• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Anonym (Pruinosa)

Maken och jag önskar bli gravida med vårt första barn och slutade med preventivmedel för första gången i mitten på maj. 

Ni som kanske har lite mer rutin med detta än jag, hur tidigt vågar jag göra ett graviditetstest? Jag är i dag på BIM-9.

• mixXi
    Anonym (Pruinosa) skrev 2016-06-06 16:40:45 följande:

Maken och jag önskar bli gravida med vårt första barn och slutade med preventivmedel för första gången i mitten på maj. 

Ni som kanske har lite mer rutin med detta än jag, hur tidigt vågar jag göra ett graviditetstest? Jag är i dag på BIM-9.

Vilket p-medel har du använt? När jag slutade med p-piller fick jag vanlig pillermens och sen kom inte nästa mens förrän efter 37 dagar. Hur har du räknat ut din BIM? Har du kollat med äl-stickor och vet att du haft äl verkar det som att folk testar från ungefär äl+8, men vanligast verkar vara att plussa på äl+12 till 14.

Har du räknat ut den efter förra mensen tror jag inte den går att lita på alls och jag skulle bara testa om jag kände mig gravid. Alternativt vänta åtminstone till BIM.
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-06 11:57:12 följande:

EL: Har du några symptom? Jag hade ett pmssymptom igår, var sådär känslig i livmodern som jag alltid är vid mens och ägglossning, alltså om man tex hostar eller spänner sig häftigt så hugger det till ordentligt i livmodern, känns som att man stäcker en muskel eller nåt. Vet du hur jag menar? Dock är det borta idag. Igår såg jag det som ett säkert tecken på att mensen skulle komma eftersom jag aldrig haft så som gravid men nu känns det som sagt inte så längre.

Mitt humör är jättejobbigt! Jag var som ett åskmoln igår, kort stubin, inget tålamod och allmänt sur. Idag vaknade jag på bra humör, men nu har det dåliga humöret börjat flyga på mig igen. Fattar inte varför! Brukar vara himla stabil annars.

Jag har blivit gravid fyra gånger förut och då har jag inte haft problem med humöret, iaf inte förren i slutet. Mitt humör brukar böja svaja ibland samma dag som jag ska ha mens. Men detta är ju fem dagar innan jag väntar mensen liksom. Så jag förstår inte alls. Enda jag kan tänka mig är att alla tankar, ovissheten och symptomletande hit och dit gör en retlig? Alla undrar vad det är med mig men jag har ingen aning?

Åh, förstår vad du menar. Man analyserar ju alla symptomen även om man lovat sig sjölv att låta bli de där när man rör sig för fort och det sträcker är ligamenten va? Kände så när jag väntade dottern. Jag har mulnande värk i liv order av och till, spända bröst, svullen mage och är trött. Men det kan lika gärna vara pms. Tänker nog testa mig på fredag eller lördag med ett digitalt test. Kan inte hålla mig, haha.
  • aprilhimlen95

Okej. Så olika för alla. Ska vänta med att testa till söndag då. Äl+10 bör det va då. Hoppas på ett plus :)

• josefinenyberg

Hej alla! Har sträckläst denna tråden idag och känner att jag behöver ett bollplank. Sista mensen hade jag 8 maj (ca 28 dagars cykel), följer natural cycles så gjorde äl-tester dom datum den föreslog och fick inte positivt förrän 26/5 med ett bimdatum på 5/6. Skjuts bim fram när ägglossningen sker sent? Ingen mens ännu och jag har sedan den 29/5 haft sån otrolig molvärk, ömma o svullna bröst, humörsvängningar från h*lvetet, uppsvälld mage osv osv. Negativt test imorse :/ Blir gaalen på denna väntan o ovissheten! Nån som varit med om liknande?

• Emmissara
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 19:26:38 följande:

Hej alla! Har sträckläst denna tråden idag och känner att jag behöver ett bollplank. Sista mensen hade jag 8 maj (ca 28 dagars cykel), följer natural cycles så gjorde äl-tester dom datum den föreslog och fick inte positivt förrän 26/5 med ett bimdatum på 5/6. Skjuts bim fram när ägglossningen sker sent? Ingen mens ännu och jag har sedan den 29/5 haft sån otrolig molvärk, ömma o svullna bröst, humörsvängningar från h*lvetet, uppsvälld mage osv osv. Negativt test imorse :/ Blir gaalen på denna väntan o ovissheten! Nån som varit med om liknande?

När fick du höjningen på NC? Har du använts NC tidigare cyklar?

Kan även tipsa på en annan tråd för just NC 
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/75182381-traden-for-oss-som-anvander-naturalcycles 

• mamalolo
    josefinenyberg skrev 2016-06-06 19:26:38 följande:

Min lutealfas är alltid 13-14 dagar oavsett ÄL så i mitt fall skjuts BIM framåt. Hur ser din tempkurva ut nu? Någon dipp eller ligger kurvan stadigt?
  • FlikkanM

Nu borde ÄL vara över, har inte kännt av någon motvärk denna månad vid ÄL men däremot ömma bröstvårtor och lite smärtsamt vid ett tillfälle vi mös. Har fått till det varannan dag sen mensen tog slut typ och varje dag i helgen så får se om det räcker. Kommer fortsätta mysa ifall ÄL är senare än tänkt men även för att det är ju mysigt hahaha

Har varit så mycket mer harmonisk i kroppen utan ÄL tester och inte alls lika fixerad nu vid typ försök nr 2. sp nu tänker jag fortsätta vara lik harmonisk minst en vecka till hahah

Förra månaden hade jag så mycket kramper och känningar i magen men kan vara då det var första svängen utan hormoner. Så hoppas kroppen är med mig nu på mitt sätt att tänk :)

Men det gör mig ingenting om det inte lyckas direkt har ju några månader på mig om jag vill ha en vårbebis :)

• Anonym (Preggo?)

Hej tjejer!

Hoppar in här.. Jag behöver lite hjälp...

Skulle haft mens mellan lördag-imorgon osäker på min sista blödning..

Nu är det så att sen någon dag innan helgen mått illa, hulkat och nästan spytt fredag kväll och lördag morgon. Mår fortfarande illa, det kommer och går men upplever mer på kvällarna! Är även enormt trött och behövde sova 1 timme efter jobbet idag! Samt att jag kanske kissar en aningen mer. Även lite mensvärk emellanåt, även det har jag haft sen innan helgen!

Nu till kruxet! Två negativa test... Varav det sista imorse, dock gång 2 jag kissade så inte morgonurin!

Driver min kropp mig till vansinne eller är/kan jag faktiskt vara gravid ändå?

Tacksam för svar :)

• SkogsstjärnN

Jag har blivit knäpp. Mensen kom ju i onsdags, blödde normalmycke under dagen sen inget mer. Lite färg på pappret från gammalt blod men ingen mer blödning. Men mensverk och ömma bröst och fortsatta spöksträck på testlagret. Såhär såg det ut nu på kvällen, äl +20 typ. Är samma test, syns nånstans mellan i normalt ljus. I "mörkt" syns det tydligare, hur knepigt är inte det. Inte trixat med bilden bara hållt det i skuggan.

Svar på tråden BIM - juni 2016