• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • lillagumman85
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 22:29:30 följande:

emzerus: Spännande! Hoppas det är ett plus! När ska du testa nästa gång?

lillagumman: Har du ägglossning som du brukade? Isf är det ju ett väldigt gott tecken att mensen inte kommit! Man behöver inte känna något för att vara gravid! Förstår inte hur du kan hålla dig från att köpa ett test haha!

Jag vet inte riktigt när det gäller äl. Men tror ändå jag har koll när jag hade det. Har ganska kort lutelfas på typ 9 dagar och därför väntar jag lite.

Jag har plussat först på bim +13 och bim + 8 innan.

Känner en del ilande foglossning.. men jag alltid det när jag har mens. Men ingen mens än.
  • Colly
    Hej alla!
    Har suttit och läst här i några dagar nu och inte vetat om jag ska hoppa in?!
    Hade det inte varit för mitt illamående som kommer och går så hade jag nog inte gjort det, men jag känner mig en smula misstänksam. Egentligen vet jag inte om min mens ens är tillb. ännu. Har 5 barn varav äldsta är 8 år nyss fyllda. Yngsta är 8 månader och ammas fortfarande. Började blöda den 1:a juni litegrann och ca två veckor innan var jag såååååå sugen på gubben min,, hahaha. Han liksom hade som ett glödande skimmer runt sig. Ja det måste ha varit nåt av en första ägglossning. För i månader har jag varit totalt off, så himla ointresserad och verkligen jätte tråkig.. Stackars karl! Men vi myste den 14:onde och det är väl sju dagar sedan nu. Skriver man ÄL+7 då?

Grattis till alla ni som har plussat! =)
  • copycat

Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

• L 91
    copycat skrev 2016-07-21 09:03:51 följande:

Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

Kram till dej! Hoppas det inte är någon fara!
  • Mammaresan

Och här kom en dning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

Men fy så jobbigt... :( Stor kram! Det bästa är att ta ett test igen efter blödningen passerat för att se om plusset är kvar. Det beror mycket på mängd av blod också, är det rikligt och fått plus eftet dey avtagit hade jag tagit ett gravtest en vecka efter avslutad blödning för att säkerställa att det fortfarande är ett starkt plus på stickan.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • emzerus

Usch blod vill man ju verkligen inte se! Men det behöver inte vara missfall heller. .. blod för mig har tyvärr varit missfall varje gång men jag har alltid behövt binda. Klarar du dig med trosskydd så är blödningen inte så stor o det är ju tydligen rätt vanligt att blöda lite i tidig graviditet.

Förstår dock att du är sjukt orolig o bara vill vet nu vad som händer. Tyvärr finns det inte mkt du kan göra just nu än att avvakta o se om blödningen ökar eller avtar. Ta ett nytt test nån dag senare o se om plusset finns kvar. Sen skulle jag ringa en barnmorska när du kommer till Sverige igen. Så kan de säkert göra vul.

Hoppas så att allt är bra! Kram! <3
  • Guffy78
    Tiger grr skrev 2016-07-21 00:07:04 följande:

Det va ju en bra ökning! :)

Tyvärr ökar det inte som den ska. Fortfarande på samma styrka i tester idag. Tempen dock än så länge uppe över 37 . Men nu har det gått 4 dagar sedan första svaga plus så borde få stark idag:( Inga större förhoppningar har jag.
  • Guffy78

Om du har värkar i samband med blödning då är det inte så bra, men värk måste vara kraftigare än mensvärk/växtvärk. Annars är det inte farligt med små blödningar i början av graviditet. Håller tummar att allt går bra. Din kropp kan ha reagerat på klimatbyte, resa, omställning,m.m.

Det kan vara också nån kärl i tappen som har spruckit och därifrån kan man blöda stora mängder blod speciellt när man är gravid har man ökad blodflödet i kroppen.
  • Kynisen
    lillagumman85 skrev 2016-07-20 22:23:42 följande:

Känner mig så deppig ikväll. Har inte testat än trotts att bim var igår.. (mina tester kommer förmodligen imorgon) idag känner jag mig ogravid och det gör mig ledsen.. verkligen inga symtom idag. Dock kan jag känna att jag är aningens hård och svullen lång nere vid tjejmagen.. men jag inte direkt nån värk.

Till helgen ska vi ha mysig weekend i Göteborg och jag hade gärna haft mensen innan. Nu lär den sätta igång lagom till helgen istället och jag vet att jag kommer bli jättegrinig av det. Hmm..

Kram <3 men att symptomen försvunnit behöver inte betyda något alls, när jag hade mest symptom va jag inte gravid. Jag håller tummarna för dig!! Så ni får något att fira i Göteborg! Vi ska oxå till Göteborg fast på mån-tor! Håller tummarna stenhårt!!!!!!
  • Kynisen

Ingen erfarenhet alls men vet att RN kan ju blöda lite under grav. Hoppas hoppas det inte är nån fara!!! Stor stor KRAM <3
Svar på tråden Bim Juli 2016