• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-26 09:35:22 följande:

Jahapp. Där kom ångesten trots att jag skulle spela så cool.

Jag tog ett CB digital idag. Jag fick resultatet "Gravid 1-2". NC räknade att jag hade ÄL/Befruktning den 11 juni och därmed är detta 15 dagar sedan.

Med mitt MA så plussade jag med NC den tredje mars, då 14 dagar efter ÄL/Befruktning och jag fick då resultatet "Gravid 2-3".

Vad betyder detta? Stiger inte mitt HCG som det ska? Vad tycker ni jag ska göra? Har ni vart med om detta och det har gått bra?

Jag hade troligtvis äl 11-12e och har en 25-26 dagars cykel. Plussade svagt på BIM denna gång samt med sonen. Vissa är ju låghormonare. Sist så räckte det med en dag efter så det blev nästa veckoantal. Kan vara så för dig också, att du ligger precis på gränsen. No worries :)
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-26 09:35:22 följande:

Jahapp. Där kom ångesten trots att jag skulle spela så cool.

Jag tog ett CB digital idag. Jag fick resultatet "Gravid 1-2". NC räknade att jag hade ÄL/Befruktning den 11 juni och därmed är detta 15 dagar sedan.

Med mitt MA så plussade jag med NC den tredje mars, då 14 dagar efter ÄL/Befruktning och jag fick då resultatet "Gravid 2-3".

Vad betyder detta? Stiger inte mitt HCG som det ska? Vad tycker ni jag ska göra? Har ni vart med om detta och det har gått bra?

Ägget tar ju olika lång tid att fästa sig för att sedan utsöndra HCg va?
  • trixy
    bebisdags skrev 2016-06-26 09:43:59 följande:

Nu gjorde jag ett till test 4 dagar senare och BIM +1 och nu är plusset mycket svagare.. Så gissar på tidigt MF... Men ska ringa barnmorskan imorgon så håller alla mina tummar på att de är något fel på testet (även om det inte är troligt) samt att jag inte får en blödning nu..

Jag håller tummarna! Var det samma märke på testet? Och morgonurin båda gångerna?
  • bebisdags
    trixy skrev 2016-06-26 09:55:14 följande:
    Jag håller tummarna! Var det samma märke på testet? Och morgonurin båda gångerna?
    Jag med vill verkligen inte tappa hoppet men känns som att de troligast är tidigt MF.. Ja samma märke och morgonurin dock så var jag super kissnödig på natten runt 02-03 sedan gjorde jag testet ca 07.30, men borde inte spela någon roll tycker jag!
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-26 09:52:35 följande:
    Jag hade troligtvis äl 11-12e och har en 25-26 dagars cykel. Plussade svagt på BIM denna gång samt med sonen. Vissa är ju låghormonare. Sist så räckte det med en dag efter så det blev nästa veckoantal. Kan vara så för dig också, att du ligger precis på gränsen. No worries :)
    Ja Trixy, jag hoppas det:) sen har jag ju ett snabbt Googelfinger och här är vad jag har lärt mig:

1) CB har inte alltid rätt.
    2) implementationen sker ju efter ÄL, allt mellan 3-10 dagar. Jag är 100% på att min skedde den 17:e alltså har jag bara utvecklat hcg sedan dess och då förstår jag "Gravid 1-2" bättre.

Nu känns det lite bättre, men SJÄLVKLART ska jag ta nytt test om börja dagar. *testoman*.
  • RapidAngel
    bebisdags skrev 2016-06-26 09:43:59 följande:

Nu gjorde jag ett till test 4 dagar senare och BIM +1 och nu är plusset mycket svagare.. Så gissar på tidigt MF... Men ska ringa barnmorskan imorgon så håller alla mina tummar på att de är något fel på testet (även om det inte är troligt) samt att jag inte får en blödning nu..

Har du fler test du kan ta? Kan ju vara ett "måndagsexemplar"! Hur är symptomen?
  • trixy
    bebisdags skrev 2016-06-26 10:08:21 följande:

Oj jag kissade alltså 02-03, väntade inte ut det:)**

Hoppas hoppas!

Det kan ju vara för att du kissade, drack du något också så ännu mer troligt.. Håller!
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-26 10:08:28 följande:
    Ja Trixy, jag hoppas det:) sen har jag ju ett snabbt Googelfinger och här är vad jag har lärt mig:

1) CB har inte alltid rätt.
    2) implementationen sker ju efter ÄL, allt mellan 3-10 dagar. Jag är 100% på att min skedde den 17:e alltså har jag bara utvecklat hcg sedan dess och då förstår jag "Gravid 1-2" bättre.

Nu känns det lite bättre, men SJÄLVKLART ska jag ta nytt test om börja dagar. *testoman*.
    Haha, Google... Men ibland så!

Ja, köp ett till test! Och så väntar du till efter en hel natts sömn.
  • Baljan

Hej!
    Jag hoppar också in här. Plussade imorse (BIM+1) :)

Hade MF i Januari och förra månaden (Maj). Tänkte inte att det skulle ta sig så fort igen o hade noll koll på min ÄL ;) men det gick ju ändå haha..

Hoppas på att få behålla fröet denna gången, men det känns väldigt annorlunda denna gången. De två första MF så hade jag konstant molvärk i livmodern o huvudvärk/yrsel bara några dagar efter befruktning. Nu känner jag ingenting mer än lite ömma bröst, så trodde inte ens att jag var gravid.

Kanske man kan få en liten bebis denna gången ^^ då jag inte hade nån aning om att jag va gravid så drack jag både i fredags och igår, men det borde väl inte göra så mycket nu så här tidigt i graviditeten? Huvudsaken är väl att jag från och med nu inte dricker någon alkohol.

Svar på tråden BF mars 2017