• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • Moorii

Nä, precis, det skadar inte :)

Gick precis på en italiensk marknad som är i stan till imorgon. Vilket misstag.. De hade så mycket gott! Hade tänkt titta bara, eh.. Köpte pasta, pesto, parmesan och canollis, dessutom åt jag en pizzaslice till lunch.. Och fick en kommentar av en av italienarna: Oh, is it twins?! Och pekade på magen. Då vet jag att jag ser gigantisk ut iallafall :P

• Grodanboll187

haha moorii

Hur mycket har ni gått upp??

Jag har gått upp 26 kg så det är inte lite ;)

Är 170 cm lång väger 62, nu ligger vågen på 88 roligt ! :D

Gick upp mycket förra graviditeten dock, och gick ner allt utan ansträngning på 5-6 månader igen.

Ang hallonbladste, jag drack de förra gången och gjort det denna med, men när de gäller att starta förlossning har de ingen verkan, men ja tyckte att min förlossning gick så bra sist så jag valde att dricka det igen.

Nu är jag själv BF+4 riktigt trött på de nu, tung som bara den och har svårt o gå..

• Grodanboll187

Förra gången drack jag någon "mirakelkur", vet inte om de va slumpen men mina värkar började dagen efter.. det är med ingefära,citron, sirap, vatten och cayennepeppar har någon prövat de??

• Moorii

Jag har gått upp minst 16 kg, det var vad jag hade gått upp förra veckan, är säkert lite mer nu.. Ja, man får ju hoppas det "rinner av" en sen, som folk påstår att det gör!

Nej har inte druckit den, tyckte det lät så äckligt :P du dra inte dricka det denna gång?

• Timoteja
    Lillknodd skrev 2016-07-06 23:04:57 följande:

Timoteja och Moorii, har ni känt någon skillnad sen ni började dricka hallonbladste? Någon mer som testat?

Nej, men har bara druckit 2 koppar hittills så det är väl inte så konstigt. Vet inte när man kan trappa upp till 2 koppar hallonbladste per dag?
  • Timoteja

Jag har gått upp 17 kg sen jag blev gravid. Men jag gick ner 12 kg förra året innan graviditeten ganska lätt så jag hoppas det inte blir alltför svårt att gå ner det jag gått upp nu. Men känner ingen brådska, det får ta den tiden det tar.

• Med dinosaurie

Juulimamma och Grodanboll, då hoppas vi extra för er som gått över BF! Och om det är någon mer! Håller alla tummar!

Jag har gått upp 14 kg hittills med 2 v kvar. Jag gick upp 15 kg i förra graviditeten, men det blev 2 kg bara sista veckan (efter BF för hon föddes BF + en vecka) så kan ju vara några kg kvar. Jag är inte så stor i vanliga fall, hade 53 kg som startvikt o är 160cm, så blir rätt rejäl skillnad tycker jag. Men det mesta försvinner nog rätt fort.

Moori, jag har också fått en del kommentarer som den, i olika stadier i graviditeten, och tycker det är så konstig sak att säga till en främling! ????

Jag har inte vågat mig på hallonbladste då jag har så mycket sammandragningar ändå, men skulle egentligen vilja för läkningseffekten. Måste prata med BM om det.

• Moorii

Med dinosaurie, ja eller hur! Det är dock första gången jag får höra just det, men tog inte illa upp. De flesta ser nog inte gravida så nära bf, är nog inte så många som flänger på stan när det snart är dags tänker jag, då man är som störst.

Många tycker om att kommentera iallafall märker jag! När jag åt min pizzaslice fick jag dela bord med en kvinna och en man, och när jag skulle dela pizzaslicen så gick kniven av. Då sa kvinnan, du får äta med händerna! Men det är lika bra att du vänjer dig, för det kommer du få göra framöver ändå. Oookej, tack :)

• Med dinosaurie

Moorii, haha, det var en ännu skummare kommentar! Jag har inte heller tagit direkt illa upp men blev trött på att okända människor (oftast på jobbet, jag stod mycket i reception) kommenterade min graviditet så mycket. Okända människor frågade om det var tvillingar, om det var planerat, sa oj du som är så liten, hur ska du kunna få ut den där, och liknande. Konstigt beteende.

• Moorii

Jo, lite märkligt var det :)

Jaså, vad konstigt! Folk verkar tycka att man kan ställa hur privata frågor som helst bara för att man är gravid. Inte riktigt ok.

Svar på tråden nedräkning till bf