• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • Grodanboll187
    juulimamma skrev 2016-07-02 22:50:29 följande:
    Tror inte något fött ännu, iallafall ingen som hunnit ge sig till känna :)

Jag har inte haft så mycket känningar neråt bara mensvärk i samband med sammandragningar. Det kommer som värkar med nån minuts mellanrum undr ett par timmar men det kommer bara när jag vilar så på kvällarna tror jag något är på g och på dagarna händer ingenting. Då känns förlossning välsigt avlägset. 5 dagar till bf
    åh.. samma här, det kommer också bara på kvällen när jag vilar..
  • Lillknodd

Ingen bebis här heller. Appropå kön så kändes det som en tjej enda fram tills magen började växa, sen har magformen varit så lika som med sonen så tror det är en kille. Men senaste veckan har det känts som en tjej igen så ska bli spännande :D

Förra gången kände jag inget alls fram till att det satte igång, därför har jag trott varenda gång nu när det kommit mensvärk att det är på g. Men med tanke på hur mycket ni verkar känna utan att det blir något så har jag fått mycket mer tålamod. Måste vara så frustrerande för er att känna av så mycket men så händer inget mer!

Men för mig är det tvärtom det där med vilan, får istället mensvärk/kännbara sammandragningar när jag anstränger mig "för mycket". Det är bara bebisen som verkar ha ett eget cirkusnummer på kvällarna när jag vilar.

Just det, igår luktade mitt urin salt, någon som känner igen? Har gjort det tidigare någon gång också. Antagligen bara något jag ätit?

7 dagar till BF.

• Med dinosaurie

Nu börjar det göra ont! Om det är på riktigt är det ju jättebra, annars får det gärna gå över, jag har fortfarande 17 dagar kvar till BF. I natt var jag uppe ett par timmar med förvärkar men de försvann igen. Nu gör vissa sammandragningar ont och andra inte. Mycket tungt och tryck nedåt också och en helt annan känsla längst ned i magen.

Mitt stora problem nu är att jag har så svårt att andas emellanåt, många gånger om dagen, och inget hjälper! Jag blir knäpp på detta, det ger en sådan panikkänsla! Jag spenderade nästan hela lördagen på förlossningen där de misstänkte propp i lungorna men fick åka hem 7 timmar senare efter en lungröntgen (nål i armen, värsta jag varit med om tror jag!) . De hittade inget, som tur var så klart, och sa mest att vad det än är går det nog över efter förlossningen. Jag hoppas verkligen det, kommer knappt våga bära bebisen annars!

Hur går det? Inga bebisar på väg ut? Jag har också fått känningar genom att vara väldigt lös i magen senaste dagarna  och läst att det kan vara ett tecken, vad säger ni andra?

• juulimamma
    nokitus skrev 2016-07-04 15:48:44 följande:

Min lilla tjej kom ut med en vansinnig fart i fredas....:)

Men grattis grattis grattis!! Berätta gärna din förlossningshistoria för oss. Gud vad skoj att höra att ni fått en liten flicka. Stort grattis igen! Gick allt bra, hur fort gick det? Vi är så avundsjuka som går här med våra stora magar och väntar hehe :D
  • Lillknodd

Åh så fantastiskt, stort grattis! :D hoppas allt gick bra och att ni mår fint. Berätta gärna mer när tid och ork finns. Stort grattis igen! :D
  • Lillknodd
    Med dinosaurie skrev 2016-07-04 11:10:46 följande:

Nu börjar det göra ont! Om det är på riktigt är det ju jättebra, annars får det gärna gå över, jag har fortfarande 17 dagar kvar till BF. I natt var jag uppe ett par timmar med förvärkar men de försvann igen. Nu gör vissa sammandragningar ont och andra inte. Mycket tungt och tryck nedåt också och en helt annan känsla längst ned i magen.

Mitt stora problem nu är att jag har så svårt att andas emellanåt, många gånger om dagen, och inget hjälper! Jag blir knäpp på detta, det ger en sådan panikkänsla! Jag spenderade nästan hela lördagen på förlossningen där de misstänkte propp i lungorna men fick åka hem 7 timmar senare efter en lungröntgen (nål i armen, värsta jag varit med om tror jag!) . De hittade inget, som tur var så klart, och sa mest att vad det än är går det nog över efter förlossningen. Jag hoppas verkligen det, kommer knappt våga bära bebisen annars!

Hur går det? Inga bebisar på väg ut? Jag har också fått känningar genom att vara väldigt lös i magen senaste dagarna  och läst att det kan vara ett tecken, vad säger ni andra?

Åh vad jobbigt det låter, hoppas att det kommer igång på riktigt eller ger med sig! Så himla typiskt att du ska råka ut för allt också när du har sån nålrädsla. Jag hoppas verkligen att du får må bättre snart!

Jag har behövt göra nr 2 flera gånger om dagen senaste 1 1/2-2 veckorna. Läste också att det kunde vara ett tecken, men för mig verkar det iaf inte vara något nära tecken. Det har däremot bidragit med lite hemorrojder..
  • Moorii

Stort grattis! :D
  • Moorii

Vet inte direkt om det är nåt på gång här heller, men har fått ondare när jag går nu, kan känna ett väldigt tryck neråt ibland. Det är dock också allt som är annorlunda tyvärr.. Vem vet när denna lilla plutt behagar titta ut!

Svar på tråden nedräkning till bf