• gravid2016hoppas

Hur mår ni vecka 6? Svullna?

Jag mår bra.

Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.

Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut

• Svar på tråden Hur mår ni vecka 6? Svullna?
  • Sagan12345
    Bella_123 skrev 2016-06-17 12:27:00 följande:

Hejsan tänkte flika in här. Jag är vi v.9 (8+4) och jag upplever inte att jag har några speciella symtom. Har ända sen jag plussa inte känt mig speciellt gravid.. Har haft ont i brösten men nu i veckan känns det som det håller på avta. Har lite växtvärk ibland men inte alls lika mycket som veckan innan Bim. Hade lite lite illamående som försvann för typ 2 veckor sen.. Är så fruktansvärt orolig! Är så rädd för MA.. Pratade med barnmorskan men fick bara som svar att vi har alla olika symtom och att så länge jag inte blöder ska jag inte oroa mig, men det kan ju ha dött å stannat kvar där! Det är det som oroar mig : ( denna oro är hemskt!

Men du, ska du inte ta och boka in ett privat ul? Den där oron gör ju en galen :(

Mina bröst gör inte heller lika ont och de molar inte som runt bmi. Så bm har rätt i att det är väldigt individuellt.
  • Bella_123

Ja alltså jag sa ju att jag ville göra ett vul elr nått men fick bara som svar att dom inte gör sånt så tidigt.. Bor i en liten stad så vet inte riktigt vars jag ska vända mig, måste nog fara till nån annan stad för att få privat.. För som sagt denna oro är så hemsk.. Just känslan att man inte känner sig gravid..

Sagan12345 skrev 2016-06-17 12:43:55 följande:

Men du, ska du inte ta och boka in ett privat ul? Den där oron gör ju en galen :(

Mina bröst gör inte heller lika ont och de molar inte som runt bmi. Så bm har rätt i att det är väldigt individuellt.

• Sagan12345
    Bella_123 skrev 2016-06-17 13:12:57 följande:

Ja alltså jag sa ju att jag ville göra ett vul elr nått men fick bara som svar att dom inte gör sånt så tidigt.. Bor i en liten stad så vet inte riktigt vars jag ska vända mig, måste nog fara till nån annan stad för att få privat.. För som sagt denna oro är så hemsk.. Just känslan att man inte känner sig gravid..

Vart bor du ungefär i landet? Jag fick åka till västerås för privat vul för i min stad gjorde dom inte heller de..

Denna gång har jag fått göra vul pga mina tidigare missfall och har nytt vul om 1 v
  • Bella_123

Jag får nog åka till Umeå elr Skellefteå.. Dom kanske har nån privat? Dom är närmast iaf

Sagan12345 skrev 2016-06-17 19:53:47 följande:

Vart bor du ungefär i landet? Jag fick åka till västerås för privat vul för i min stad gjorde dom inte heller de..

Denna gång har jag fått göra vul pga mina tidigare missfall och har nytt vul om 1 v

• Sagan12345
    Bella_123 skrev 2016-06-17 20:21:01 följande:

Jag får nog åka till Umeå elr Skellefteå.. Dom kanske har nån privat? Dom är närmast iaf

Okej, kolla i de grupper på fl du är med i om någon vet någon i dessa städer så kan du ju ta beslut därefter :)
  • Syster86
    Bella_123 skrev 2016-06-17 13:12:57 följande:

De bjuder inte på det men man kan göra på privat klinik. Vi gjorde ett ovh fick datering v5+6 så det var ju tidigt. Men du får kanske åka en bit för att göra de l det inte finns i staden du bor i. Lätt värt att slippa oron!!
  • Kvinna84a

Hur går det för er att ha sex såhär i den tidiga graviditeten?

För mig gör det lite ont till och från under tiden och sen efter värker det kraftigt! Någon som känner igen sig eller hört att det är normalt? :/

• halfmoon

Följer er lite här i tråden för många av er ligger rätt lika i tid med mig. Är i v. 7+2 idag och gjorde vul i 6+5 och fick se pytteplutten med hjärtslag. Har två missfall i bagaget och vi har gjort ivf. Hoppas plutten stannar denna gången. :) Har nästa ultraljud i vi 9+0.

Kvinna84a skrev 2016-06-18 09:00:28 följande:

Hur går det för er att ha sex såhär i den tidiga graviditeten?

För mig gör det lite ont till och från under tiden och sen efter värker det kraftigt! Någon som känner igen sig eller hört att det är normalt? :/

Så hade jag i en tidigare graviditet. Blev som kramper i livmodern efteråt. Ska visst vara normalt. Denna gången har vi inte sex alls för jag vågar inte, är skitskraj att det ska komma blod/bli missfall (fastän jag mycket väl vet att det ska vara ofarligt). Men det har satt sig i huvudet.
  • Sagan12345
    halfmoon skrev 2016-06-18 09:15:49 följande:

Följer er lite här i tråden för många av er ligger rätt lika i tid med mig. Är i v. 7+2 idag och gjorde vul i 6+5 och fick se pytteplutten med hjärtslag. Har två missfall i bagaget och vi har gjort ivf. Hoppas plutten stannar denna gången. :) Har nästa ultraljud i vi 9+0.

Så hade jag i en tidigare graviditet. Blev som kramper i livmodern efteråt. Ska visst vara normalt. Denna gången har vi inte sex alls för jag vågar inte, är skitskraj att det ska komma blod/bli missfall (fastän jag mycket väl vet att det ska vara ofarligt). Men det har satt sig i huvudet.

Då går vi ganska hand i hand. 7+3 idag men tror mer 7+2. Gjorde vul 6+2 och nästa är 8+1. Har två MA i bagaget.

Vilka veckor fick du dina mf? Känner du dig lugn lr orolig?
  • halfmoon
    Sagan12345 skrev 2016-06-18 10:44:09 följande:

Då går vi ganska hand i hand. 7+3 idag men tror mer 7+2. Gjorde vul 6+2 och nästa är 8+1. Har två MA i bagaget.

Vilka veckor fick du dina mf? Känner du dig lugn lr orolig?

Fick ett tidigt missfall I v 6 i februari och en ofostrig graviditet som "kom ut" i v 9 i september förra året. Hade sett på vul innan att hinnsäcken var tom då. Så såhär långt har vi aldrig kommit innan. Men läser ofta om folk som sett hjärtat slå och sen har det blivit missfall ändå. Är både lugn och orolig. Rätt okej mellan undersökningarna men när det närmar sig blir jag nojig. Likaså om symtomen försvinner eller så fort jag får ont i magen. :(

Hur känner du dig? Har du gjort tidiga vul vid dina MA?
Svar på tråden Hur mår ni vecka 6? Svullna?