• gravid2016hoppas

Hur mår ni vecka 6? Svullna?

Jag mår bra.

Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.

Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut

• Svar på tråden Hur mår ni vecka 6? Svullna?
  • Nykär15
    Kvinna84a skrev 2016-06-08 14:45:11 följande:
    Vi gör vul tidigt pga graviditet genom ivf :)

Lustigt det där med maten, jag har inget sånt än iaf. Äter typ som vanligt. Spännande att fundera på kön, om det skulle visa sig stämma sen. Då kanske jag väntar en pojke hehe!
    Huvudet och vad jag tror säger pojke här men hur jag mår liknar mer hur jag var med tjejen. Kul att jämföra bara eftersom jag har en av varje sen innan Glad ska bli spännande se vad som kommer ut. Med de båda förra har jag kollat kön, denna gången vill jag inte det. Känns oviktigt och spännande på ett helt annat sätt nu att inte veta! 
  • Melissenta

var svullen fr. v 6 till 10...full av gaser som ville ut ur mig på alla möjliga sätt och gjorde ont i magen  Skrikandes

• 1900920802
    Nykär15 skrev 2016-06-08 14:29:02 följande:

Det kan nog vara olika. Men de privata man kan boka här är eg från v 8+0 och då alltid på magen, men jag är ju nästan i den veckan då och de hade inte nån annan tid så de kommer göra utanpå. Men när jag var gravid med dottern för många år sedan så var det VUL jag gjorde i v 7+3

Jag tror att om de inte ser tillräckligt bra så blir det VUL ändå.  Tiden går både långsamt och fort...snart är det den 20:e  jag har mycket jobb innan dess så tror det kommer gå fort sista dagarna iaf...

Ok! Ja jag hoppas att de är vul dom gör på mig så dom ser ordentligt! Ja, men vad bra de då :) då går de nog fort för dig.. jag har ledig vecka nu så de går rätt segt här! Men jobb nästa vecka iaf så då snabbas tiden på lite..
  • Nykär15
    1900920802 skrev 2016-06-08 21:19:14 följande:
    Ok! Ja jag hoppas att de är vul dom gör på mig så dom ser ordentligt! Ja, men vad bra de då :) då går de nog fort för dig.. jag har ledig vecka nu så de går rätt segt här! Men jobb nästa vecka iaf så då snabbas tiden på lite..
    Själv föredrar jag nog UL ändå...slippa klä av sig, och killen är ju med oxå och då är inte VUL så himla skoj...hoppas de ser bra ändå! 
  • Syster86
    Nykär15 skrev 2016-06-09 09:50:25 följande:

Själv föredrar jag nog UL ändå...slippa klä av sig, och killen är ju med oxå och då är inte VUL så himla skoj...hoppas de ser bra ändå! 

Men det är väl bara vul de gör så pass tidigt, vad jag förstått ser man inget med vanlligt UL så pass tidigt?

Ska göra tidigt ul på sön, antr att det vul. Sambon ska med men han får nog vänta utanför haha. Han får va med på nästa ul istället. Läbbigt nog att ligga och skreva framför en främling.
  • 1900920802
    Nykär15 skrev 2016-06-09 09:50:25 följande:

Ja, jo sant de. Själv känner jag mig lite van med vul nu, har ju gjort utredning pga pco på fert mottagningen, så har gjort nära såna nu! Plus fick göra ett för nåra veckor sen då jag skulle börja med letrozole, sen fick jag komma tillbaka nåra dagar senare å göra ett till för å se hur letrozolen (äl stimulerande) funkat osv... å den funkade ju iaf :D första kuren så de va skönt. Har ju försökt över ett år nu vi, med nåra missfall emellan!
  • Nykär15
    Syster86 skrev 2016-06-09 10:58:29 följande:
    Men det är väl bara vul de gör så pass tidigt, vad jag förstått ser man inget med vanlligt UL så pass tidigt?

Ska göra tidigt ul på sön, antr att det vul. Sambon ska med men han får nog vänta utanför haha. Han får va med på nästa ul istället. Läbbigt nog att ligga och skreva framför en främling.

Nej här gör de UL, alla privat som gör från 8+0 egentligen gör UL här. Men jag fick tid i 7+5 och de kommer göra UL. 

Jag har med gjort ett större antal VUL och tycker inte det är obehagligt på nåt sätt, men när killen är med föredrar jag ändå UL. Vill ju även att han ska vara med när vi tittar ifall nåt skulle vara dåligt...

• Kvinna84a

Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)

• Syster86
    Nykär15 skrev 2016-06-09 12:02:43 följande:

Nej här gör de UL, alla privat som gör från 8+0 egentligen gör UL här. Men jag fick tid i 7+5 och de kommer göra UL. 

Jag har med gjort ett större antal VUL och tycker inte det är obehagligt på nåt sätt, men när killen är med föredrar jag ändå UL. Vill ju även att han ska vara med när vi tittar ifall nåt skulle vara dåligt...

Jaha vad bra! Då kanske mitt ul på söndag är ett vanligt ul också. Hoppas hoppas! Trodde det inte gick och se med sånt PÅ magen så tidigt men glad om jag har fel hehe
  • Syster86
    Kvinna84a skrev 2016-06-09 17:33:12 följande:

Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)

Men åh vad härligt, grattis! Och du fick göra ett vanligt ul på Magen, inte vaginalt? Ska också iväg för tidigt ul på söndag då vi inte riktigt vet om jag är i v 6 eller kanske 10 :P
Svar på tråden Hur mår ni vecka 6? Svullna?