• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • juulimamma

Moori: det du beskriver med höftbenen känner jag så väl igen. Jättekonstig känsla. Känns som bebisen har händerna nästan ute i ljumsken o trycker inland. Skitskumt! Den kanske håller på o fixerar sig nu? Kanske därför du har ont?

Jag är med supertörstig! Dricker en vattenflaska efter nattkissningen varje natt. Har den alltid med mig, dag som natt. Försöker äta ordentligt dygnet runt med och se till att aldrig gå hungrig särskilt länge. Man vet aldrig när de drar igång!

Med dinoraurie: vi har förmodligen ett flicknamn och ett pojknamn klart. Flicknamn är så mycket lättare, där har vi haft flera alternativ från start medans pojknamn har vi hittat ett som vi på sista tiden börjat känna att det känns ok. Har ni namn klart?

• Moorii

Juulimamma, ja precis! Nästan så man undrar hur långt ner livmodern sitter egentligen.

För en kvart sen vaknade jag av att min mage krampade och det kändes som stickningar samtidigt. Gjorde ganska ont, men inte brutalt. Så väntade ut det hela. Kändes inte som mensvärk alls, så tänker att det inte var en värk? Men vad kan det då varit? Nu har det gått över helt, skönt det.

• Med dinosaurie

Jag känner också delvis igen det där med höftbenen, men känner det mer som att bebisen försöker göra plats genom att trycka bort höften! Haha, lite övertro på bebisens förmågor där kanske...

Vi har flicknamn klart men inget pojknamn, där är vi inte alls överens! Det hade vi inte till 3-åringen heller så det var väldigt praktiskt att det blev en tjej, får se vad vi gör om det blir en pojke, nån måste ge sig och det är ju inte kul. Lite stressande tycker jag men sambon bara säger att det ordnar sig nog. Och det gör det ju såklart!

Moorii, från både förvärkar denna graviditet och från förvärkar och värkar under förra graviditeten har det aldrig känts riktigt som mensvärk utan mer ont "på riktigt", så det är nog väldigt individuellt gissar jag?

• Moorii

Med dinosaurie: haha, ja, så kan det nog vara. Nog känns det som han tar i för kung och fosterland ibland iallafall ^^

Jaså, där ser man. Då kanske det var en riktig förvärk ändå! Får väl se om det händer nåt mer i dagarna. Nu är jag ju förbi 37+0 så det är ju ok iallafall.

• Lillknodd
    Med dinosaurie skrev 2016-06-29 22:50:52 följande:

De upptäckte det genom urinodling på UVI-misstanke. Så bra att det "råkade" upptäckas ialla fall!

Har ni bestämt namn ännu?

Ja lite tur i oturen iaf!

Nja vi har ett tjejnamn men inget killnamn. Men förra gången hade vi ett killnamn men när han väl kom så passade det inte honom så vi fick tänka om. Tror det tog två veckor sist innan vi kom fram till namn då. Men har verkligen noll på killnamn så lite panik över det..
  • Lillknodd
    Moorii skrev 2016-06-30 06:38:23 följande:

Juulimamma, ja precis! Nästan så man undrar hur långt ner livmodern sitter egentligen.

För en kvart sen vaknade jag av att min mage krampade och det kändes som stickningar samtidigt. Gjorde ganska ont, men inte brutalt. Så väntade ut det hela. Kändes inte som mensvärk alls, så tänker att det inte var en värk? Men vad kan det då varit? Nu har det gått över helt, skönt det.

Åh så spännande! Har du känt något mer efter det eller var det en engångsgrej? Hur många dagar har du till BF?

Intressant det där med törsten, bara passa på att dricka medan du väl är sugen om du annars inte dricker så mycket.
  • Moorii

Är det bara jag som vet vilket kön bebis har? :) Vi vet att det blir en pojke hur som helst och har nog bestämt oss för ett namn nu, till slut. Innan vi visste att det var en pojke så hade vi också ett flicknamn, men det får vi spara till en eventuell framtida dotter :)

• Lillknodd
    nokitus skrev 2016-06-29 05:51:30 följande:

Jooo, magen sjönk redan för nån vecka sedan..men foglossningen har blivit värre, samt att hon trycker på något där hon ligger så det gör jätteont i ryggen. Idag har jag gått 6 dagar över tiden:-S och det är inte det.minsta skoj, skulle helst bara ligga och vila, men jag har ju en liten ettårig pojke också som jag måste underhålla och umgås med....så just nu jobbar vi på att få dagarna å gå, blir en hel del lego byggAs:P nå......kanske idag nu...*hoppas**hoppas*

Åh hoppas verkligen hon kommer snart! Jobbigt med foglossningen och ryggen, usch!

Verkar sonen märka av att något nytt är på G? Ja jobbigt att få dagarna att gå när du har så ont också, jag försöker ha något planerat varje dag med 1,5åringen för att vi inte ska klättra på väggarna men jag har ju turen att inte ha så ont än heller. Förstår att orken ligger på botten!
  • Moorii
    Lillknodd skrev 2016-06-30 12:37:37 följande:

Åh så spännande! Har du känt något mer efter det eller var det en engångsgrej? Hur många dagar har du till BF?

Intressant det där med törsten, bara passa på att dricka medan du väl är sugen om du annars inte dricker så mycket.

Nej, inget mer än tyvärr, förutom lite svag molvärk emellanåt. Har 19 dagar kvar, så det är ändå ett tag, fast jag skulle inte klaga om han vill ut tidigare ;)

Ja, du har väl rätt :) har gjort en stor batch med hallonbladsthe precis, ska göra isthe av det tänkte jag, då går det nog ner lättare!

Hur går det för dig, har du några känningar?
  • Timoteja
    Moorii skrev 2016-06-30 12:41:56 följande:

Är det bara jag som vet vilket kön bebis har? :) Vi vet att det blir en pojke hur som helst och har nog bestämt oss för ett namn nu, till slut. Innan vi visste att det var en pojke så hade vi också ett flicknamn, men det får vi spara till en eventuell framtida dotter :)

Vi vet att det är en liten pojke därinne eftersom vi gjorde fostervattensprov. :)
Svar på tråden nedräkning till bf