• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-25 15:07:35 följande:
    Haha, karlar;) men Wohooo!!! Supergrattis!
    Jag ska testa imorgon med veckoindikator men tog ett NC-gravtest i morse. Blev sur när det inte var mycket starkare än det jag tog innan BIM...får se vad som händer imorgon. Vilken dag är du på?
    Bim+1 idag, eller brukar variera mellan 25-26 dagar per cykel. :)
    Blir ett veckoindikator imorgon!
    Han trodde verkligen han köpt rätt. "Men vadå vad betyder det där? Vart är siffrorna?"
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-25 15:07:35 följande:
    Haha, karlar;) men Wohooo!!! Supergrattis!
    Jag ska testa imorgon med veckoindikator men tog ett NC-gravtest i morse. Blev sur när det inte var mycket starkare än det jag tog innan BIM...får se vad som händer imorgon. Vilken dag är du på?
    Vilken dag är du på? :)
  • Anonym (Hoppas)

Hoppas på att få hänga med här!

• trixy
    Anonym (Hoppas) skrev 2016-06-25 15:56:38 följande:

Hoppas på att få hänga med här!

Håller tummarna! :)
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-24 20:24:48 följande:
    Oj oj, listan är lång! Haha
    1)
    ? Domningskänsla i munnen, som att allt var smaklöst på ett speciellt sätt.
    ? Molvärk, dagen jag tror äl var så ville jag vika mig av smärta!
    ? Illamående
    ? Känslig för vissa dofter. Var tvungen att gå iväg från en jobblunch då en torsk som serverades stank satan!
    ? Känslan av att vara smått bakis hela tiden
    ? Som ett energirus på morgonen
    ? Trött på eftermiddagen
    ? Extremt dåligt minne (Haha! Men brukar ha stenkoll på saker. Nu är jag mer frånvarande. Säkert tröttheten)
    ? Tappen (ja, ja, ja) var mjuk hela vägen från dagarna innan äl till nu.

2)
    ? Magen molar på, bubblar lite. Känns nästan som jag vill minnas sparkarna. Men det förflyttas väl en del eller så är det fantomsparkar igen
    ? Illamåendet har eskalerat
    ? Lite sämre aptit, äter mindre portioner (brukar alltid äta 2 vuxenportioner, nu äter jag knappt en halv)
    Hahah! Skulle nästan ha kunnat skriva denna själv! Men domningskänsla i munnen vet jag inte om jag har haft, inte heller denna berömda "metallsmak". Har ingen aning om det symtomet. Har spårat tillbaka att jag måste ha haft implamentation den 17:e för min temp gick ner och jag hade så SJUKT ont i magen! Fick ta en alvedon bara för att kunna leva. Värre än mensvärk och i flera timmar, sen släppte det.

Hur mår du idag Trixy?
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-25 17:25:28 följande:
    Hahah! Skulle nästan ha kunnat skriva denna själv! Men domningskänsla i munnen vet jag inte om jag har haft, inte heller denna berömda "metallsmak". Har ingen aning om det symtomet. Har spårat tillbaka att jag måste ha haft implamentation den 17:e för min temp gick ner och jag hade så SJUKT ont i magen! Fick ta en alvedon bara för att kunna leva. Värre än mensvärk och i flera timmar, sen släppte det.

Hur mår du idag Trixy?
    Så intressant!

Jo det är bra med mig. :) Illamående och magen känns ju, men så kul! Vi har berättat för våra familjer, så det är skönt att ha det avklarat. Sämst på att ljuga!

Hur mår du??
  • Tjillevippens

Hakar gärna på här :) plussade i torsdags och har BF 5/3. Jag är 25 och min sambo 27, vårt första barn. Måste säga att det känns så overkligt, men väldigt spännande! :) mina bröst har redan växt en storlek (börjar nalla på storlek 2, måste köpa nya BH:s i veckan...) och livmodern molar rejäääääääält, speciellt på kvällarna. 

• RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-25 15:16:50 följande:
    Bim+1 idag, eller brukar variera mellan 25-26 dagar per cykel. :)
    Blir ett veckoindikator imorgon!
    Han trodde verkligen han köpt rätt. "Men vadå vad betyder det där? Vart är siffrorna?"
    Haha, va sött! Men har du ett nytt test till imorgon då? Jag ska ta ett. Imorgon är jag nog på BIM +3 och då v.4+1. Ska dra igång alla grav.appar imorgon. Kommer ändå inte kännas verkligt.

Jag har väldigt mycket sura uppstötningar denna gång. När jag fick MA hade jag nog inte en enda och fattade inte det symtomet. Men nu, åj! Hela tiden.
  • RapidAngel
    Tjillevippens skrev 2016-06-25 18:44:50 följande:

Hakar gärna på här :) plussade i torsdags och har BF 5/3. Jag är 25 och min sambo 27, vårt första barn. Måste säga att det känns så overkligt, men väldigt spännande! :) mina bröst har redan växt en storlek (börjar nalla på storlek 2, måste köpa nya BH:s i veckan...) och livmodern molar rejäääääääält, speciellt på kvällarna. 

Wohoo! Grattis!!!! Ja! Overkligt är ordet! Eller galet! Båda funkar! Men KUL!!! :)

Vet du vilken vecka du är i?
  • trixy
    Tjillevippens skrev 2016-06-25 18:44:50 följande:

Kul! Grattis!
Svar på tråden BF mars 2017