• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • jj85
    Anonym (Stockholmstjej) skrev 2016-08-11 06:11:14 följande:

Är det ett missfall på gång så finns det absolut ingenting att göra åt saken, så det är mycket möjligt att de dumförklarar dig som tar upp akuttid med det. Om du inte har tur att träffa på förstående personal som vet hur skönt det kan vara att bara få oron och ovissheten stillad.

Ja precis. Det beror ju på om man får träffa bra personal eller inte.

Samtidigt (ursäkta för mkt info) men jag vet att när jag pussade så hade jag o min man sex nån dag eller två efter och då några timmar senare kom blödningar men dem höll ju på i 2 veckor. Vi hade sex i förrgår och igår började blödningar komma. Det är rött men de kommer ju inte mycket o så hade jag som mensvärk vänster sida mot äggstockarna igår. Idag kommer det lite blod så har en binda o ska ringa bm så fort jag kan

Är ju på jobbet så det är lite svårt att gå ifrån när som helst.. men kan det ha att göra med att man blöder också?

Alla dessa oro tankar. Ush alltså. Får hoppas jag får något svar av bm idag o att jag ändå får komma in och kollas upp. :(
  • DevilsDaughter

jj85: Förstår din oro. Att blödningen började efter sex är dock ett gott tecken då det kan vara ifrån tappen du blöder. Den kan bli mer lättblödande vid graviditet. Har hänt mig flera gånger vid graviditeter att jag har blött efter sex. Och den blödningen kan sitta i länge då slemhinnan på tappen blivit skör och lätt går upp. Vi hade haft sex en gång tidigt v 6 under graviditeten med tredje barnet och jag blödde till och från under sex veckor var väldigt orolig och fick inte komma in och kolla om det var ok. Försökte ställa in mig på missfall. Tillslut åkte jag till akuten, då hade jag slutat blöda. Tjatade mig till ett VUL för jag ville VETA om jag fortfarande var gravid eller inte. Fick inte komma in på MVC eller gyn. Fick en snäll läkare på akuten som kollade med VUL och graviditeten var kvar. Hon sa att bara hon snuddade vid tappen så började jag blöda så det var den som hade spökat hela tiden. 
    Hoppas det är lika för dig och att det inte är ngn fara.

• MillanAhlskog
    jj85 skrev 2016-08-08 14:33:56 följande:
    Jag håller med. Det är verkligen ingen självklarhet att få med sig hem en bebis i mars men jag hoppas verkligen det går vägen för oss alla här :)

Jag har själv börjat oroa mig för KUB testet och vilka svar man kommer få.

Men får du gå på extra kontroller iom din historik och att ha förlorat er dotter?

Jag ska kika på försäkring. Kan vara bra att ha..

Så tråkigt med foglossning. Där är jag inte ännu

Bara svullen, illamående med huvudvärk hittills.

Skönt att du annars mår gott. Jag hoppas verkligen att du ska få gå på kontroller och att dem har koll så du slipper en alltför stor oro. Styrke kram till dig
    Joodå, massa extra kontroller blir det, å alla på sjukhuset. Känns skönt. Även blivit lovad inläggning om jag blir för orolig å sen blir det snitt v 38+0 ????????

Kraaam på dig
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-11 11:22:29 följande:

jj85: Förstår din oro. Att blödningen började efter sex är dock ett gott tecken då det kan vara ifrån tappen du blöder. Den kan bli mer lättblödande vid graviditet. Har hänt mig flera gånger vid graviditeter att jag har blött efter sex. Och den blödningen kan sitta i länge då slemhinnan på tappen blivit skör och lätt går upp. Vi hade haft sex en gång tidigt v 6 under graviditeten med tredje barnet och jag blödde till och från under sex veckor var väldigt orolig och fick inte komma in och kolla om det var ok. Försökte ställa in mig på missfall. Tillslut åkte jag till akuten, då hade jag slutat blöda. Tjatade mig till ett VUL för jag ville VETA om jag fortfarande var gravid eller inte. Fick inte komma in på MVC eller gyn. Fick en snäll läkare på akuten som kollade med VUL och graviditeten var kvar. Hon sa att bara hon snuddade vid tappen så började jag blöda så det var den som hade spökat hela tiden. 

Hoppas det är lika för dig och att det inte är ngn fara.

