• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Tra3dockan
    Tra3dockan skrev 2016-06-16 08:28:48 följande:

I natt vid 4 vaknade jag av en kraftig värk, jag gick upp och tog alvedon, mensvärken hade satt igång. En värk som är bra mycket värre än vad jag brukar ha. Jag har troligen endometrios så jag brukar få ganska kraftig värk. Jag ramlade ihop på golvet av yrsel, höll på att kräkas av smärta. Det hade inte kommit blod i trosan men däremot blod på pappret när jag torkade, så jag tänkte att nu har mensen kommit.

Jag ringde 1177 efter en halvtimme för jag stod helt enkelt inte ut. Eftersom jag inte fått plus så rådde hon mig att söka vårdcentral idag för provtagning då hon ville utesluta utomkvedes eller missfall. Jag fick på inrådan ta en citodon som jag hade hemma.

Nu på morgonen tog jag ett test och nu kom plusset.  Jag ringde 1177 igen eftersom hon bad mig att ringa igen om det skulle vara plus. Jag berättade att det bara var lite lite blod på bindan och mer när jag torkade mig. Blev hänvisad till kvinnokliniken och de ringer upp snart.

Ja... Jag hade på känn att jag är/var gravid och jag intalar mig att det är ett missfall. Så slipper jag bli besviken. Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida. Tråkigt omständigheter bara.

Karitziana skrev 2016-06-16 08:33:53 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig!
    Tack :)
    Kvinnokliniken bad mig avvakta en vecka och se om jag fortfarande testar plus då. Så ännu mer väntan. Men jag om jag fortsätter att blöda och blöder mer så är det nog en tidig graviditet som jag blöder ut. Tiden för utvisa vad det blev av del hela.  Men sm skrivet, är det ett tidigt missfall så vet jag nu i alla fall att vi har förmågan att bli gravida, trots endometrios.

• FlikkanM

Nu kommer säkert mensen eller inte. Är på ÄL +11/12 idag och igår hade jag sån mensvärk, tänkte att nu kommer den och se där på toaletten kom yttepytte brunt på pappret. Mensvärken håller i sig och illamåendet sköljde över mig igårkväll när jag skulle gå och sova och idag. Men alltså inget mer har kommit. Går på toa stup i kvarten för att titta då jag inte vill bloda ner mina vita jobbyxor hahaha.

Trodde jag ev hade nidblödning i slutet av förra veckan men det kanske var nått annat lixom det här.

• Marängen
    Anonym (juni) skrev 2016-06-16 08:32:44 följande:
    Vill bara varna för att öppna predictor early, det blir nämligen rosa streck när man gör det! Och kollar man riktigt noga ser man skåran på ett negativt test innan man öppnar. Livsfarliga test alltså! Har lyckats lura mig själv många månader trots att jag vetat bättre

Tagit nåt nytt idag?
    Åh okej :) det visste jag inte! Vad fult av dom! Fast jag fattar ju egentligen att man inte ska bryta upp men gör det ändå hehe.
    Jag har tagit ett till test nu på morgonen och det är lite starkare än tidigare men jag litar inte riktigt på det men vi får se om det ökar. Och när kvalitén blir så dålig när man lägger in bilder här så tror väl folk man är knäpp åh lägger upp en negativ bild haha. Men tack för dina ord! Då litar jag inte på dom bilderna där jag brutit upp det :)
  • bläckfisken

Bim -6 idag. Har haft frossa ett par dagar och idag bröt förkylningen ut, halsont och lite feber. Hoppades på nåt annat... Tänkte testa på Sön då bim-2 iallafall.

• Skyrocket
    Marängen skrev 2016-06-16 11:24:53 följande:

Åh okej :) det visste jag inte! Vad fult av dom! Fast jag fattar ju egentligen att man inte ska bryta upp men gör det ändå hehe.

Jag har tagit ett till test nu på morgonen och det är lite starkare än tidigare men jag litar inte riktigt på det men vi får se om det ökar. Och när kvalitén blir så dålig när man lägger in bilder här så tror väl folk man är knäpp åh lägger upp en negativ bild haha. Men tack för dina ord! Då litar jag inte på dom bilderna där jag brutit upp det :)

Jag tycker mig faktiskt kunna ana en skugga i alla fall. Vågar dock inte säga något säkert men det ser helt klart lovande ut!!
  • Anonym (juni)
    Marängen skrev 2016-06-16 11:24:53 följande:

Haha ja jag är likadan! Men PE är verkligen det enda test som blivit tydligt positivt efter tiden så innan jag testade dem trodde jag typ inte att det kunde hända. ;) Men du, på ditt nya test ser jag ett streck ju! Heja heja!
  • Wasserdroppen
    Tra3dockan skrev 2016-06-16 08:28:48 följande:

I natt vid 4 vaknade jag av en kraftig värk, jag gick upp och tog alvedon, mensvärken hade satt igång. En värk som är bra mycket värre än vad jag brukar ha. Jag har troligen endometrios så jag brukar få ganska kraftig värk. Jag ramlade ihop på golvet av yrsel, höll på att kräkas av smärta. Det hade inte kommit blod i trosan men däremot blod på pappret när jag torkade, så jag tänkte att nu har mensen kommit.

Jag ringde 1177 efter en halvtimme för jag stod helt enkelt inte ut. Eftersom jag inte fått plus så rådde hon mig att söka vårdcentral idag för provtagning då hon ville utesluta utomkvedes eller missfall. Jag fick på inrådan ta en citodon som jag hade hemma.

Nu på morgonen tog jag ett test och nu kom plusset.  Jag ringde 1177 igen eftersom hon bad mig att ringa igen om det skulle vara plus. Jag berättade att det bara var lite lite blod på bindan och mer när jag torkade mig. Blev hänvisad till kvinnokliniken och de ringer upp snart.

Ja... Jag hade på känn att jag är/var gravid och jag intalar mig att det är ett missfall. Så slipper jag bli besviken. Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida. Tråkigt omständigheter bara.

Usch vad tråkigt för dig! :(
  • Tiiffany
    bläckfisken skrev 2016-06-16 11:25:09 följande:

Bim -6 idag. Har haft frossa ett par dagar och idag bröt förkylningen ut, halsont och lite feber. Hoppades på nåt annat... Tänkte testa på Sön då bim-2 iallafall.

Jag är också på bim -6 och känner absolut ingenting :( 
  • aprilhimlen95
    Tiiffany skrev 2016-06-16 12:42:02 följande:

Ge inte upp än! Plussade igår på bim-2 och hade inga symptom alls förutom liiite öm i ena bröstet typ...
  • bläckfisken
    Tiiffany skrev 2016-06-16 12:42:02 följande:

Håller tummarna för oss! När har du tänkt testa?
Svar på tråden BIM - juni 2016