• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • copycat
    ungmamma16 skrev 2016-06-06 03:35:41 följande:

BIM om en vecka.. Ska man våga sig på o testa nu på morgonen?? ÄL 12+..

Har du många test hemma? Du kan ju ta ett, om man bortser från BIM så är ju ÄL+12 inte alls konstigt att man kan se ett resultat. Kan ju också vara för tidigt. Men dottern plussade jag svagt, men ändå synligt för blotta ögat på ÄL+14, så personligen kanske ÄL+12 är tidigt för mig. Men om du psykiskt känner att det vore jättejobbigt att få blankt (även om det bara kan vara tidigt) så bör du kanske vänta nån dag?:)
  • copycat

I agree:/ Men det är ju så sjuuuukt hur man funkar! Jag VET ju att man inte ska avläsa test efter testtiden. Jag VEEET ju verkligen det. Har tagit säkert 50 såna här (från billigatester.se) och ALDRIG fått ett torkstreck. Never ever. Så nu när jag går tillbaka 30 min senare och ser detta kan jag ändå inte låta bli att.....reagera?! Haha. Så dumt. Nu kan jag ju inte sluta fundera, trots att förnuftet vet att det ska avläsas inom tiden. Blir galen på mig själv:)

Zoey90 skrev 2016-06-06 06:34:33 följande:

Vänta några dagar till. Ser ingenting :(

• ungmamma16
    copycat skrev 2016-06-06 06:38:39 följande:
    Har du många test hemma? Du kan ju ta ett, om man bortser från BIM så är ju ÄL+12 inte alls konstigt att man kan se ett resultat. Kan ju också vara för tidigt. Men dottern plussade jag svagt, men ändå synligt för blotta ögat på ÄL+14, så personligen kanske ÄL+12 är tidigt för mig. Men om du psykiskt känner att det vore jättejobbigt att få blankt (även om det bara kan vara tidigt) så bör du kanske vänta nån dag?:)
    Har jätte många test hemma ^^ jag är låghormonare. Så, men tänkt testa på ons kanske.
  • Tiiffany

Ikväll tar jag sprutan ovitrelle och på onsdag kör jag vår andra inseminering! Håller tummarna denna gång

• Paeonia C C

Hej!

Förväntade mig min mens kring 4-5 juni. När den inte dök upp började jag misstänka att alla symtom jag känt inte var skensymtom... Tog ett test i morse (har testat förut vid andra tillfällen då jag trott jag varit gravid) och för första gången fick jag se det beryktade PLUSSET! Konstigaste känslan någonsin. Är det verkligen sant!? Tårar och skratt om vartannat... LYCKA TILL alla ni som väntar där ute!

• Anonym (EL)
    Paeonia C C skrev 2016-06-06 09:32:47 följande:

Hej!

Förväntade mig min mens kring 4-5 juni. När den inte dök upp började jag misstänka att alla symtom jag känt inte var skensymtom... Tog ett test i morse (har testat förut vid andra tillfällen då jag trott jag varit gravid) och för första gången fick jag se det beryktade PLUSSET! Konstigaste känslan någonsin. Är det verkligen sant!? Tårar och skratt om vartannat... LYCKA TILL alla ni som väntar där ute!

GRATTIS!!
  • Anonym (EL)
    Tiiffany skrev 2016-06-06 09:23:05 följande:

Ikväll tar jag sprutan ovitrelle och på onsdag kör jag vår andra inseminering! Håller tummarna denna gång

Håller tummarna stenhårt!
  • Anonym (EL)
    ungmamma16 skrev 2016-06-06 08:15:03 följande:

Har jätte många test hemma ^^ jag är låghormonare. Så, men tänkt testa på ons kanske.

Åh, tycker det är jobbigt att inte veta om jag är låghormonare eller inte. Med sottern hade jag så oregelbunden mens att jag inte har någon aning om jag kunnat testa tidigare eller om det va sent. Har BIM på söndag/måndag och funderar på att testa på lördag eller söndag ÄL + 13/14. Hoppas det syns något då om det är något.
  • Karitziana

Nu fick jag precis lite röda blödningar :( 1 dag efter BIM. Åh jag som trodde det tagit sig den här gången. Det konstiga är att min temp fortfarande ligger högt och stabilt sedan ÄL :(

• Cfmilla
    Karitziana skrev 2016-06-06 10:01:30 följande:

Nu fick jag precis lite röda blödningar :( 1 dag efter BIM. Åh jag som trodde det tagit sig den här gången. Det konstiga är att min temp fortfarande ligger högt och stabilt sedan ÄL :(

Det är inte ovanligt med en liten blödning precis vid bim även om man är gravid. Tagit ett test?
Svar på tråden BIM - juni 2016