Hej vännen

Vad tråkigt att du fick tjatat. Det såg som tur är bra ut

Hjärtat slog. Men jag fick åka in. Ringde till bm och då hade jag börjat få smärtor vänster sida som strålade ner mot benet plus blödning. Hon tyckte att jag skulle åka in då dem inte hade tid idag. Och de tog emot mig men då var jag på gyn mottagningen eftermiddag. De hade som tur är tid och jag fick träffat en helt fantastisk läkare

Som kollade allt. De fanns inga cystor och allt såg bra ut men hon kunde inte se varför den kraftiga smärtan fanns där... jag sa att det är så svårt när man blir orolig då man inte vet vad en blödning innebär. Och att man gärna inte vill in i onödan el bli dumförklarad. Hon förstod vad jag menade men sa att är det något åk hellre in..än att gå runt och oroa sig

De inte ofta läkare säger så.

Lång dag med stress och gråt..så nu är man färdig. Hoppas du haft en bra dag o mår gott:)
  • jj85
    MillanAhlskog skrev 2016-08-11 19:45:10 följande:

Joodå, massa extra kontroller blir det, å alla på sjukhuset. Känns skönt. Även blivit lovad inläggning om jag blir för orolig å sen blir det snitt v 38+0 ????????

Kraaam på dig

Gud vad skönt att dem har koll o inläggning även

Så skönt. Vill du själv ha snitt el försöka föda vaginalt?

Fick åkt in idag då jag hade blödning o kraftig smärta på endast vänster sida som strålade ner i benet. De ville att jag skulle in o kolla

Vart mycket oro och gråt men så skönt med bra svar men samtidigt så stressigt att inte veta varför de blir så här.. jaja så är väl livet som gravid.

Skönt att du kommer bli väl omhändertagen. Det är så viktigt och det behövs verkligen

Stor kram
  • lillskrutten

Jaha då har vi varit på tidigt vul och såg snabbt en liten skrutt med ett hjärta som lyste så klart. Allt bra med den. Sen dök plötsligt en till upp. Dock mindre än den första men läkaren kunde tyda hjärttaktivitet på den med. Kan nu va på två vis, endera är den mindre för att nått är fel och leder då troligtvis till missfall eller så hade jag två äl och den blev till senare. Åt pergotime så det är fullt möjligt med flera äl med några dagar mellan. Ska tillbaka på ny kontroll om två veckor. Vad som än händer så just här o nu väntar vi tvillingar! Känns jätte konstigt och overkligt. Va så rädd att det inte ens skulle va en liten parvell där inne.

• jj85
    lillskrutten skrev 2016-08-12 10:07:43 följande:

Jaha då har vi varit på tidigt vul och såg snabbt en liten skrutt med ett hjärta som lyste så klart. Allt bra med den. Sen dök plötsligt en till upp. Dock mindre än den första men läkaren kunde tyda hjärttaktivitet på den med. Kan nu va på två vis, endera är den mindre för att nått är fel och leder då troligtvis till missfall eller så hade jag två äl och den blev till senare. Åt pergotime så det är fullt möjligt med flera äl med några dagar mellan. Ska tillbaka på ny kontroll om två veckor. Vad som än händer så just här o nu väntar vi tvillingar! Känns jätte konstigt och overkligt. Va så rädd att det inte ens skulle va en liten parvell där inne.

Vad roligt :) håller tummarna att allt kommer gå bra.
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-12 11:02:24 följande:

Jj85: vad skönt att vul såg bra ut! Hoppas det fortsätter gå bra för dig!

Lillskrutten: vad spännande!

Tack snälla. Det var verkligen en lättnad. Men tröttsamt att behöva åka in.. fick hem mina gravid byxor från hem idag. Min mage är ju så svullen sen är jag inte pinnsmal utan väger runt 73 kg..så man lägger ju snabbt på sig men guuuuuud så sköna byxor haha. Vill aldrig vara utan ju. Har aldrig köpt mama kläder.. tänkte försöka köpa mer vanliga men i stretch för det funkar lika bra men byxor är ett måste. Hur går det för dig?
  • DevilsDaughter

Jj85: ja, det är alltid ett stressmoment att åka in och det tär på en att behöva vara så orolig. Har du slutat blöda? Jag kämpar på med illamåendet. Fick börja med tabletterna igen för jag fick inte i mog ngt alls på två dygn :( är sååå svag! Känner det du beskriver om kvällarna, käns som skösjuka! Det är verkligen obehagligt och känns inte alls som det illamående jag har under dagen.

Svar på tråden BF mars 2017