• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Mammaresan
    josefinenyberg skrev 2016-07-19 21:10:12 följande:

Vad rekommenderar ni för "testa tidigt test"? Finns det nån bra som är känsligare än 25 vad det nu heter? Precis haft äl så inte riktigt aktuellt ännu men tror inte jag kommer kunna hålla mig när det närmar sig bim :P

Predictor early som finns på apoteken är superbra. ^_^
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • L 91

Är lågt blodtryck ett graviditetstecken? Det gör ju att man blir yr och yrsel är ju ett tecken. Var på VC idag i ett annat ärende. Var där för att ta lite prover och då tog de även blodtrycket och det var 105/60. Lågt. Kollade i mina papper om mina två tidigare graviditeter och då hade jag lika lågt.. vet dock inte vad jag har annars.. BIM+2 eller +3 idag. Klickade hem nya test igår (kl halv två) men de kom inte idag som jag hoppades..

• josefinenyberg
    Mammaresan skrev 2016-07-19 21:18:54 följande:

Predictor early som finns på apoteken är superbra. ^_^

Oh aldrig hört talas om haha! Tack för tipset :D
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-19 20:52:10 följande:

Hehe precis som jag då. ;) Hur lång tid gick det med testet och hur lång tid ska inte passeras? :) Hoppas också! Men jag tror allt det blir ett plus imorgon med! :DGrattis!! :D När är beräknad förlossning?

Det var ett som skall läsas av inom 5min. Såg inget strax efter det va gjort. Gick ut för att titta till efter några minuter och glömde heeeelt bort, hur? Hur kan en göra det när de e de enda som existerar i huvudet, kom på det efter några timmar. Och då finns ett svagt svagt streck. Suck! Men i morgon är det äl+9eller10 tror jag och det var då jag tänkt pröva, så vi får se :) men känns annorlunda, inte så där med alla symtom som finns som på första försöket, galet skengravid och inte dom förra då kände jag typ inget. Har en annan känsla nu så hoppas den är den rätta känslan ;)
  • Zora
    corran skrev 2016-07-19 12:23:56 följande:
    Har också barn födda -13 och -15 :) planerade inte Heller en 3a utan "råkade" ha oskyddat det 5 dagar innan äl. Trodde inte det skulle bli något men det blev det ;)
    Grattis! :)

Ja det kan ju förstås bli något, men just nu känns det osannolikt med tanke på att vi faktiskt bara myst en enda gång den här månaden... Jag är väldigt i valet och kvalet om en 3:a också.. Är 38 så känns bråttom om vi ska ha en till.Tvåan tog 7 månader att få till. Samtidigt så känns det inte lockande att göra ett till snitt med allt vad det innebär. Kanske borde vi nöja oss med två. Fast det känns lite som att jag kanske kommer ångra mig om vi inte försöker. Många tankar :p
  • Videungen
    mosterJenny skrev 2016-07-19 19:15:40 följande:

Grattis! Underbara nyheter ju. Jag har precis haft ÄL så nu börjar min egen väntan men semestern börjar till helgen så då borde jag hålla mig sysselsatt och tankarna på annat håll!

Tack <3 åh, den väntan är jobbig! Men hjälper klart om man håller sig sysselsatt med annat! Vi harvarit bortresta mesta tiden efter äl. Det hjälpte faktiskt :) håller tummarna att det även tagit sig för er!!!
    MissJL skrev 2016-07-19 19:18:21 följande:

Visst är det galet att se dom där orden? Det blir ju trean för oss men jag är minst lika lycklig nu som förra gången :) Hur mår du?

Ja!!! Trodde den ljög för mig eller ngt! "Det skulle ju stå "inte gravid" ju?!" gick tankarna XD Förutom lite feber o halsont mår jag bra! Ömma svullna bröst som bara blir större o större känns det som och lite molnande värk i mage o rygg då o då. Hur mår du??
  • Videungen
    Mammaresan skrev 2016-07-19 20:52:10 följande:

Grattis!! :D När är beräknad förlossning?

Tack <3 den 28 mars :)
  • MissJL
    Videungen skrev 2016-07-19 22:02:46 följande:

Tack <3 åh, den väntan är jobbig! Men hjälper klart om man håller sig sysselsatt med annat! Vi harvarit bortresta mesta tiden efter äl. Det hjälpte faktiskt :) håller tummarna att det även tagit sig för er!!!Ja!!! Trodde den ljög för mig eller ngt! "Det skulle ju stå "inte gravid" ju?!" gick tankarna XD Förutom lite feber o halsont mår jag bra! Ömma svullna bröst som bara blir större o större känns det som och lite molnande värk i mage o rygg då o då. Hur mår du??

Jag mår bra, känner mig på riktigt gravid! Sjukt när jag plussade för tre dagar sedan :P Jag har molvärk sen 5 dagar tillbaka, trött o illamående på förmiddagarna. Typ samma som med tvillingarna... Lite scary faktiskt!
  • Ememem
    L 91 skrev 2016-07-19 21:28:48 följande:

Är lågt blodtryck ett graviditetstecken? Det gör ju att man blir yr och yrsel är ju ett tecken. Var på VC idag i ett annat ärende. Var där för att ta lite prover och då tog de även blodtrycket och det var 105/60. Lågt. Kollade i mina papper om mina två tidigare graviditeter och då hade jag lika lågt.. vet dock inte vad jag har annars.. BIM+2 eller +3 idag. Klickade hem nya test igår (kl halv två) men de kom inte idag som jag hoppades..

Läste nånstans att blodtrycket normalt sjunker något i början på graviditeten och ligger som lägst i mitten av graviditeten för att under de sista tre månaderna sakta återgå till den normala nivån. Men jag vet inte huruvida det stämmer, jag hade samma låga blodtryck som alltid genom hela graviditeten.
  • Tiger grr

Ah men då finns det kanske en chans att styrkan på strecket kan öka. :)

Har du gjort ngn utredning? Testat ngn medicin?

Jag gjorde ju en pga sekundär barnlöshet( hade redan två barn). De hittade inga fel på mig och yngsta va en spontan graviditet precis som de andra. Sjukt nojjig bara under hela den grav. Råkade även ut för ett MA nu i mars, på KUBultraljudet. :( den dog i vecka 13. :((( fanns ingen förklaring där heller. Sett den flera ggr innan kub. Näe. Hoppas det är vår tur snart igen! :)

Guffy78 skrev 2016-07-19 20:00:59 följande:

Nej inte än . Gamla Bim är imorgon och enligt nya så är jag på Äl +10 idag . NC flyttade min äl framåt så där jag är på ÄL +5 idag vilket är inte möjligt för då plussade jag på ÄL+3 :) jag utgår ifrån att jag är nånstans mellan Bim-4 till Bim-1.

Som dig hade 6 MF på raken först och 3 senaste månader 3 på raken:(

Svar på tråden Bim Juli 2016