• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Mandypandy90

Nej det är lite svårt att se tyvärr ..

Marängen skrev 2016-06-15 23:27:03 följande:

Oj vilken dålig kvalité det blir på korten när man lägger in dom här.. Förstår om ingen ser :)

• Pennie22

Blev glad nu när jag ser att mitt hcg stigit i och med att det står 2-3 v. nu istället. Verkar som att det finns gott om hopp för mig att det växer något ????
  • Pennie22
    Anonym (underverk7) skrev 2016-06-15 21:47:57 följande:

Här är jag och hoppas på turen; är 40 plus och säkert på tok för gammal men har sån oerhörd barnlängtan efter ett missfall i april i år som var helt oplanerat. Nu gör vi ett sista försök på en liten till ,till barnaskaran och lyckas vi blir det nummer 7, fram till jul har vi sagt att vi skall försöka sen får vi nog ge upp det?.; har BIM 27 juni och har precis använt älstickor för första gången- helt förvirrande tycker jag?.; tror i vart fall vi lyckades pricka in början på ÄL och skulle gärna gett det några mystillfällen till men maken reser i jobbet och åkte dumt nog långväga när stickan lyste som starkast, men vi får tro att det är några goda simmare på väg mot ägget?..eller kanske redan där

Tycker konstigt nog när jag känner efter så där himla mycket man gör när man längtar att jag är lite öm i brösten?

Håller tummarna att vi får följas åt i en grupp med ankomst i tidig vår(mars för min del)!!

Håller tummarna för dig (:
  • Skyrocket
    Anonym (underverk7) skrev 2016-06-15 21:59:51 följande:

Stort tack! Oddsen /chansen är tydligen ganska liten när man kommit upp i den aktningsvärda åldern jag har, men försöker man inte blir det ju definitivt inget Vi håller tummarna för oss alla!

Äsch! Ålder är bara en siffra och även om det skulle vara en mindre chans betyder det faktiskt inte att det är det för just er. Ni kanske inte påverkas av åldern på samma sätt som någon annan. ;) får jag fråga hur gamla era barn är? :)
  • Wasserdroppen

Jag har bim -6 nu. Hur tidigt kan man testa sig? Har känsliga bröst och något lite illamående men vet inte om jag bara inbillar mig haha :)

• Loncelot
    Wasserdroppen skrev 2016-06-16 06:42:16 följande:

Jag har bim -6 nu. Hur tidigt kan man testa sig? Har känsliga bröst och något lite illamående men vet inte om jag bara inbillar mig haha :)

Skulle inte rekommendera tidigare än bim-4 eller ÄL+10 men alla är olika, kör på det du känner känns bäst
  • Videungen

Typiskt att jag redan börjar leta symptom...
    Är bara på ÄL+5 och BIM-9... Så roligt att se alla plus!!! Tråkigt för er som inte lyckats pricka denna månad dock :( Längtar efter att själv veta om det blir eller inte blir.

• Tra3dockan

I natt vid 4 vaknade jag av en kraftig värk, jag gick upp och tog alvedon, mensvärken hade satt igång. En värk som är bra mycket värre än vad jag brukar ha. Jag har troligen endometrios så jag brukar få ganska kraftig värk. Jag ramlade ihop på golvet av yrsel, höll på att kräkas av smärta. Det hade inte kommit blod i trosan men däremot blod på pappret när jag torkade, så jag tänkte att nu har mensen kommit.

Jag ringde 1177 efter en halvtimme för jag stod helt enkelt inte ut. Eftersom jag inte fått plus så rådde hon mig att söka vårdcentral idag för provtagning då hon ville utesluta utomkvedes eller missfall. Jag fick på inrådan ta en citodon som jag hade hemma.

Nu på morgonen tog jag ett test och nu kom plusset.  Jag ringde 1177 igen eftersom hon bad mig att ringa igen om det skulle vara plus. Jag berättade att det bara var lite lite blod på bindan och mer när jag torkade mig. Blev hänvisad till kvinnokliniken och de ringer upp snart.

Ja... Jag hade på känn att jag är/var gravid och jag intalar mig att det är ett missfall. Så slipper jag bli besviken. Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida. Tråkigt omständigheter bara.

• Anonym (juni)
    Marängen skrev 2016-06-15 23:23:11 följande:

Hej :) får jag vara med här? Vi är inne på försök nummer 3 med andra barnet, och idag är jag på äl+9-10 beroende på när ägget släppte. Jag lägger in en bild från kvällens test :) säg gärna vad ni tror :) jag har mörkat bilden lite.

Vill bara varna för att öppna predictor early, det blir nämligen rosa streck när man gör det! Och kollar man riktigt noga ser man skåran på ett negativt test innan man öppnar. Livsfarliga test alltså! Har lyckats lura mig själv många månader trots att jag vetat bättre

Tagit nåt nytt idag?
  • Karitziana
    Tra3dockan skrev 2016-06-16 08:28:48 följande:

I natt vid 4 vaknade jag av en kraftig värk, jag gick upp och tog alvedon, mensvärken hade satt igång. En värk som är bra mycket värre än vad jag brukar ha. Jag har troligen endometrios så jag brukar få ganska kraftig värk. Jag ramlade ihop på golvet av yrsel, höll på att kräkas av smärta. Det hade inte kommit blod i trosan men däremot blod på pappret när jag torkade, så jag tänkte att nu har mensen kommit.

Jag ringde 1177 efter en halvtimme för jag stod helt enkelt inte ut. Eftersom jag inte fått plus så rådde hon mig att söka vårdcentral idag för provtagning då hon ville utesluta utomkvedes eller missfall. Jag fick på inrådan ta en citodon som jag hade hemma.

Nu på morgonen tog jag ett test och nu kom plusset.  Jag ringde 1177 igen eftersom hon bad mig att ringa igen om det skulle vara plus. Jag berättade att det bara var lite lite blod på bindan och mer när jag torkade mig. Blev hänvisad till kvinnokliniken och de ringer upp snart.

Ja... Jag hade på känn att jag är/var gravid och jag intalar mig att det är ett missfall. Så slipper jag bli besviken. Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida. Tråkigt omständigheter bara.

Håller verkligen tummarna för dig!
Svar på tråden BIM - juni 2016