Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Gjorde VUL idag. Var tydligen inte riktigt så långt gången som vi trodde. 5+6v. Och ca 3.5 stort embryo. Galet att man kan se nåt alls som är så litet i i en kropp. Som väntat inga hjärtslag man kunde höra men ett flimmer som kommer bli hjärtat. Idag var det bara typ en liten åder :) Coolt ändå! Ville mest se att det fanns något där öht och få en vecka. Check och check!
Gjorde VUL idag. Var tydligen inte riktigt så långt gången som vi trodde. 5+6v. Och ca 3.5 stort embryo. Galet att man kan se nåt alls som är så litet i i en kropp. Som väntat inga hjärtslag man kunde höra men ett flimmer som kommer bli hjärtat. Idag var det bara typ en liten åder :) Coolt ändå! Ville mest se att det fanns något där öht och få en vecka. Check och check!
Eller hur så galet smått, det växer ca 1 mm om dagen denna vecka.. Hur långt gången trodde du att du var? Måste ju vara väldigt svårt att mäta så smått :)
Såg lr hörde man flimmer? Hur såg de ut i så fall? Tänkte om det var någon rörelse där, helt otroligt hur de kan urskilja delar :)
Ska du göra något mer vul?
Vi troddw vi var i typ 6+4 idag. Men kunde vara typ även v10 då jag inte tror jag hade mens i varken april eller maj (har aldrig haft regelbunden så funderar inte så mycket på det när det blir så). Och vi vill göra kub som man bara kan göra i ett visst skede så därför behövde vi veta. Fick bekosta det själva men det var det värt!
Man hörde inget flimmer men såg tydligt att det liksom blinkade. Läckert! Kommer inte göra npt mer vul utan nästa blir väl ett vanligt UL om typ 6v antar jag... får kolla med bm som vi träffar den 30/6, nu när vi har en säker vecka att gå på.
Fick med oss en bild också. Man ser ju inte nåt annat än en boll i en boll i en boll me jag scrapbookar så det måste ju in i albumet ;)
Hur gör ni mot tröttheten när de gäller jobba?
Jag har oftast jobbtider 9 - 18 och ibland 8 - 21.
Varje dag på eftermiddagen vid 3 tiden så kommer trötthet. Äter vanliga järn brus och gravid tabletter.
Känner mig skakis pga trötthet, är de ingen av er som känner så? Fick gå hem från jobbet 2 gånger förra veckan för att jag var så himla trött å dåsig!
Jobbar dessutom som assistent på heltid, inga arbetskamrater, och en kravfylld brukare! Less redan å undrar hur man ska orka? Någon som kan svara mig på dehär jag skrev då?
Skrev lite högre upp med men ingen svarade :)
Varje dag på eftermiddagen vid 3 tiden så kommer trötthet. Äter vanliga järn brus och gravid tabletter.
Känner mig skakis pga trötthet, är de ingen av er som känner så? Fick gå hem från jobbet 2 gånger förra veckan för att jag var så himla trött å dåsig!
Jobbar dessutom som assistent på heltid, inga arbetskamrater, och en kravfylld brukare! Less redan å undrar hur man ska orka? Någon som kan svara mig på dehär jag skrev då?
Tröttheten kommer avta efter ett tag. Man får försöka härda ut! Finns det nån möjlighet att du kan gå ner i tid?
Jag är också galet trött.. Främst på eftermiddagen och sedan kvällen.. Mår lite illa hela tiden så inte sugen på mat alls men när jag äter går det bra. Försöker hålla samma rutiner som tidigare dock lägger jag mig tidigare än vanligt. Jobbet har blivit lite lidande på eftermiddagarna då jag har svårt att fokusera men jobbar på som sjutton på morgonen så jag inte ligger efter :) Har hört att det blir bättre efter vecka 12 :)
20/6? Ska jag med men är då i v 7+5 (idag 6+5), så om du är i 6+3 idag så är du väl bara i 7+3 nästa vecka?
Är med rädd att inget ska synas...
Usch ja, stackars dig om illamåendet, än så länge har jag inte känt av mycket illamående alls, nån enstaka gång bara. Har du gjort vul ?
Ska göra mitt första 20de i v 8+3. Nu v 6+3.
Är så orolig att de inte lever eller nåt annat tok. Är de vanligt med missed abortion? Missfall man inte märker av förrän på ul.. har nåra missfall i bagaget så jag bara tänker på de hela tiden!