• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Joss90
    Fkvi skrev 2016-06-26 11:09:38 följande:

MA = Missed abortion, dvs fostret har dött men kroppen har inte "gjort sig av" med det än om jag förstått rätt?

Okej, men hur märker man det då?
  • Fkvi
    Joss90 skrev 2016-06-26 11:13:36 följande:

Googla? De flesta som skrivit har sagt att det märkts när de varit hos barnmorskan vid ultraljud eller så :)
  • trixy
    Joss90 skrev 2016-06-26 11:13:36 följande:
    Som fkvi säger, vid RUL kan det märkas. Jag har för mig BM lyssnar på hjärtljuden tidigare än vecka 18-20 dock. Så tidigare tror jag många märker :)
  • Fkvi
    trixy skrev 2016-06-26 11:39:22 följande:

Vad tror ni? ACO gravid eller vanliga folsyra-tabletter?

Jag äter bara vanliga folsyra-tabletter, men det är mest för att gravid-tabletterna är nog för stora för mig att svälja (har alltid haft svårt med sånt, kan inte ens ta Ipren/alvedon när det krisar) :)
  • trixy
    Fkvi skrev 2016-06-26 11:44:41 följande:
    Jag äter bara vanliga folsyra-tabletter, men det är mest för att gravid-tabletterna är nog för stora för mig att svälja (har alltid haft svårt med sånt, kan inte ens ta Ipren/alvedon när det krisar) :)
    Åh, förstår. Vad jobbigt! Det lutar åt ACO gravid här då jag har historik med dåliga järnvärden. Hoppas de går ner!
  • trixy
    Midvia skrev 2016-06-26 10:54:57 följande:
    Jag ringer imorgon. Denna gång tänker jag gå till en privat klinik där jag får möjlighet till tidigt ultraljud för att se att allt står rätt till. Ska försöka låta bli att oroa mig dessa veckor.
    Hoppas du får en snabb bra mottagning!
    Ska också ringa imorgon. Huh.. Är det på riktigt? Velar om jag bör ta nära jobbet, mellan jobb och hem eller nära hemmet.
  • Fkvi
    trixy skrev 2016-06-26 11:46:56 följande:

Åh, förstår. Vad jobbigt! Det lutar åt ACO gravid här då jag har historik med dåliga järnvärden. Hoppas de går ner!

Äsch, det har funkat med alvedon i brustablett! Ja då är ACO gravid perfekt för dig! :)
  • trixy
    Fkvi skrev 2016-06-26 11:54:14 följande:
    Äsch, det har funkat med alvedon i brustablett! Ja då är ACO gravid perfekt för dig! :)
    Så skönt! :)

Nu blir det hejdå Ipren för mig. Har reagerat negativt på alvedon så har inte vågat ta det på flera år.
  • Fkvi
    trixy skrev 2016-06-26 12:02:44 följande:

Så skönt! :)

Nu blir det hejdå Ipren för mig. Har reagerat negativt på alvedon så har inte vågat ta det på flera år.

Jaså? reagerat hur? Tråkigt att alvedon inte funkar :(
Svar på tråden BF mars 2017