Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
I vilken vecka har ni fått inskrivning på mödravården? Tycker att jag fick lite sent.. V11+någonting. Tänkte mest på blodproven och så..kan nog ha dåliga järn värden..
Man oroar sig och tänker antagligen för mkt. Jag gjorde vul förra veckan, tidigt 6+1 och då levde nåt där :) Jag har inte inskrivning före 11+nånting och då bestämmer vi om nästa ul. Får se om jag orkar vänta eller gör ett vul privat ;)
Förstår din oro men det är säkert ingen fara med den lilla.. Sålänge du inte blöder sa barnmorskan till mig.
Gjorde vul i söndags. Fick datering 5+6. Vi trodde det skulle vara mera, men blev tvärtom haha. Men allt såg ut som det skulle och det är ju huvudsaken. Såg ett flimmer som hon förklarade kommer bli hjärtslagen. Nu är det typ en blodåder.
Har haft magsmärtor liknande mens fast värre och oftare i typ 4-5v. Mitt enda symptom. Inget illamående. Inga känningar i brösten. Verkar inte ha massa hormoner som spelar mig spratt haha. Innan vul undrade jag om det ens var nåt där inne haha.
Har konstant spänd mage också.
Mest irriterande är att magontet kommer varje jäkla gånger jag reser mig från sittande eller liggande läge . Börjar bli ganska tröttsamt.
Var på min inskrivning förra veckan, var i 6+1 då, så lite tidigt tyckte jag men de hade svårt med tider. Sen ska jag göra kub, så det bokades in då och även RUL.
I vilken vecka har ni fått inskrivning på mödravården? Tycker att jag fick lite sent.. V11+någonting. Tänkte mest på blodproven och så..kan nog ha dåliga järn värden..
Man oroar sig och tänker antagligen för mkt. Jag gjorde vul förra veckan, tidigt 6+1 och då levde nåt där :) Jag har inte inskrivning före 11+nånting och då bestämmer vi om nästa ul. Får se om jag orkar vänta eller gör ett vul privat ;)
Förstår din oro men det är säkert ingen fara med den lilla.. Sålänge du inte blöder sa barnmorskan till mig.
Jag skulle inte vilja ha så tidigt VUL igen...fick det med första barnet pga smärtor, första i v 6+0 och det tog fram till v 7+3 innan de såg ett liv...hemska dagar av oro, de sa det förmodligen skulle bli missfall osv...så tycker inte man ska jaga allt för tidiga VUL, de kan skrämma mer än de gör nytta om man har otur...
De gör man! Men de är ju också för att man vet att missfall är så pass vanligt! Grattis! Vilken lättnad de måste ha vart för dig! Varför fick du göra så tidigt som i v 6 redan? Jag ska också få göra tidigt, men tidigast jag fick var v7+3 om nära dagar.. önska att ja fick göra lika tidigt som dig! Ok, ja jag ska få komma på nåt sånt där samtal om kost osv om några dagar, men de är väl inte lika som inskrivning tror jag... de sker nog lite senare kanske!
Ja, jag har inte blödigt en endaste droppe och knappt nå flytningar alls å inge magvärk så jag tkr väl att jag borde ha tur den här gången att de går som de ska. När man försökt i ca 1 år och 4 månader med nåra tidiga missfall emellan så har jag bestämt mig för att de bara måste gå den här gången!
De gör man! Men de är ju också för att man vet att missfall är så pass vanligt! Grattis! Vilken lättnad de måste ha vart för dig! Varför fick du göra så tidigt som i v 6 redan? Jag ska också få göra tidigt, men tidigast jag fick var v7+3 om nära dagar.. önska att ja fick göra lika tidigt som dig! Ok, ja jag ska få komma på nåt sånt där samtal om kost osv om några dagar, men de är väl inte lika som inskrivning tror jag... de sker nog lite senare kanske!
Ja, jag har inte blödigt en endaste droppe och knappt nå flytningar alls å inge magvärk så jag tkr väl att jag borde ha tur den här gången att de går som de ska. När man försökt i ca 1 år och 4 månader med nåra tidiga missfall emellan så har jag bestämt mig för att de bara måste gå den här gången!
Ni har rätt ni som påpekade barnmorskans uttryck om att allt är ok sålänge man inte blöder.. Kan vara nåt tokigt iaf eller så kan man blöda utan att något är tokigt alls..
Man ska försöka att inte oroa sig och bara vänta in dw olika besöken.. Tycker dock att det är svårt då jag analyserar varje smärta i magen..