Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Aa fast var ju på vul igår å läkaren sa 5+5 , blev helt ställd å förvånad men jaa han sa de iaf, 4.1 mm stort och v 5+5 sa han å att de såg ut som de skulle. alla tabeller kabske inte ser fullt lika ut.. eller så ser väl läkarna lite olika på de där kanske! :)
Jag tror snarare det är väldigt svårt att mäta så små foster ;) min läkare mätte fyra gånger för att se han fick samma mått på flera innan han gav sitt utlåtande.
Ja inte så konstigt, de är ju himla små än så länge Känns långt till man får se den lilla igen....25/7 är mitt KUB bokat...så bara att dölja magen en månad till...tur det inte vart så mycket strandväder ännu
Jag hade tyckt det var lättare må dåligt om omvärlden visste om det så man kunde förklara att man behövde vila osv. Nu får man liksom bita ihop...
Men så länge jag har koll på blodsockret och äter regelbundet (svårt för jag är inte sugen på nåt och det är olika som funkar från dag till dag) så mår jag ändå helt ok, väldigt trött men slipper huvudvärk iaf. Så har inget emot vara gravid, men önskar jag hade tid att vila/sova mer och oftare....zzzzzzzzzzzzzzz
Jag hade tyckt det var lättare må dåligt om omvärlden visste om det så man kunde förklara att man behövde vila osv. Nu får man liksom bita ihop...
Men så länge jag har koll på blodsockret och äter regelbundet (svårt för jag är inte sugen på nåt och det är olika som funkar från dag till dag) så mår jag ändå helt ok, väldigt trött men slipper huvudvärk iaf. Så har inget emot vara gravid, men önskar jag hade tid att vila/sova mer och oftare....zzzzzzzzzzzzzzz
Jag äter det jag känner funkar för stunden, det varierar så. Men försöker med mycket sallad osv, nåt ägg till det, sen blir det mackor med ost och juice. Känner att jag inte kan tänka så mycket på vad jag BÖR äta eftersom det är så få saker jag får ner...BM sa jag skulle äta det jag kunde. Barnet tar det den behöver och min egen kropp får jag sköta om sen efter att bäbisen kommit ut...
Jag äter inte frukt och grönsaker, är livrädd för hur det påverkar liten där inne. Äter kosttillskott men det är ju just det - tillskott. Har dock läst om andra i samma situation som fått friska bebisar så det lugnade mig lite... fortfarande inte optimalt förstås...
Jag äter inte frukt och grönsaker, är livrädd för hur det påverkar liten där inne. Äter kosttillskott men det är ju just det - tillskott. Har dock läst om andra i samma situation som fått friska bebisar så det lugnade mig lite... fortfarande inte optimalt förstås...
Jag missförstod nog dig lite, jag trodde du menade att frukt och grönt skulle vara skadligt :) men du menade väl tvärt om, att de inte är bra att du inte äter frukt och grönt?!