• Svar på tråden Barn och alkohol - för eller emot.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Fylle) skrev 2016-06-15 10:13:37 följande:

Jag tänker att gör vi alkoholen olaglig och klassar den för vad det faktiskt är så behövs inte dessa diskussioner, hur man nu än kan jämföra yoga på gräsmattan eller att uppleva skräck för att en dörr stänga med vuxna människor som dricker en laglig drog under kontroll eller inte.

självklart spelar vår konsumtion av alkohol roll på Alla plan roll med tanke på hur vår alkohol konsumtion i detta land faktiskt ser ut.

Är du mot paralleller generellt sett eller är det bara gällande detta? Drömmer
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-15 10:16:57 följande:
    Mm, men jag tror att hon har gett upp nuSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Ja hoppet är uppgivet, lycka till med livet.
  • FDFMGA
    Hannahaha skrev 2016-06-15 11:28:03 följande:
    Ja hoppet är uppgivet, lycka till med livet.
    Detsamma!

Och kanske särskilt med dina val när du så småningom blir förälder.

Påminner nästan om att cykla, tycker jag. För det mesta behöver man inte ens tänka på vad det är man gör för att komma fram tid man ska - medan det för åskådare som aldrig cyklat kan te sig obegripligt att man ens kan hålla balansen.
  • Hannahaha
    FDFMGA skrev 2016-06-15 12:13:47 följande:
    Detsamma!

Och kanske särskilt med dina val när du så småningom blir förälder.

Påminner nästan om att cykla, tycker jag. För det mesta behöver man inte ens tänka på vad det är man gör för att komma fram tid man ska - medan det för åskådare som aldrig cyklat kan te sig obegripligt att man ens kan hålla balansen.
    Ja jag lär knappast bli en dålig förälder för att jag inte dricker med mina barn.
  • FDFMGA
    Hannahaha skrev 2016-06-15 13:02:52 följande:
    Ja jag lär knappast bli en dålig förälder för att jag inte dricker med mina barn.
    Nej, självklart inte.

Om du inte då har behov att att göra andra till dåliga föräldrar bara för att de inte tänker som du så blir du säkert en bra förälder.
  • EnAnonumius
    Hannahaha skrev 2016-06-15 13:02:52 följande:
    Nej har aldrig sett någon hävda att man blir en dålig förälder bara för att man struntar i alkoholhaltiga drycker i barns närvaro.

Dock så är det som så att sitta med en dåres envishet och hävda att folk blir personlighetsförändring ev 2 MAX 3 glas vin och man skadar barnen är vanligt bland personer som vägrar att ta till sig att folk reagera olika på alkohol och vissa klara av att dricka 2 MAX 3 glas utan att personligheten för ändras. Det finns ju även alkisar som inte personlighetsförändras även om de super sig fulla men tydligen så skall de inte räknas heller. Det är även smaklöst att läsa att det kommer påhopp på folk, från viss, helt utan grund och helt substans, att hävda att de väljer alkohol före barnen. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fylle) skrev 2016-06-15 10:13:37 följande:
    Jag tänker att gör vi alkoholen olaglig och klassar den för vad det faktiskt är så behövs inte dessa diskussioner, hur man nu än kan jämföra yoga på gräsmattan eller att uppleva skräck för att en dörr stänga med vuxna människor som dricker en laglig drog under kontroll eller inte.
    självklart spelar vår konsumtion av alkohol roll på Alla plan roll med tanke på hur vår alkohol konsumtion i detta land faktiskt ser ut.
    Då rekommenderar jag dig att aldrig åka till USA eller övriga (hela) Europa. Du skulle nog få stora nippran och anse att svenska alkoholkonsumtions vanor inte var någon "big deal" egentligen.  Vi svenskar håller på att importera kongenital alkoholkonsumtions vanor. 
  • Hannahaha
    EnAnonumius skrev 2016-06-15 13:47:46 följande:
    Nej har aldrig sett någon hävda att man blir en dålig förälder bara för att man struntar i alkoholhaltiga drycker i barns närvaro.

Dock så är det som så att sitta med en dåres envishet och hävda att folk blir personlighetsförändring ev 2 MAX 3 glas vin och man skadar barnen är vanligt bland personer som vägrar att ta till sig att folk reagera olika på alkohol och vissa klara av att dricka 2 MAX 3 glas utan att personligheten för ändras. Det finns ju även alkisar som inte personlighetsförändras även om de super sig fulla men tydligen så skall de inte räknas heller. Det är även smaklöst att läsa att det kommer påhopp på folk, från viss, helt utan grund och helt substans, att hävda att de väljer alkohol före barnen. 
    Fast han sa det ju helt själv, att om det inte passar att han dricker kan barnen gå. Så knappast utan grund.
  • Anonym (Fylle)

Jag röker en joint då och då och jag svär, jag förändras inte Alls!

Synd det är olagligt bara.

• Virriga Vera
    Hannahaha skrev 2016-06-15 15:02:30 följande:
    Fast han sa det ju helt själv, att om det inte passar att han dricker kan barnen gå. Så knappast utan grund.
    Och du har inte reflekterat över åldern på hans barn?
Svar på tråden Barn och alkohol - för eller emot.