• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • Lillknodd

Gick precis över till 13 dagar till BF!

Dragit på mig, vad jag gissar, bihåleinflammation. Var som för dig juulimamma att jag trodde förkylning var på väg åt rätt håll, men så vände det. Är verkligen så tydligt hur försämrat immunförsvar man får under graviditet, vet inte om man är ännu känsligare så här på slutet. Stackars oss i vilket fall! ;) inte nog med att man är trött och tung ändå liksom.

För övrigt börjar det bökas ordentligt där inne, speciellt med huvudet så det hugger och strålar där nere. Upplever att det känns mer/är obehagligare den här gången men jag kanske bara har förträngt hur det var sist. Har läst att bebisen kan lugna ner sig sista dagarna för att spara energi, så verkar inte vara något på gång här iaf.

Med dinosaurie, nu blev jag väldigt nyfiken på att testa dusch/bad, ska försöka testa det och hoppas det hjälper mig också :)

Frustrerande att det inte händer mer än mens/molvärken juulimamma, fast kanske "skönt" att det inte blir mer just nu om du inte kände dig i form för förlossning. Även om det såklart är jobbigt. Gissar på delade känslor? Men nyttigt för mig att höra så kanske jag kan låta bli att hoppas för mycket för minsta lilla mensvärk jag får.

• juulimamma
    nokitus skrev 2016-06-23 16:18:11 följande:

Jag har bf idag och åkte in på en kurva i morse, allt är bra och inga tecken på nedkomst ännu.

Hur har det gått? Nu har du gått över ett par dagar om inget hänt än dvs. Har du några känningar än?
  • juulimamma

Jag har de senaste dagarna haft stark mensvärk som hållit i sig 1-2 timmar åt gången. Ibland kommer det som i vågor men mest ihållande. Har tänkt flera gånger att det här är början, snart drar det igång men sen blir det inge mer. Det kommer alltid när jag vilar. Hade inte så med dottern vad jag minns men läste att det är vanligare med förvärkar för andrabarn föderskor. Så det är väll det kanske. Det kan tydligen hålla på så i flera veckor. Så där tappade jag hoppet. Min förkylning är lite bättre nu bara snorig. Skulle gärna se att bebisen kommer snart så man slipper gå med förvärkar i flera veckor.

Lillknodd: stackars, stackars dig. Hoppas du mår lite bättre snart. Lider verkligen med dig. Bihåleinflammation är det sista man behöver så här i slutet av graviditeten. Krya på dig! Min bebis vilar inte heller där inne. Den har hittat mina revben att sparka på när jag ska sova. Jätteskönt!

Piicachuu: bebisen var ruckbar i måndags när jag var hos bm men hon sa att den var näst intill fixerad. Jag tror den kommer vara det mu när jag går på nästa kontroll på fredag. Känns som magen sjunkit ner endel sista veckan. Är din bebis fixerad än?

• nokitus
    juulimamma skrev 2016-06-27 00:18:03 följande:

Hur har det gått? Nu har du gått över ett par dagar om inget hänt än dvs. Har du några känningar än?

Ingenting ännu:P förutom det att jag är stor som en val och sku vilja slippa detta nu redan:D
  • juulimamma
    nokitus skrev 2016-06-27 09:41:07 följande:

Ingenting ännu:P förutom det att jag är stor som en val och sku vilja slippa detta nu redan:D

Jag förstår det. Hur mår du i övrigt? Bra med energi o så? Har magen sjunkit? Min gjorde det i veckan som var. Känner mig ungefär hälften så gravid nu mot för en vecka sen så det är skönt o kunna röra sig bättre och andas men energin är i botten.
  • Lillknodd

Juulimamma, åh vad jobbigt, hoppas verkligen det sätter igång snart eller att du åtminstone slipper förvärkarna! Måste verkligen ta på krafterna, och ännu värre när du känner att energin redan är på botten. Drygt att kroppen ska "bråka" med en så länge innan. Åh, lider med dig! Inte nog med att bebisen hittar revbenen, såklart är lämpligaste tidpunkten kvällstid också.. Helt sjukt vilken kraft dom har!

Jag hade tur, bihåleinflammationen var falsk så mår bättre idag! Jätteskönt. Men var orolig i förmiddags, hade inte känt någon rörelse på hela fm och magen var mjuk. Funkade inte med att dricka kallt vatten heller. Så skulle åka in och kolla men åt lunch innan och sen satte hen igång ;) Måste sovit väldigt skönt där inne.

Hur länge håller era sammandragningar i sig? Min mage blir stenhård och är det länge.

• Lillknodd
    LICORICE skrev 2016-06-27 22:22:43 följande:

BF+8 idag. 

Åh vad segt! Hoppas det sätter igång snart! Har du känt av något?
  • LICORICE
    Lillknodd skrev 2016-06-27 23:56:16 följande:
    Åh vad segt! Hoppas det sätter igång snart! Har du känt av något?
    Det hoppas jag med, nu är ju klockan efter 00:00 så nu är det BF+9 men några känningar? Nä, tyvärr inte..
  • Med dinosaurie

Är det inga bebisar här inne som vill titta ut i Juni?! Hur mår ni alla, förkylningar med mera över?

Jag har slutat jobba och det känns så bra! Jag skulle vilja fortsätta ett par veckor till men kom fram till att jag bara skulle oroa mig för bebisen hela tiden, och vill gärna ha lite energi till min dotter också så att hon kan få en bra start på syskonlivet. Det är ju en stor sak att bli syster, större än att bli andragångsmamma tror jag! Nu mår jag bättre och lite mindre sammandragningar. Däremot lite ont i mage/rygg under morgonen nu så jag hoppas att det är ett tidigt litet tecken.

Det slog mig plötsligt igår, bebisen kan ju komma när som helst! Jag har varit beredd på det länge, men inte på det här med osäkerheten runt förlossningen, när den ska dra igång! Jag gillar att planera och det får man ju inte. Så nu ska jag försöka vara mer beredd på att det kan vara vilken dag som helst. Tyvärr har vi en husgäst i en vecka och min sambo är bortrest ett dygn eller så, så helst inte just då... Och så har vi en konsert inbokad 8 juli också. Haha, tror jag får ge bebisen ett schema i alla fall!

Lillknodd, mina sammandragningar håller i sig i mellan 30 sek och 1,5 min ungefär. Ibland superstarka och ibland inte så farligt. Väldigt varierande.

Svar på tråden nedräkning till bf