• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

copycat: Går också och väntar på flytningar. Jag kommer bara ihåg under en av mina graviditeter när jag gick och väntade på BIM så fick jag helt plötsligt en hel del flytningar, testade då och var gravid ÄL+8. Så det är det största tecknet som jag letar efter/väntar på. 

Karitziana: Va tråkigt! Hoppas att det bara är mellanblödningar!

• Rosenblad

Nu har det kommit mer men inte den där störtfloden som annars och inte heller kraftig värk eller mollande. Bara en svag konstig värk. Tog ett test som visar ett spökstreck som inte min man ser. Han sa där finns inget men jag tycker mig se de. Men jag tror nog att detta var mensen trots allt, men har endå inte gett upp hoppet eftersom det är så lite blod och värk. Jag ska testa igen imorgon på morgonen innan jag druckit något. Jag har typ bestämt mig för att jag är gravid men har nog fel tyvär. Har ju självklart googlat sönder och läst att man kan ha mens liknande blödning vid BIM men endå va gravid så jag hoppas på de :) När har du BIM? Har inte koll på BIM listan, försöker att inte bli helt fast i Gravidforum som jag varit de senaste 10 mån :)

copycat skrev 2016-07-02 13:41:09 följande:

Åh! Hoppas det bara var en liten genombrottsblödning och att du är gravid!:) verkar ju iaf lite lovande att mensen i vanliga fall bara drar igång men att den nu stannade av?! Du får uppdatera oss:)

• Monsan
    SamsonS skrev 2016-07-02 12:25:49 följande:

Jag har lång och oregelbunden cykel, är på dag 23 idag. Är öm i magen och ryggen idag, men äl flytningarna är slut och brösten är mindre ömma idag än igår. Så jag borde ju ha haft äl nu om jag ska gå på symtom.

Ja, det låter ju nästan som det.. nu håller vi tummarna att ni prickade in den och att det tog sig denna gång.. :)
  • Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 12:28:29 följande:

EL: tack :) ?

Monsan: inteessant. Vet du om din man har färre spermier än va man "ska" ha. De tekommenderar ju då att man sparar lite på satsen. De gånger det tagit sig för oss är när vi har haft sex varannan till var tr edje dag. De gånger vi hade varje dag har det inte tagit sig, lite samma grej där. Den här gången försöker jag att inte ha så stora förhoppningar då han kom utanför mig dagen innan ÄL och på morgonen dagen jag hade ÄL och sen i mig på kvällen dagen för ÄL. Väntade inte ÄL så tidigt så vi hann slösa rejält på sperman precis innan :(

Han gjorde tre tester under utredningen och två gånger hade han få antal och en gång hade han normalt antal så jag kan tänka mig att det är fifty/fifty.. :)..

Vi hoppas på det bästa nu då.. spermierna kan ju leva ett tag oxå... :)
  • Monsan
    Maria_87@ skrev 2016-07-02 15:34:37 följande:

Japp nu är de allt lite segt, 1år var ok att vänta men allt efter det har känts jobbigare och jobbigare, speciellt när kompisen blir gravid på första försöket snart ska få sin bebis och jag som längtat länge fortfarande står utan.

Den brukar kunna diffa någon dag +/-. Men jag tog ändå ett test i Morse som var neg så ingen vinst denna gången heller så där dog de hoppet...

Men jag och sambon bestämde över frukosten att vi bokar vi en tid för att kolla om de är något fel, så även om jag är besviken så känns de ändå bra att vi tar tag i att kolla upp det. Misstänker att de inte kryllar av tider på sommaren. Någon som vet typ hur länge man behöver vänta? Jag räknar med en månad eller två med tanke på semester mm.

Det beror lite på när man kontaktar dom.. vi ringde i maj och fick då väntar till sept eftersom dom hade stängt under sommaren.. min kompis fick tid direkt hon ringde efter sommaren.. dom hade försök i två år och fick veta att killens spermier var för svaga och att enda alternativet var ivf.. första försöket tog sig och nu ska dom ha barn i december.. :)..
  • ungmamma16
    lindgrenmaria91 skrev 2016-07-02 14:49:47 följande:
    Åhh, samma med flytningar här med!!! Men vågar inte hoppas på för mycket, vill att dagarna ska gå fort nu!

Ska du testa tidigare än BIM? :)
    Tror jag ska testa den 6 haha , dudå?:)
  • Rosenblad

Mitt spökstreck.. Tror dock inte jag är gravid men inte lika blankt som det brukar va men som sagt..är nog inte gravid. Men återstår att se med kommande test :) Svårt att få på bild dock, ser ni?
  • Cfmilla
    Rosenblad skrev 2016-07-02 19:22:20 följande:

Mitt spökstreck.. Tror dock inte jag är gravid men inte lika blankt som det brukar va men som sagt..är nog inte gravid. Men återstår att se med kommande test :) Svårt att få på bild dock, ser ni?

Anar något, men litar inte på cb alls! :-/
  • vronca
    Fkvi skrev 2016-07-02 15:34:10 följande:

Hur tidigt är det möjligt att få symptom? Är på ÄL+2 eller +3 idag (oklart) :)

Jag plussade på äl+7 sist , då hade jag fått onda svullna bröst dagen innan:) väldigt svagt dock, var nog inget ordentligt plus förän närmare bim:)
Svar på tråden Bim Juli 2016