• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • nokitus

Jag har bf idag och åkte in på en kurva i morse, allt är bra och inga tecken på nedkomst ännu.

• Grodanboll187
    juulimamma skrev 2016-06-23 14:59:15 följande:

Grodanboll187 då kanske ni får samma datum :) vilket datum har ni beräknat?

Jag har fått som mensvärk nu för ca 1 timme sedan som inte ger med sig. Vilar lite nu o hoppas det ska gå över snart. Någon som känner igen sig i detta? Har inte haft så tidigare, bara nån minut kanske sen har det släppt när jag bytt ställing från sittande till stående till exempel.

Hoppas jag inte ;) är beräknad den 3e .. (du menade samma dag som min andra pojke va?) 

Jag tycker det låter som min start på förlossningen förra gången.. jag hade förvärkar i två dygn, och kvällen innan kände jag som du :) hur mår du nu?
  • juulimamma
    Grodanboll187 skrev 2016-06-23 18:06:48 följande:

Hoppas jag inte ;) är beräknad den 3e .. (du menade samma dag som min andra pojke va?) 

Jag tycker det låter som min start på förlossningen förra gången.. jag hade förvärkar i två dygn, och kvällen innan kände jag som du :) hur mår du nu?

Ja kom inte din första i juli med? Eller tänkte jag fel med datumena kanske?

Mensvärken ändrade karakrär till håll, hade så nån timme och nu sitter jag i soffan och hållen har släppt. Det blev nog bara för mycket dans kring midsommarstången idag bara. Har lite ömma sammandragningar ibland, så dom har ändrat lite karaktär med för tidigare har de inte ömmat. Det är väll bara o vänta o se om det är något tillfälligt. Blir iallafall ingen dans kring stången imorgon.
  • Grodanboll187
    juulimamma skrev 2016-06-23 18:16:17 följande:
    Ja kom inte din första i juli med? Eller tänkte jag fel med datumena kanske?

Mensvärken ändrade karakrär till håll, hade så nån timme och nu sitter jag i soffan och hållen har släppt. Det blev nog bara för mycket dans kring midsommarstången idag bara. Har lite ömma sammandragningar ibland, så dom har ändrat lite karaktär med för tidigare har de inte ömmat. Det är väll bara o vänta o se om det är något tillfälligt. Blir iallafall ingen dans kring stången imorgon.
    Jo men fick han den 18e, då går jag över tiden 2 veckor så därför jag menar att jag hoppas inte

Aha okej :)
  • juulimamma
    Grodanboll187 skrev 2016-06-23 19:00:23 följande:

Jo men fick han den 18e, då går jag över tiden 2 veckor så därför jag menar att jag hoppas inte

Aha okej :)

Okej men då får vi verkligen hoppas att det inte blir samma datum :)
  • juulimamma

Hur går det för er allihopa? Hoppas ni haft en bra midsommar :)

Jag känner mig lite dålig i kroppen men det är förmodligen pga en förkylning som jag dragits med i veckan. Trodde jag nästan var frisk med det verkar blivit sämre. Jag hoppas inte det är någon bebis på g än för jag är inte i form för att föda barn.

• piikachuu
    juulimamma skrev 2016-06-25 14:39:28 följande:

Hur går det för er allihopa? Hoppas ni haft en bra midsommar :)

Jag känner mig lite dålig i kroppen men det är förmodligen pga en förkylning som jag dragits med i veckan. Trodde jag nästan var frisk med det verkar blivit sämre. Jag hoppas inte det är någon bebis på g än för jag är inte i form för att föda barn.

Precis samma här! Har varit förkyld hela veckan och igår drog världens torrhosta/rethosta igång så det känns snart som om lungorna är på väg ut. Ingen sömn heller för den delen. *gnäll* Känner mig inte alls heller redo för att föda just nu. Och ovanpå det 32 graders kvav värme! Pust!

Jag som tänkte mig varma bad på förlossningen, får kanske ändra till iskalla istället ;)
  • juulimamma
    piikachuu skrev 2016-06-25 18:06:48 följande:

Precis samma här! Har varit förkyld hela veckan och igår drog världens torrhosta/rethosta igång så det känns snart som om lungorna är på väg ut. Ingen sömn heller för den delen. *gnäll* Känner mig inte alls heller redo för att föda just nu. Och ovanpå det 32 graders kvav värme! Pust!

Jag som tänkte mig varma bad på förlossningen, får kanske ändra till iskalla istället ;)

Usch, stackars oss! Man får klaga här :) jag har haft jättemycket ihållande mensvärk idag. Höll i sig kanske 2 timmar, samma sak inatt men sedan ingenting. Jag var helt säker på att allt skulle starta vilken minut som helst men ingenting sedan eftermiddagen.

Hur funkar det med bad? Brukar det finnas? Ingen frågade mig när jag födde barn förra gången men man kanske inte får bada om vattnet gått?
  • piikachuu
    juulimamma skrev 2016-06-25 22:40:41 följande:
    Usch, stackars oss! Man får klaga här :) jag har haft jättemycket ihållande mensvärk idag. Höll i sig kanske 2 timmar, samma sak inatt men sedan ingenting. Jag var helt säker på att allt skulle starta vilken minut som helst men ingenting sedan eftermiddagen.

Hur funkar det med bad? Brukar det finnas? Ingen frågade mig när jag födde barn förra gången men man kanske inte får bada om vattnet gått?
    Skönt att få gnälla av sig lite! Idag är jag dock tacksam, sov nästan tolv timmar inatt!! (Med undantag från kisspauser såklart!) beror nog på det svalare vädret. Väldigt skönt oavsett.

Åh va jobbigt med ihållande värk så länge när det inte blir något av det. Är din lille fixerad än? Tänkte om det var att den sjunker ner eller något liknande?

Jag har ärligt talat dålig koll på bad och hur det funkar, tror att det finns ett rum med ett bad eller ett separat rum med bara ett bad typ, resten har dusch. Vi har överlag dålig koll för vi kör stenhårt med "tar det som det kommer".
  • Grodanboll187
    juulimamma skrev 2016-06-25 22:40:41 följande:

Angående bad så tror jag det är mycket olika på vilket sjukhus du föder :) jag vet att i malmö har dom väl några rum som har det, men då ska dom ju va tillgängliga också.. har vattnet gått har ja för mig att man helst inte ska bada för infektionsrisk.. :)
Svar på tråden nedräkning till bf