• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Anonym (EL)
    Karitziana skrev 2016-06-06 10:01:30 följande:

Nu fick jag precis lite röda blödningar :( 1 dag efter BIM. Åh jag som trodde det tagit sig den här gången. Det konstiga är att min temp fortfarande ligger högt och stabilt sedan ÄL :(

Åh nej. Men som sagt, man kan vara gravid ändå. Om det inte drar igång som en vanlig mens kan du ju testa dig iallafall.
  • DevilsDaughter

EL: Har du några symptom? Jag hade ett pmssymptom igår, var sådär känslig i livmodern som jag alltid är vid mens och ägglossning, alltså om man tex hostar eller spänner sig häftigt så hugger det till ordentligt i livmodern, känns som att man stäcker en muskel eller nåt. Vet du hur jag menar? Dock är det borta idag. Igår såg jag det som ett säkert tecken på att mensen skulle komma eftersom jag aldrig haft så som gravid men nu känns det som sagt inte så längre.
    Mitt humör är jättejobbigt! Jag var som ett åskmoln igår, kort stubin, inget tålamod och allmänt sur. Idag vaknade jag på bra humör, men nu har det dåliga humöret börjat flyga på mig igen. Fattar inte varför! Brukar vara himla stabil annars.
    Jag har blivit gravid fyra gånger förut och då har jag inte haft problem med humöret, iaf inte förren i slutet. Mitt humör brukar böja svaja ibland samma dag som jag ska ha mens. Men detta är ju fem dagar innan jag väntar mensen liksom. Så jag förstår inte alls. Enda jag kan tänka mig är att alla tankar, ovissheten och symptomletande hit och dit gör en retlig? Alla undrar vad det är med mig men jag har ingen aning?

• DevilsDaughter

Karitziana: vad tråkigt:(

Paeonia: Va kul! Underbar känsla :)

copycat: Jag är precis som du och avläser gärna testen när man inte ska göra det. En enda gång av säkert en biljion test har jag fått ett felaktigt streck efter att testtiden gått ut, en gång var jag vääldigt tidigt gravid när det hände , ÄL+8.

• Dalkullan92

Detta eviga väntande:)

Väntar nu på ägglossningen :) Har ägglossning i början på nästa vecka hoppas jag. Hoppas jag inte får fullt utslag onsdag eller torsdag. Då vi ska bort på torsdag- söndag och bo i en hustrailer där vi och 12 till ska sova ×D kan bli svårt att få till de där.

Hur går de för er som har bim snart ? Några känningar? :)

• Emmissara

Enligt NC har jag BIM nu på söndag, men jag tog inte tempen alla dagar div äl så jag kan ha haft äl mellan den 25e - 30e maj. Nu har NC satt ut ÄL den 28 maj. Jag har lång lutealfas 16-18 dagar har jag för mig om att den brukar vara. 

jag har iaf sedan i torsdags (2 juni) haft flera symtom av att jag är gravid så som hugg och ilningar i livmodern, extrem trötthet, högre temp, mm. Det ska iaf bli spännande i veckan att se hur detta kommer gå. Första cykeln efter MA. 

• Deni81

Är på ÄL+7 tror jag. Har fått större bröst men de är inte ömma... Hmm, har inte räknat med något denna månad. Ska försöka släppa det och invänta BIM den 13/6. Annars fick jag illamående idag och har även varit otroligt trött, både igår och idag. Kunde knappt stå upp! Men det kan också bero på att vi var och såg Håkan i Gbg i helgen

Hade molvärk på morgonen idag också. Som sagt, vi får se!!

• DevilsDaughter

dalkullan: Isf får ni väl smyga ut i skogen el nåt ;)

emmissara och deni: Spännande!

Tycker det är himla frustrerande att tyda symptom hela tiden då PMS och graviditetssymtom kan vara himla lika. En grej jag brukar hålla koll på är flytningar, dagarana innan BIM är jag verkligen jättetorr och en gång när jag var ovetandes gravid någon dag innan BIM så fick jag helt plötsligt en hel del flytningar, testade då och det var positivt. 

• aprilhimlen95

Vaknade upp idag och alla symptom är försvunna. Mår som vanligt haha. Blir så arg på mig själv som inte kan sluta tänka på det och slappna av i 10 dagar tills de är bim. Är så rädd för att bli ledsen o besviken igen. Vet ju att de bara är äl+4 :p och troligtvis för tidigt för att känna nått. Får slappna av i några dagar nu innan jag ska testa. Hur tidigt innan bim tester ni? Och ni som vart gravida tidigare, hur tidigt plussade ni?

• Karitziana
    Cfmilla skrev 2016-06-06 10:31:18 följande:

Det är inte ovanligt med en liten blödning precis vid bim även om man är gravid. Tagit ett test?

Nej det är bara lite lite.. Än så länge! Jag testade med ett från graviditetskollen igår. Det var negativt...

Märkligt att tempen är hög och att mensen inte kommer fullt ut..
Svar på tråden BIM - juni 2016