Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
20/6? Ska jag med men är då i v 7+5 (idag 6+5), så om du är i 6+3 idag så är du väl bara i 7+3 nästa vecka?
Är med rädd att inget ska synas...
Alla symptom kan komma och gå från en dag till en annan, så inget att oroa sig för. Men vet man nojjar över det ändå.
Då gör vi UL/VUL samma dag :) - kul se vad vi får för mått, skiljer ju bara 2 dgr mellan oss
Men du, de har du rätt i; jag som tänkte fel när jag skrev haha!! 7+3 ska de vara ja! :D
Mitt huvud tänkte på de visar att jag är i vecka 8 när ja ska göra vul så de blev fel :)
Ja de är hemskt.. varje dag är man rädd att man tappat nå symptom, å letar å håller på. Idag när jag vaknade kände jag mig piggare än igår och då kände jag mig helt förvirrad och blev genast orolig. Dock vet jag ju att jag sov mer inatt än igår..
Blir de fram och tillbaka med tröttheten eller kan de faktiskt va nåt fel om jag känner mig pigg en morgon ? Dum fråga jag vet. Men hur knäpp blir man inte av det här!!
Alla symptom kan komma och gå från en dag till en annan, så inget att oroa sig för. Men vet man nojjar över det ändå.
Då gör vi UL/VUL samma dag :) - kul se vad vi får för mått, skiljer ju bara 2 dgr mellan oss
Om man gör fostervattenprov eller NIPT kan man se det tidigt genom proverna, de är även 100% säkert. Vissa berättar på RUL (bara om de känner sig säkra). Annars går det boka privat, hos oss kollar de isf runt v 25-26 då det är lättare att se. Jag har kollat privat med båda mina då de inte kunnat se på RUL.
Denna gången vill jag ha en överraskning på förlossningen :)
Skönt att höra! Ja man gör ju de!!
Ja verkligen, när kan man som tidigast se vad de är för kön? Du hade väl barn sen innan så du vet väl :)
Om man gör fostervattenprov eller NIPT kan man se det tidigt genom proverna, de är även 100% säkert. Vissa berättar på RUL (bara om de känner sig säkra). Annars går det boka privat, hos oss kollar de isf runt v 25-26 då det är lättare att se. Jag har kollat privat med båda mina då de inte kunnat se på RUL.
Denna gången vill jag ha en överraskning på förlossningen :)
Men du, de har du rätt i; jag som tänkte fel när jag skrev haha!! 7+3 ska de vara ja! :D
Mitt huvud tänkte på de visar att jag är i vecka 8 när ja ska göra vul så de blev fel :)
Ja de är hemskt.. varje dag är man rädd att man tappat nå symptom, å letar å håller på. Idag när jag vaknade kände jag mig piggare än igår och då kände jag mig helt förvirrad och blev genast orolig. Dock vet jag ju att jag sov mer inatt än igår..
Blir de fram och tillbaka med tröttheten eller kan de faktiskt va nåt fel om jag känner mig pigg en morgon ? Dum fråga jag vet. Men hur knäpp blir man inte av det här!!
Hur gör ni mot tröttheten när de gäller jobba?
Jag har oftast jobbtider 9 - 18 och ibland 8 - 21.
Varje dag på eftermiddagen vid 3 tiden så kommer trötthet. Äter vanliga järn brus och gravid tabletter.
Känner mig skakis pga trötthet, är de ingen av er som känner så? Fick gå hem från jobbet 2 gånger förra veckan för att jag var så himla trött å dåsig!
Jobbar dessutom som assistent på heltid, inga arbetskamrater, och en kravfylld brukare! Less redan å undrar hur man ska orka? Någon som kan svara mig på dehär jag skrev då?
Skrev lite högre upp med men ingen svarade :)
Måendet kan verkligen gå fram och tillbaka. From förre veckan tyckte jag flera av mina symptomer gick ner så var jätteorolig inför mitt tidiga vul men allt såg bra ut.
Så det behöver inte gå åt skogen för att symptomen varierar. 6+6 idag
Jag är också otroligt trött!
Jag har 24h arbetspass med bara 3h garanterad sömn, å en son hemma på 1½. Som du kanske förstår går de inte så bra för mig heller, men de är en begränsad period och börjar kollegorna klaga kommer jag gå ut med sanningen. Men sjukt tungt nu!
Försök hitta vilotillfällen,tidiga kvällar och ät ordentligt är mina tips.
Hoppas de blir bättre snart för alla oss som är trötta!
Usch ja, stackars dig om illamåendet, än så länge har jag inte känt av mycket illamående alls, nån enstaka gång bara. Har du gjort vul ?
Ska göra mitt första 20de i v 8+3. Nu v 6+3.
Är så orolig att de inte lever eller nåt annat tok. Är de vanligt med missed abortion? Missfall man inte märker av förrän på ul.. har nåra missfall i bagaget så jag bara tänker på de hela tiden!