• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 10:58:27 följande:

Nu ska jag va positiv hädanefter! Behövde bara få ur mig lite!

Det är helt okej att spy ur sig. De flesta av oss har haft samma känsla och vet precis hur det är <3
  • Monsan
    adnils skrev 2016-07-02 09:44:38 följande:

Herregud!!!!

Jag blödde lite inatt, så tänkte ja nu kommer mensen igång men när jag vakna imorse hade de inte kommit mer.

Tog nyss ett CB test som visade gravid 3+.

Jag är såå glad!! Vi har försökt i mer än ett halvår!

Grattis... vad roligt.. :)
  • DevilsDaughter

Emzerus: jag ska utomlands i augusti, tänkte häromdagrn om man kan ta test med sig, haha.. men näe då får de nog bli en testfri månad faktiskt! Om cyklarna är regelbundna till dess så har jag bim samma dag vi åker hem :) kanske är bra för våra själar att åka iväg över en bim så man släpper lite på teatandet!

• Monsan
    SamsonS skrev 2016-07-02 10:33:49 följande:

Det verkar som om jag aldrig får positivt på äl testerna. Har testat varje dag i lite mer än en vecka och i onsdags blev det en klar stegring men inte positivt. Testade därför två gånger både i torsdags och igår och det var fortfarande samma, varken starkare eller svagare och samma båda gångerna på dagen. Nu tog jag ett i morse igen och ska ta i eftermiddag, men det var helt blankt och inte den minsta tillstymmelse till stegring, svagare igen alltså. Har ju äl känningar, ömma bröstvårtor, öm i mage och rygg och har haft jättemycket äl flytningar. Kan man tänka att stegringen jag fick var att äl var på g ändå? :/ har haft såhär i flera månader nu, jag får en stegring men inte positivt sen blir det inte mer....

Har du testat clearblues test med dubbelindikator?

Dom är så himla bra på det sättet att du slipper kolla styrka på strecket och får tydligt resultat i form med en smiley gubbe.. funkar jättebra bra för mig..
  • ungmamma16
    lindgrenmaria91 skrev 2016-07-02 09:56:36 följande:
    Tack :D njae, trött men har ju 2 barn som kör slut på en ;) sen lite ont i brösten, men vet inte om jag känner efter för mycket!

Själv då? :D
    Haha ja känner igen de :)
    Haft molvärk fram tills igår typ, (förlåt för info men tjocka vita flytningar som jag hade med första barnet haha) illamående och ont i tuttarna. Så hoppas
  • SamsonS
    Monsan skrev 2016-07-02 11:37:07 följande:
    Har du testat clearblues test med dubbelindikator?

Dom är så himla bra på det sättet att du slipper kolla styrka på strecket och får tydligt resultat i form med en smiley gubbe.. funkar jättebra bra för mig..
    Nej jag har inte gjort det men får nog göra det för detta verkar ju inte funka :/
  • Monsan
    10oktober skrev 2016-07-02 08:44:43 följande:

Så nyttigt att läsa era diskussioner om ÄL! Inser att vi kanske "la av" med sex någon dag för tidigt förra månaden.

Några tips för att orka ha sex så ofta kring de där dagarna runt ÄL? Normalt har vi sex ca en gång i veckan och nästan aldrig två dagar i rad... det räcker för oss så vi får liksom göra en ansträngning nu. Hur gör ni?

Nu ska jag berätta om våran historia.. för oss tog det 3 år att bli gravid med lilleman.. vi hade sex varannan/varje dag för att pricka in äl, men inget hände.. gick en utredning och fick diagnosen oförklarlig barnlöshet. bokade in privat ivf och skulle precis påbörja hormonbehandling när mensen inte dök upp.. den månaden höll vi inne med sexet från mensen startade till äl monitorn visade maximalt utslag.. hade sex en gång och blev gravid.. detta slutade med MA i v.11.. hade en mens emellan, sex en gång på dag 14 då jag själv kände att äl var på gång.. bom, gravid igen.. lilleman är nu 5 månader.. fick tillbaka mensen 3 månader exakt efter att lilleman föddes.. väntade med sex till dag 14 även denna gång och blev gravid igen... slutade dock i MF för 2 veckor sedan.. Nu väntar vi med sex till äl monitor visar max och hoppas på att vårat mönster stämmer.. sambon måste ladda upp med en rejäl uppsättning spermier innan vi har sex... :)
  • Monsan
    SamsonS skrev 2016-07-02 11:40:22 följande:

Nej jag har inte gjort det men får nog göra det för detta verkar ju inte funka :/

Jag kan verkligen rekommendera dom... Vi hade samma problem och när jag började med monitorn tog det sig direkt.. vilken dag är du på nu?
  • Rosenblad

Hej hallå! Hängt ständigt i de senaste BIM trådarna men hoppade av BIM Juni efter jag fick min mens och jag har inte varit här inne fram tills idag. Klarar inte av att läsa om alla pluss när jag själv är inne på försök 10 och jag sitter och gråter varje kväll.. Och det var faktiskt skönt att försöka koppla bort och inte läsa om graviditet varje dag och inte känna stressen. Men nu är de BIM tider för mig, var faktiskt i Torsdags mensen skulle kommit. Men idag Lördag kom det lite mens men den försvann lika snabbt. Och i vanliga fall säger de klick och sen kommer massor av blod och värk. Nu kände jag värk i tre sekunder, därefter en mensklump och sen nu inget. Vet att mensenmycket väl kan sätta igång nu när som helst men tankarna börjar ju fara iväg så jag ska dra iväg idag och köpa ett gravtest och får hoppas att inte mensen kommit innan de. Gråtit största delen av dagen sen de lilla blodet kom och de känns som jag måste sitta helt stilla så kanske jag inte "stör" det där inne så det blir ert barn endå, haha.. Men jag lever på förhoppningen om att mensen inte fortsätter och att jag kan hänga mer här på FM framöver :) Lycka till alla så skriver jag när jag fått nya besked... ;)

• emzerus
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 11:35:14 följande:

Emzerus: jag ska utomlands i augusti, tänkte häromdagrn om man kan ta test med sig, haha.. men näe då får de nog bli en testfri månad faktiskt! Om cyklarna är regelbundna till dess så har jag bim samma dag vi åker hem :) kanske är bra för våra själar att åka iväg över en bim så man släpper lite på teatandet!

haha den tanken har slagit mig också men jag ska banne mig låta bli att ta med test...och bara få vara för en gångs skull....äta o dricka vad jag vill o föröska släppa allt vad graviditet heter för en vecka iaf :) Får se om jag lyckas :) 

Håller med dig om ALLT du skrev i ditt tidigare inlägg...jag tänker på graviditet, barn o fertilitet HELA tiden varje dag i snart 2 år...och man blir smått knäpp! Allt utöver blir liksom inte lika viktigt...och jag vet inte hur jag ska göra för att inte låta det ta över mitt/vårt liv. Jag har ingen aning! 

Men det jag lärt mig är att när allt känns skit så låter jag mig känna så...och gråta ut mig precis allt sen orkar jag liksom ta mig upp igen o se framåt. jag måste tillåta mig att må dåligt ibland. Så funkar jag iaf! 

Kram på dig! <3
Svar på tråden Bim Juli 2016