• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • Grodanboll187
    juulimamma skrev 2016-07-16 15:33:03 följande:

Stort grattis grodanboll till er lille grabb! :) hoppas ni mår bra och att funkar bra!

Vi fick en stor fin tjej igår morse på 4.7 kg, så i mitt fall så stämde stort sfmått med stort barn som jag befarade innan. Men allt gick jättebra, jag vaknade på morgonen av en värk, 3 timmar senare var hon ute. Men jag fortsätter gärna och följer tråden , är nyfiken på hur det går för er andra :) lycka till!

Grattis till er tjej! Mys nu massa :)
  • Timoteja

I torsdags, den 14/7 (på bf-dagen) kl 18.27 föddes vår älskade son! Efter 17 timmars hårt värkarbete tittade han äntligen ut! 3528 gram tung och 51 cm lång. Vi mår alla bra!
    Nu är vi bara hemma och myser, äter, vilar och sover.

• Moorii
    Timoteja skrev 2016-07-17 18:08:34 följande:

I torsdags, den 14/7 (på bf-dagen) kl 18.27 föddes vår älskade son! Efter 17 timmars hårt värkarbete tittade han äntligen ut! 3528 gram tung och 51 cm lång. Vi mår alla bra!

Nu är vi bara hemma och myser, äter, vilar och sover.

Åh, vad härligt, grattis!! :)
  • Mal Mal

Kom just från bm. För två veckor sen låg bebis med huvudet neråt, dock fullt rörlig. Idag v.37+5 fick jag beskedet att han ligger på tvären. Så ska in till spec.mvc i morgon. Blev plötsligt väldigt orolig för snitt.. Är det ngn här som har erfarenhet av det så här nära bf? Detta är nummer 3 och jag har fött två barn innan, vaginalt och utan fl-komplikationer.

• Med dinosaurie

Mal mal, nej jag har ingen erfarenhet av det själv, men är det inte så att de kommer att göra vändningsförssök på spec mvc bara? Jag har två vänner som gjort det, gick bra båda gångerna. Alltså att vändningsförsöken lyckades och bebisen la sig rätt. Vet inte på rak arm vilken vecka, men definitivt efter v 36 för båda. Jag hoppas du får bra besked imorgon!

• Mal Mal
    Med dinosaurie skrev 2016-07-19 00:16:02 följande:

Mal mal, nej jag har ingen erfarenhet av det själv, men är det inte så att de kommer att göra vändningsförssök på spec mvc bara? Jag har två vänner som gjort det, gick bra båda gångerna. Alltså att vändningsförsöken lyckades och bebisen la sig rätt. Vet inte på rak arm vilken vecka, men definitivt efter v 36 för båda. Jag hoppas du får bra besked imorgon!

Läget var lugnt....kan man säga. Han ligger i vidöppen hjässbjudning, som en uppochnervänd Buddha, kikar i färdriktningen. Vilket kanske inte heller är så bra, men det kan ju ändras när fl startar...att huvudet roterar. Han ligger iaf m huvudet neråt. Förklarar att jag känner rörliga delar precis över hela magen och att bm hade jättesvårt o hitta hjärtljuden...
  • Lillknodd

Värkarna började fredagkvällen ca kl 23, kom var 10de minut hela natten. Åkte in på fm vid 10-tiden på lördagen, då kom värkarna ca 3-4min.

Ca kl 15.10 gick vattnet i en monstervärk, började krysta 15.20 och 15.30 kom han :)

Den här gången fick jag känna när "kroppen tog över" vid krystvärkarna (den känslan uteblev med förra antagligen pga epiudralen). Häftig känsla!

Sen ville inte moderkakan lossna, och jag ville slippa operation så länge det inte var ett måste. Så lite jobbigt direkt efter när hon försökte få loss den manuellt.. Som tur var lönade det sig, slapp op. Blödde lite mycket efter bara så var kvar ett dygn för observation.

Imorgon blir lillkillen två veckor, allt har gått bra förutom väldigt såriga bröstvårtor. Haft amningsnapp lite grann men inte vågat använda den för mycket och riskera att han inte vill äta utan den sen. Men jag tror det börjar gå åt rätt håll nu iaf.

Hur går det för er andra? :) kämpa på ni som har bebisarna kvar i magen!

