• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Karitziana
    Myline skrev 2016-07-02 14:40:09 följande:

Precis samma för mig. Håller tummarna för oss nästa månad!

Vad tråkigt! Trotts att man försöker att inte hoppas så mycket så blir man så sjukt ledsen när mensen dyker upp... Gaah! Håller tummarna för oss nästa månad!
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-02 11:38:45 följande:

Haha ja känner igen de :)

Haft molvärk fram tills igår typ, (förlåt för info men tjocka vita flytningar som jag hade med första barnet haha) illamående och ont i tuttarna. Så hoppas

Åhh, samma med flytningar här med!!! Men vågar inte hoppas på för mycket, vill att dagarna ska gå fort nu!

Ska du testa tidigare än BIM? :)
  • Kynisen
    Karitziana skrev 2016-07-02 14:38:03 följande:

Tyvärr verkar det inte ha tagit sig för mig denna månaden heller.. Fick precis lite rosa flytningar.. Tre dagar innan BIM. Så jag antar att mensen är på ingång nu. Trött och ledsen man blir :(

Ja det är så jobbigt! Jag trodde jag skull ha bim 1/7 grundat på lång cykel innan men så dök nensen upp en vecka tidigare. Bröt ihop och grät lite... Men att en sen kan ladda om igen när äl närmar sig är ju fantastiskt.

Nu väntar jag på äl som troligt vis kommer inom de närmaste dagarna och ny bim igen då att vänta på.... Tänk va enkelt det hade vart om en kunde bli gravid hela tiden och inte behövde pricka in några timmar per cykel...

Håller tummarna för dig att det bara e en liten blödning och att mensen struntar i art komma istället :)
  • Karitziana
    Kynisen skrev 2016-07-02 14:59:53 följande:

Ja det är så jobbigt! Jag trodde jag skull ha bim 1/7 grundat på lång cykel innan men så dök nensen upp en vecka tidigare. Bröt ihop och grät lite... Men att en sen kan ladda om igen när äl närmar sig är ju fantastiskt.

Nu väntar jag på äl som troligt vis kommer inom de närmaste dagarna och ny bim igen då att vänta på.... Tänk va enkelt det hade vart om en kunde bli gravid hela tiden och inte behövde pricka in några timmar per cykel...

Håller tummarna för dig att det bara e en liten blödning och att mensen struntar i art komma istället :)

Tack snälla för peppen! Glad att höra att du är på gång igen med nytt försök. Håller tummarna för dig :)
  • Fkvi

Hur tidigt är det möjligt att få symptom? Är på ÄL+2 eller +3 idag (oklart) :)

• Maria_87@
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 08:26:10 följande:

Maria: Vad jobbigt att få vänta så! Har ni varit och kollat er någonting? Hoppas du är gravid nu! Brukar mensen vara punktlig?

Japp nu är de allt lite segt, 1år var ok att vänta men allt efter det har känts jobbigare och jobbigare, speciellt när kompisen blir gravid på första försöket snart ska få sin bebis och jag som längtat länge fortfarande står utan.

Den brukar kunna diffa någon dag +/-. Men jag tog ändå ett test i Morse som var neg så ingen vinst denna gången heller så där dog de hoppet...

Men jag och sambon bestämde över frukosten att vi bokar vi en tid för att kolla om de är något fel, så även om jag är besviken så känns de ändå bra att vi tar tag i att kolla upp det. Misstänker att de inte kryllar av tider på sommaren. Någon som vet typ hur länge man behöver vänta? Jag räknar med en månad eller två med tanke på semester mm.
  • Kynisen
    Karitziana skrev 2016-07-02 15:02:50 följande:

Tack snälla för peppen! Glad att höra att du är på gång igen med nytt försök. Håller tummarna för dig :)

Tack!!! :) höll mig dessutom kvar i juli tråden då mensen tydligen ville komma i en kortare cykel och denna cykel verkar oxå bli normal lång :)
  • Anonym (Alexandra)
    Maria_87@ skrev 2016-07-02 15:34:37 följande:

Japp nu är de allt lite segt, 1år var ok att vänta men allt efter det har känts jobbigare och jobbigare, speciellt när kompisen blir gravid på första försöket snart ska få sin bebis och jag som längtat länge fortfarande står utan.

Den brukar kunna diffa någon dag +/-. Men jag tog ändå ett test i Morse som var neg så ingen vinst denna gången heller så där dog de hoppet...

Men jag och sambon bestämde över frukosten att vi bokar vi en tid för att kolla om de är något fel, så även om jag är besviken så känns de ändå bra att vi tar tag i att kolla upp det. Misstänker att de inte kryllar av tider på sommaren. Någon som vet typ hur länge man behöver vänta? Jag räknar med en månad eller två med tanke på semester mm.

Fy vad tråkigt! Det är nog lite olika, men när min bästa kompis sökte hjälp så var det åtminstone ett par månaders väntetid. Det var på hösten för två år sedan.
  • Karitziana
    Kynisen skrev 2016-07-02 15:37:20 följande:

Tack!!! :) höll mig dessutom kvar i juli tråden då mensen tydligen ville komma i en kortare cykel och denna cykel verkar oxå bli normal lång :)

Blir kvar i Juli gruppen jag också :)
Svar på tråden Bim Juli 2016