• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • copycat

Vet att man inte ska avläsa efter men står ju här och stirrar....så här efter ytterligare nån minut...bilderna blir ju inte super..

• copycat

Ja alltså jag tycker det är så konstigt att jag skulle få spök på tre olika?! Men nu känns det inte bra, var så säker på att dels Stickan skulle visa mycket starkare samt att jag skulle få gravid på digitala...inget av det. Så snopet!

Skyrocket skrev 2016-07-06 08:10:40 följande:

Ge inte upp hoppet än! Jag ser ett streck utan att behöva anstränga mig på den där bilden. Det ser inte ut ett spök streck i mina ögon. Försök avvakta några dagar till. Ibland tar det lite tid för HCG att öka.

• Deni81

Inatt har jag kissat som en tok! Först en gång innan läggdags, sen har jag sprungit 3 ggr inatt. Senast kl 06, och är kissnödig igen. Tror jag har haft så här någon gång förut, undrar om det inte är svullet i livmodern/förberedelse för mens om 7 dagar.

Jaja vänta och se bara!

Copycat: jag ser ett streck på den bilden... Det kanske inte ökar förrän om några dagar?

• DevilsDaughter

copycat: Förstår att det är frustrerande, men du kan ju inte få så starka spökstreck på flera test, det vore ju verkligen jättekonstigt. Har du BIM idag?

skyrocket: Även om ni missat de mest fertila dagarna, så har ni kanske fått till det ngn dag innan det? Spermier kan ju överleva flera dagar! Ni kan kanske ha sex idag också? Så tidigt som möjligt.

rödflamma: vad tråkigt! Hoppas det blir plus sen ändå! Har tyvärr ingen erfarenhet av det, men hoppas få erfara det denna gången ;)

• copycat

Tycker också det?! Men blev så definitivt med det digitala:( Ja jag har inte jättelång lutealfas, är på dag 31 i cykeln och har BIM idag. Senaste halvåret har jag haft allt mellan 26-35 dagar men senaste tre månaderna har jag haft 30, 31, 31.

DevilsDaughter skrev 2016-07-06 08:35:43 följande:

copycat: Förstår att det är frustrerande, men du kan ju inte få så starka spökstreck på flera test, det vore ju verkligen jättekonstigt. Har du BIM idag?

skyrocket: Även om ni missat de mest fertila dagarna, så har ni kanske fått till det ngn dag innan det? Spermier kan ju överleva flera dagar! Ni kan kanske ha sex idag också? Så tidigt som möjligt.

rödflamma: vad tråkigt! Hoppas det blir plus sen ändå! Har tyvärr ingen erfarenhet av det, men hoppas få erfara det denna gången ;)

• corran
    copycat skrev 2016-07-06 08:10:42 följande:

Vet att man inte ska avläsa efter men står ju här och stirrar....så här efter ytterligare nån minut...bilderna blir ju inte super..

Men :( tycker inte heller att det ser ut som spök. Bilderna du har lagt upp så tycker jag det ser rosa ut?
  • DevilsDaughter

copycat: Ja, det blir ju lite som ett test i sig- att se om mensen kommer den dagen den brukar el ej. 

Kollade tappen igårkväll och den är mycket låg och hård så kroppen är inställd på mens iaf.. Dagarna innan har den varit hård och högt upp.

• Bäbiiiis
    FyrAAAA skrev 2016-07-05 19:44:33 följande:

Hej på er igen!

Grattis till fler plus idag!!!

Har ni någon erfarenhet av billiga testers test kontra clear blir vanliga?

Har många billiga testers stickor som jag köpte men har "bara" två clear blue, vet inte när jag ska våga förbruka det första av de två!? Har tidigare grav testat svaaagt pos på dagen för bim, vilket är på lördag, med vanliga clear blue. Är det någon som tex testat neg med billiga testers och pos med clear blue samma dag eller ska man tänka att de är likvärdiga?

Jag tycker Billiga tester är jättebra. Har använt stickorna. De har gett mig tidiga + 3 gånger vid äl+9 ungefär och aldrig något falsk. De ger tydligare utslag än både cb och rfsu enligt mig.
  • copycat

Nä och spök 3 dagar i rad känns inte schysst:/ kan inte annat göra än invänta mens eller testa om nån dag igen. Nu har det ju gått en timme men Jagger ju till toan var 10e minut och tittar, strecket är ju verkligen där. Klart att det också har ökat eftersom tiden går (och den ökningen gäller väl inte) men det är SÅ frustrerande!

corran skrev 2016-07-06 08:48:54 följande:

Men :( tycker inte heller att det ser ut som spök. Bilderna du har lagt upp så tycker jag det ser rosa ut?

• DevilsDaughter

bääbis: Tycker också att de är bra, använde de förr. Vet du hur länge stickorna är giltiga efter att testet är utfört? Jag köpte från gravidkollen denna gången för de va lite billigare, men giltighetstiden var bara 5 minuter och det tycker jag är lite för lite. Räcker att något av barnen ropar och man behöver gå ifrån och hjälpa med ngt så är testet ogiltigt sen.

Vilken dryg väntan det blir idag på mensen. Så länge den inte har kommit så kan man ju inte låta bli å tänka tänk om, men så brukar jag oftast få den på em/kväll... Lite grann i bakhuvudet sådär funderar jag på att köpa ett testa tidigt 10mlu.. Det borde ju verkligen visa nu om det är ngt. ÄL+10 idag. Men borde ju egentligen testa ett sådant med morgonurin då.. Men eftersom mensen ska komma idag och antagligen kommer idag så känns det såå onödigt att köpa ännu ett test till! Precis som om man kunde hindra mensen från att komma liksom!

Svar på tråden Bim Juli 2016