• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Tjillevippens
    RapidAngel skrev 2016-06-25 18:49:30 följande:
    Wohoo! Grattis!!!! Ja! Overkligt är ordet! Eller galet! Båda funkar! Men KUL!!! :)

Vet du vilken vecka du är i?
    trixy skrev 2016-06-25 19:44:15 följande:
    Kul! Grattis!
    Tack så mycket! :) 

Ja det är verkligen KUL!! :D är i vecka 5 (4+0) idag :) BIM idag, känns så skönt att snart få lämna den här dagen och faktiskt vara sen med mensen. Känns ju som en hel evighet sen jag testade positivt ;)

• Tjillevippens
    trixy skrev 2016-06-25 21:14:59 följande:

När ringer ni MVC? Eller har ni redan hunnit göra det?

Jag tänkte gör det imorgon, vet inte riktigt när man ska göra det egentligen, eller hur man ska uttrycka sig ens en gång Skäms när tänkte du ringa?
  • Tjillevippens
    bebisdags skrev 2016-06-26 10:08:21 följande:

Oj jag kissade alltså 02-03, väntade inte ut det:)**

Jag hoppas att kissen mitt i natten var det som gjorde att testet var svagare idag! Hjärta
  • Fkvi
    Tjillevippens skrev 2016-06-26 10:34:08 följande:

Jag hoppas att kissen mitt i natten var det som gjorde att testet var svagare idag! 

Mest troligt! Var inte orolig :) det kommer gå bra
  • bebisdags
    RapidAngel skrev 2016-06-26 10:10:18 följande:

Har du fler test du kan ta? Kan ju vara ett "måndagsexemplar"! Hur är symptomen?

Ja det har jag, tänkte testa imorgon igen!:)

Njaae inte mer än att jag är slut/ trött men har svårt att sova och mår lite illa innan mat. Har inte fått nån blödning eller ont i magen så hoppas!
  • bebisdags
    trixy skrev 2016-06-26 10:10:53 följande:

Hoppas hoppas!

Det kan ju vara för att du kissade, drack du något också så ännu mer troligt.. Håller!

Ja jag hoppas det, tack så mycket!!:)
    Tjillevippens skrev 2016-06-26 10:34:08 följande:

Jag hoppas att kissen mitt i natten var det som gjorde att testet var svagare idag! 

Tack det hoppas jag med! <3
    Fkvi skrev 2016-06-26 10:44:01 följande:

Mest troligt! Var inte orolig :) det kommer gå bra

Håller mina tummar, tack känner mig lite lugnare nu när de fortfarande finns hopp kvar!:)
  • trixy
    Baljan skrev 2016-06-26 10:16:59 följande:

Hej!
    Jag hoppar också in här. Plussade imorse (BIM+1) :)

Hade MF i Januari och förra månaden (Maj). Tänkte inte att det skulle ta sig så fort igen o hade noll koll på min ÄL ;) men det gick ju ändå haha..

Hoppas på att få behålla fröet denna gången, men det känns väldigt annorlunda denna gången. De två första MF så hade jag konstant molvärk i livmodern o huvudvärk/yrsel bara några dagar efter befruktning. Nu känner jag ingenting mer än lite ömma bröst, så trodde inte ens att jag var gravid.

Kanske man kan få en liten bebis denna gången ^^ då jag inte hade nån aning om att jag va gravid så drack jag både i fredags och igår, men det borde väl inte göra så mycket nu så här tidigt i graviditeten? Huvudsaken är väl att jag från och med nu inte dricker någon alkohol.

Grattis!!

Tror verkligen inte att du behöver tänka på alkoholen du druckit :) Jag har druckit alkohol tidigare i veckan!
  • Midvia
    trixy skrev 2016-06-25 21:14:59 följande:

När ringer ni MVC? Eller har ni redan hunnit göra det?

Jag ringer imorgon. Denna gång tänker jag gå till en privat klinik där jag får möjlighet till tidigt ultraljud för att se att allt står rätt till. Ska försöka låta bli att oroa mig dessa veckor.
  • Joss90

Hej! Jag är lite fundersam över en grej. Några av er skriver att ni haft MF eller MA. Jag har förstått att MF är missfall men vad betyder MA och vad innebär det?

/En orolig tjej som är gravid för första gången

• Fkvi
    Joss90 skrev 2016-06-26 11:03:39 följande:

Hej! Jag är lite fundersam över en grej. Några av er skriver att ni haft MF eller MA. Jag har förstått att MF är missfall men vad betyder MA och vad innebär det?

/En orolig tjej som är gravid för första gången

MA = Missed abortion, dvs fostret har dött men kroppen har inte "gjort sig av" med det än om jag förstått rätt?
Svar på tråden BF mars 2017