• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • DevilsDaughter

Amalian: jo jag känner igen ditt nick också! Ja kul att va med i samma igen!

Jag skrev ett långt inlägg igårkväll men det raderades och sen va jag för trött för att skriva om..

Jj85: tycker att du ska försöka att inte oroa dig över din ålder! Du är långt ifrån ökad risk pga åldern, men alltid oroar man sig över något och det hör väl liksom till ;).

Har varit i kontakt med läkare och detta tillståndet är inte farligt, bebisen tar det den behöver..

jag har också svårt för kött och äter det typ inte alls längre. Tråkigt..

Häxan: får jag fråga vad för piller du fått? Jag tar lergigan comp och de hjälper en del men mår fortfarande väldigt illa. Gällande att ta reda på kän.. Med de tre första barnen så tog vi inte reda på kön innan och tyckte att det var en enorm överraskning på förlossningen. Men när vi väntade fjärde tog vi reda på könet på kub v 12 och den förlossningen var ju minst lika underbar och det var en bra känsla att veta vad vi väntade. Insåg då att den där överraskningskänslan har man ju även om man vet vad det är. Precis efter förlossningen så är det alltid så mycket att ta till sig och tar man reda på könet innan så har man redan tagit till sig en sak. Mannen och jag var helt överens att ta reda på könet denna gången också. Tycker också det är kul att veta om det är pojknamn eller flicknamn man ska rikta in sig på. Ja och så allt som ska inhandlas också.

• Inelg

Hej alla fina tjejer. Får man hoppa på så här sent? Vecka 11 idag. Är 37 år och Bor i centrala Stockholm.
    Väntar mitt 2:à barn. Har en 2:åring hemma.
    Haft 3 MF och 2MA båda v10. Gjorde därefter IVF och fick vår flicka och nu Återföring av fryst embryo som även det lyckades. Går på moln men har inte vågat jinxa fören jag passerat mitt mentala hinder vecka 10. Världens lyckligaste nu.
    Min graviditet är lite kassare då jag mår illa varje dag men kräks inte som tur är. Ganska svullen, redan gått upp flera kilon. Puh!
    Tror att magen redan poppat för den börjar synas (spännande)
    Är lite nojjig av mig och hoppas få ventilera med er mina medsystrar om det går bra.

Kramisar

• DevilsDaughter

Inelg: såklart du får! Förstår att du bär på mycket oro med det du varit med om. Helt underbart att dagens metoder fungerar så bra! Blev du gravid på vanligt sätt de gånger du fick mf och ma? Hur kommer det sig att ni sedan gjorde ivf? Har du fått hjälpmedel för att få behålla denna gången? Du behöver såklart inte svara om du inte vill, förstår om du bara vill fokusera på graviditeten nu!

• ellami
    Amalian83 skrev 2016-08-21 23:13:41 följande:

Devilsdaughter: om jag inte minns fel var du med i Bf juni 2014-tråden. Jag var med där och känner igen ditt nick. Kul att vara i samma grupp igen! Jag skriver inte så mycket så om du inte minns mig är det helt ok :)

Jag var också med i en juni 14 tråd, kanske var samma :)
  • Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 09:08:36 följande:

Inelg: såklart du får! Förstår att du bär på mycket oro med det du varit med om. Helt underbart att dagens metoder fungerar så bra! Blev du gravid på vanligt sätt de gånger du fick mf och ma? Hur kommer det sig att ni sedan gjorde ivf? Har du fått hjälpmedel för att få behålla denna gången? Du behöver såklart inte svara om du inte vill, förstår om du bara vill fokusera på graviditeten nu!

Hej. Tack att jag får hänga på.

Det är bara att fråga på :)
    Ja, alla missfall jag fick var på naturlig väg. Efter 5 MF vågade jag helt enkelt inte bli gravid själv på egen hand.
    Dels tog det tid mellan graviditeterna för att sedan få MF. Det tid väldigt mycket psykiskt och fysiskt på mig.
    Vi gjorde även MF-utredning som inte visade något fel på oss, och sen fick vi remiss till IVF. Efter 6 månader fick vi komma dit och vi lyckades på första försöket.

Jag har båda gångerna fått Progresteron vaginalt för att "behålla" graviditeterna. Jag vet inte vad det är som gjort att det fått bra men min och min mans teori är att mina ägg kanske varit omogna och nu vid IVF så väljer dom The best of The best! :)
  • Fidelisen
    Inelg skrev 2016-08-22 10:01:15 följande:

Hej. Tack att jag får hänga på.

Det är bara att fråga på :)

Ja, alla missfall jag fick var på naturlig väg. Efter 5 MF vågade jag helt enkelt inte bli gravid själv på egen hand.

Dels tog det tid mellan graviditeterna för att sedan få MF. Det tid väldigt mycket psykiskt och fysiskt på mig.