• Mal Mal
    Lillknodd skrev 2016-07-22 23:09:34 följande:

Värkarna började fredagkvällen ca kl 23, kom var 10de minut hela natten. Åkte in på fm vid 10-tiden på lördagen, då kom värkarna ca 3-4min.

Ca kl 15.10 gick vattnet i en monstervärk, började krysta 15.20 och 15.30 kom han :)

Den här gången fick jag känna när "kroppen tog över" vid krystvärkarna (den känslan uteblev med förra antagligen pga epiudralen). Häftig känsla!

Sen ville inte moderkakan lossna, och jag ville slippa operation så länge det inte var ett måste. Så lite jobbigt direkt efter när hon försökte få loss den manuellt.. Som tur var lönade det sig, slapp op. Blödde lite mycket efter bara så var kvar ett dygn för observation.

Imorgon blir lillkillen två veckor, allt har gått bra förutom väldigt såriga bröstvårtor. Haft amningsnapp lite grann men inte vågat använda den för mycket och riskera att han inte vill äta utan den sen. Men jag tror det börjar gå åt rätt håll nu iaf.

Hur går det för er andra? :) kämpa på ni som har bebisarna kvar i magen!

Stort grattis!! Bf 3 aug här. Går ivrigt och längtar efter att få träffa vårt tredje mirakel!
  • Med dinosaurie

Lillknodd, det låter ju bra set där, fram till moderkaksproblemen! Hur stor var han? Tror att du skrev det tidigare men hittar inte i tråden! Underbart med en liten kille på 2 veckor!

Här går det bra och dåligt, ingen bebis än och tungt och segt och jobbigt, men egentligen är sllting bara bra, ibga problem och precis som det ska! 2 dagar över tiden idag.

• Med dinosaurie

Vet inte om det alls är någon kvar här inne längre, men tänkte ändå berätta att i onsdags kom äntligen vår lilla dotter! Hon är en mörkhårig kopia av sin storasyster och mår finfint!

• juulimamma
    Med dinosaurie skrev 2016-08-01 21:03:55 följande:

Vet inte om det alls är någon kvar här inne längre, men tänkte ändå berätta att i onsdags kom äntligen vår lilla dotter! Hon är en mörkhårig kopia av sin storasyster och mår finfint!

Hej! Jag tittar in ibland o ser om de hänt något här. Vad roligt att er dotter kommit, stort grattis!! Gick allt bra med förlossningen? Vad kul att de är så lika. Det är våra döttrar med, säger fel namn hela tiden. Vill kalla den lilla för den storas namn :)
  • Lillknodd
    Med dinosaurie skrev 2016-08-01 21:03:55 följande:

Åh vad roligt, stort grattis! :D hur gick allt? Hur stor var hon? Då gissar jag att ni har en stolt storasyster där hemma :)

Du undrade hur stor vår grabb var; 3870g och 52cm :)
  • Med dinosaurie

Det gick jättebra, 2,5 h på Förlossningen innan hon var ute, jag var 8 cm öppen vid första kontrollen trots att jag inte hade haft särskilt ont och var rätt säker på att bli hemskickad, haha... Så energin var så mycket lättare att få tillbaka efter en snabb om än i slutänden såklart smärtsam och jobbig förlossning, än förra gången med 24 h av värkar varav riktigt ont i 12. Hon var 50 cm, 3736 g och 34 cm hattstorlek ich sover duktigt hittills. Och ja, världens gladaste och stoltaste storasyster!

• Lillknodd
    Med dinosaurie skrev 2016-08-02 18:03:00 följande:

Det gick jättebra, 2,5 h på Förlossningen innan hon var ute, jag var 8 cm öppen vid första kontrollen trots att jag inte hade haft särskilt ont och var rätt säker på att bli hemskickad, haha... Så energin var så mycket lättare att få tillbaka efter en snabb om än i slutänden såklart smärtsam och jobbig förlossning, än förra gången med 24 h av värkar varav riktigt ont i 12. Hon var 50 cm, 3736 g och 34 cm hattstorlek ich sover duktigt hittills. Och ja, världens gladaste och stoltaste storasyster!

Åh skönt att allt gick bra och snabbt! :)
Svar på tråden nedräkning till bf