sista 3-4v...

Okey då förstår jag att du ville att han skulle berätta ;) Ja jag kan tänka mig det, tiden innan man kunde ta ett gravtest gick ju i slowmotion så varför ska inte detta med göra det ;) Hihi.

En fråga, har nu i tre dagar i rad vaknat innan klockan sju och känt att jag behövde äta innan illamående drar igång. någon mer som vaknar tidigt? :) Äter någon av er folsyra och när började ni med det isf? :) Jag köpte folsyra igår och tog min andra tablett idag :)
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-28 09:38:12 följande:

Vi åt till och med frukost hos dem och med morgonillamående är det inte så skoj...

Nä det förstår jag det :)
  • Ballerinan
    Kmora skrev 2016-04-28 09:35:00 följande:
    De växer fram till förlossningen men mest fram till typ mån 4-5. Olika för alla såklart! Jag gick från D till att behöva köpa E. Köpte en riktigt amningsBH som jag skulle kunna ha sen också. Om man ammar blir brösten ännu större men jag hade tur och kunde fortsätta använda min E-BH. Vissa går ju upp ännu mer i storlek.
    Känns som det kan sluta hur som helst alltså!
  • Ballerinan
    Majanathalie skrev 2016-04-28 09:09:42 följande:

Håller med om Facebook grupp! :)

Förresten, är det någon som har tips vad man kan äta mot illamående?

Du kan köpa prostafen på apoteket. Åksjuketabletter. Sa bm till mig :) Annars frukt äter jag när jag är illamående, mår inte illa nu men det kommer väl om nån vecka.
  • Ballerinan

Vem gör en Facebookgrupp då? Pax inte, då kommer den garanterat bli offentlig, kan inte sånt där :P

Svar på tråden BF Januari 2017