Vi gjorde även MF-utredning som inte visade något fel på oss, och sen fick vi remiss till IVF. Efter 6 månader fick vi komma dit och vi lyckades på första försöket.

Jag har båda gångerna fått Progresteron vaginalt för att "behålla" graviditeterna. Jag vet inte vad det är som gjort att det fått bra men min och min mans teori är att mina ägg kanske varit omogna och nu vid IVF så väljer dom The best of The best! :)

Jag smörjer mig med progesteronkräm och det är endast när jag har smörjt mig som jag har fått behålla graviditeterna.

Jag har 2 mf och 2 ma bakom mig samt en lyckad graviditet och är nu i vecka 9+1
  • jesssicahansen

Var på kub idag allt såg bra ut, 1:20000 så är helt överlycklig :) !

Blev dock flyttad från 13+2 till 12+4 så nya BF är 1 mars (innan 25-26februari)

Så underbart att se våran bebis, en livlig sådan :)

• jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 08:39:21 följande:

Amalian: jo jag känner igen ditt nick också! Ja kul att va med i samma igen!

Jag skrev ett långt inlägg igårkväll men det raderades och sen va jag för trött för att skriva om..

Jj85: tycker att du ska försöka att inte oroa dig över din ålder! Du är långt ifrån ökad risk pga åldern, men alltid oroar man sig över något och det hör väl liksom till ;).

Har varit i kontakt med läkare och detta tillståndet är inte farligt, bebisen tar det den behöver..

jag har också svårt för kött och äter det typ inte alls längre. Tråkigt..

Häxan: får jag fråga vad för piller du fått? Jag tar lergigan comp och de hjälper en del men mår fortfarande väldigt illa. Gällande att ta reda på kän.. Med de tre första barnen så tog vi inte reda på kön innan och tyckte att det var en enorm överraskning på förlossningen. Men när vi väntade fjärde tog vi reda på könet på kub v 12 och den förlossningen var ju minst lika underbar och det var en bra känsla att veta vad vi väntade. Insåg då att den där överraskningskänslan har man ju även om man vet vad det är. Precis efter förlossningen så är det alltid så mycket att ta till sig och tar man reda på könet innan så har man redan tagit till sig en sak. Mannen och jag var helt överens att ta reda på könet denna gången också. Tycker också det är kul att veta om det är pojknamn eller flicknamn man ska rikta in sig på. Ja och så allt som ska inhandlas också.

Som du skrev. Man oroar sig ändå men hoppas på de bästa. Ja bebis får de den behöver men hoppas du snart är bättre..ja vet inte men hur är de om man inte alla vill ha kött under graviditeten. Behöver man någon vitamin el liknande? Mår så bra utan kött haha ja som varit kött älskare... men de kanske kommer tillbaka. Just nu äcklar det mig tyvärr...
  • DevilsDaughter

Jj85: tror deträcker att du typ får i dig ägg eller ngt annat med protein. Det är ju under en kort period antar att det kommer gå över snart. Är också köttälskare i vanliga fall.

Jessica: vad kul att du fick så bra siffror! Jag fick 1:1500 med tredje barnet, var orolig hela graviditeten för att det skulle vara något fel då siffrorna var högre än de som bara var baserade på min ålder. Var dock baserat endast på blodprovsdelen i kub få vårt landsting inte utför blodprovet. Med fjärde och nu femte barnet har vi sökt fosterdiagnostik utanför vårt landsting då det är så värdelöst här.

Inelg: tack för svaren. Häftigt att kunna bli gravid på fryst sådär! Fryses ägget ner direkt efter befruktning eller hur funkar det? Har du passerat där du fått ma förut? Får du tätare koller för att se så att allt står rätt till?

• FlikkanM

På tisdag ska jag få se vad som kan gömma sig där inne.

Efter färgade flytningar ett par gånger i veckan i 6 veckor och en mindre blödning för 2 v sedan tog jag mig i kragen och ringde för att se om de kan kolla hur det står till. Har en oro i kroppen att den lilla inte utvecklas som den ska och kroppen kanske inte fattar det som gör att jag inte glädja lika som jag hoppats. Detta är helt nytt för mig då graviditeten jag hade med dottern var smidig och perfekt förutom foglossning från v 11.

Vågar inte träna ordentligt då de ofta kommit dagen efter träning (jag tränar i vanliga fall 5 ggr/v på tävlingsnivå) vågar inte tro att det ska gå bra men samtidigt hållt mig från att kontakta sjukvården då jag länge tänkt att det finns inget att göra och alla är väl oroliga. Men nu tar det på mig och min sambo blir orolig för "så ska det väl inte vara".

Helt underbar sköterska som tog mig på allvar och sa att det är nog ingen fara, helt normalt att vara skör i slemhinnor osv men tyckte att det bör kollas upp.

Är nog mer förberedd på negativt resultat men kommer bli överlycklig om det blir positivt resultat. Hoppas läkaren är lika snäll som sköterska :)

Svar på tråden BF mars 2017