lillskrutten skrev 2016-08-13 18:05:07 följande:
Jag har berättat för tre kompisar som jag har närmast kontakt med. Det är personer som jag bollat känslor med under tiden vi försökt bli gravida. Så de visste att vi ville få barn.
Det vet några i vår närmsta familj med. Men anledningen att vi inte vill berätta är mest för att få ha det lite lugnt omkring oss. Jag vill slippa ha deras oro också.
Jag längtar efter att vi fått se att det verkar gå vägen och vi börjar berätta. Är ju överlycklig att vi har lyckats såklart det känns konstigt att inte dela det. Men då närmaste veckan blir en nedräkning till nästa vul så väntar vi på det själva.
Bra tips med poncho. Tänkte jag man kan ha under graviditetens senare tid om jackor blir trånga.
Har börjat med mamma leggings och håller med det är det skönaste som finns. Blir mer mamma kläder direkt vi börjar sprida nyheten.
hehe visst är mamma leggings goa..:) Jag ska byta storlek på dem min syster köpte till mig igår..dem var lite stora..men så sköna. Mitt problem är att jag kommer behöva köpa en jacka snart..mina jackor känns så trånga nu..vinterjackan kommer inte gå på mig..så behöver nog en mamma jacka då jag ändå kommer vara gravid under vintern om allt går som det ska :)
Får hoppas ert VUL kommer se bra ut...skoj om det blir tvillingar :) håller tummarna.
Förstår att ni inte vill oroa andra runt er... jag hade samma tankar och värst var när jag åkte in akut i torsdags...sa inget till min familj alls..tänkte att herregud nu är det kanske missfall på gång och så har jag berättat för dem, mådde så dåligt över detta. De enda som visste var min vännina och min man...det var riktigt jobbigt, som tur är såg det bra ut och dem visste ju inte varför jag hade såna smärtor..man kunde inte se något men jobbigt var det och då slog det mig att jag kanske borde ha väntat med att berätta, men nu är det sagt och det känns bra...vi tar alla en dag i taget :)
jag ska in för prover 19 aug inför KUB o så 1 sept NUPP ..såååå sjukt nervös över detta. Ska ni också göra detta test?
Min bästa vän kommer hit idag och då ska jag berätta för henne..ska bli skönt att få komma ut pckså..igår gillade inte bebben att jag drack juice, så den kom upp, och den gillade inte här (jag vet inte de bästa men klarar knappt av mat just nu) fädig pizza..så allt kom upp i omgångar..tror jag spydde 7 gånger mer el mindre...så ja jag lever på mackor just nu. Hur går det själv och med maten?
Hoppas du får en fin söndag :)