• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • Grodanboll187
    Moorii skrev 2016-06-30 12:41:56 följande:

Är det bara jag som vet vilket kön bebis har? :) Vi vet att det blir en pojke hur som helst och har nog bestämt oss för ett namn nu, till slut. Innan vi visste att det var en pojke så hade vi också ett flicknamn, men det får vi spara till en eventuell framtida dotter :)

Jag vet också att det är en pojke i min mage :)
  • Med dinosaurie

Jag vet inte men tror det är en pojke. Men det trodde jag om dottern också.

Jag läste precis att förlossningen här i stan har haft intagningsstopp i 2 dagar, usch vad nervös jag blev! Tur att det är några veckor kvar, även om det inte alltid känns som det!

• Moorii
    Med dinosaurie skrev 2016-06-30 23:17:38 följande:

Jag vet inte men tror det är en pojke. Men det trodde jag om dottern också.

Jag läste precis att förlossningen här i stan har haft intagningsstopp i 2 dagar, usch vad nervös jag blev! Tur att det är några veckor kvar, även om det inte alltid känns som det!

Va?! Vilken stad då? Nä, det är ju inget man vill höra talas om när det snart är dags :/
  • Med dinosaurie

Eskilstuna. Tydligen helt enkelt för att det fötts otroligt många barn senaste dagarna så borde tydligen lösa sig snart.

Jag blir knäpp på dessa sammandragningar! Var 5-10 min nästan hela dagarna senaste dagarna! Men ingen unge än så ingen mening alls! Kom ut nu bebis! Men jag kan tänka mig att jag är långtifrån ensam om den känslan här! ????

• alexis06

Hej hej

Jag har bf 5 juli. Var hos spec mvc idag för att boka in Ks då jag gick över förra gången och igångsättningen inte fungerade.

Fick tid för ks den 5de så det blir på bf, var beredd på att få vänta några dagar till men inte det.

Känns väldigt skönt att ha ett datum och veta att då är det dax, nu är det bara njuta av dom 4 dagarna som är kvar.

• juulimamma
    alexis06 skrev 2016-07-01 13:48:00 följande:

Hej hej

Jag har bf 5 juli. Var hos spec mvc idag för att boka in Ks då jag gick över förra gången och igångsättningen inte fungerade.

Fick tid för ks den 5de så det blir på bf, var beredd på att få vänta några dagar till men inte det.

Känns väldigt skönt att ha ett datum och veta att då är det dax, nu är det bara njuta av dom 4 dagarna som är kvar.

Vad spännande att veta exakt vilken dag du kommer få träffa din bebis! Slutade det med ks förra gången? Nu har du bara 3 dagar kvar :)

Jag har 5 dagar kvar till bf men jag gick över en vecka förra gången så jag lär gå över några dagar den här gången med. Trodde det var på g förra veckan men det var falsklarm

Ang kön så tror vi pojke här med. Vi tyckte vi kanske såg något när vi gjorde sent ultraljud i v 31 men det är högst oklart om vi verkligen gjorde det.
  • alexis06
    juulimamma skrev 2016-07-02 12:43:42 följande:
    Vad spännande att veta exakt vilken dag du kommer få träffa din bebis! Slutade det med ks förra gången? Nu har du bara 3 dagar kvar :)

Jag har 5 dagar kvar till bf men jag gick över en vecka förra gången så jag lär gå över några dagar den här gången med. Trodde det var på g förra veckan men det var falsklarm

Ang kön så tror vi pojke här med. Vi tyckte vi kanske såg något när vi gjorde sent ultraljud i v 31 men det är högst oklart om vi verkligen gjorde det.
    Japp det slutade med ks förra gången. gick över 16 dagar var av dom 2 sista dygnen kunde jag inte äta eller sova så var helt slut.
    Bm sa att hon va 99.9 % säker på att vi väntar en tjej. 
  • Grodanboll187

Är det ingen som har fött än i tråden?

Håller på bli tokig här hemma.. Har BF imorgon, och flera dagar denna veckan har jag haft obehagliga/smärtsamma smärtor neråt mot underlivet.. känner ni igen er??

Igår höll det på en hel timme med några min mellanrum..
    Idag inget igen..

Förra gången hade jag smärtsamma värkar i rygg/mage i två dygn innan jag födde med 2-3 min mellanrum.. det var jobbigt.. hoppas man slipper det denna gången.

• juulimamma
    Grodanboll187 skrev 2016-07-02 16:03:46 följande:

Är det ingen som har fött än i tråden?

Håller på bli tokig här hemma.. Har BF imorgon, och flera dagar denna veckan har jag haft obehagliga/smärtsamma smärtor neråt mot underlivet.. känner ni igen er??

Igår höll det på en hel timme med några min mellanrum..

Idag inget igen..

Förra gången hade jag smärtsamma värkar i rygg/mage i två dygn innan jag födde med 2-3 min mellanrum.. det var jobbigt.. hoppas man slipper det denna gången.

Tror inte något fött ännu, iallafall ingen som hunnit ge sig till känna :)

Jag har inte haft så mycket känningar neråt bara mensvärk i samband med sammandragningar. Det kommer som värkar med nån minuts mellanrum undr ett par timmar men det kommer bara när jag vilar så på kvällarna tror jag något är på g och på dagarna händer ingenting. Då känns förlossning välsigt avlägset. 5 dagar till bf
Svar på tråden nedräkning till bf