Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Vad skönt att allt såg bra ut, då har hjärtat precis börjat slå :) så mysigt
Ah jag hade tyckt det kändes konstigt bli flyttad eftersom jag har stenkoll på när ÄL var och plussade på BIM-4, det hade ju inte gått få plus då om jag blev gravid senare. Så jag är väldigt glad att måtten stämde som de skulle!
Vi kommer nog berätta för föräldrar och syskon nu, men inga barn. Just för vi behöver en del hjälp med att slutföra bostäderna inför försäljning så vi kan flytta ihop på riktigt..så jag tror inte de riktigt kommer förstå vår brådska om de inte vet varför. Helst hade jag velat vänta till efter KUB men känns ok att de närmsta vet eftersom de då även kan stötta om något går dåligt....
Vad menar du med 18-25 mm? Längden på ditt foster? Min var ju 14 mm och stämmer då bra med 7+5 som jag är. Skickar med en bild, och de mått du säger är ju tre veckor i skillnad nästan..,så förstår inte vad du menar. Om du är i 5+5 så är ju fostret bara runt 2 mm
Jag hade också koll på äl, körde med letrozole.. så kan ju säga att jag blev skapligt förvånad endå :) men sen så kan ägget släppa några dar senare förstås, mellan 18-25 mm eller nåt.. sen kan ju även spermierna leva upp till en vecka, säkert så de var för mig, därför de tog tid då :D vad härligt.. ja gör de, så skulle jag också göra om jag var i lika vecka som er! :)
Vad menar du med 18-25 mm? Längden på ditt foster? Min var ju 14 mm och stämmer då bra med 7+5 som jag är. Skickar med en bild, och de mått du säger är ju tre veckor i skillnad nästan..,så förstår inte vad du menar. Om du är i 5+5 så är ju fostret bara runt 2 mm
" nykär15 " mitt foster är 4.1 mm enligt vul :) tack endå för du skickade tabellen, har endå undrat hur mkt de växer ungefär endå :)
" nykär15 " mitt foster är 4.1 mm enligt vul :) tack endå för du skickade tabellen, har endå undrat hur mkt de växer ungefär endå :)
Då är jag med! Haha blev fundersam eftersom du skrev mm efter så fick inte alls ihop vad du menade.
Men ja den tabellen är lite bra!
Då borde du vara några dagar mer än 5+5 :) typ 6+2
Då är jag med! Haha blev fundersam eftersom du skrev mm efter så fick inte alls ihop vad du menade.
Men ja den tabellen är lite bra!