DevilsDaughter skrev 2016-08-22 09:08:36 följande:
Inelg: såklart du får! Förstår att du bär på mycket oro med det du varit med om. Helt underbart att dagens metoder fungerar så bra! Blev du gravid på vanligt sätt de gånger du fick mf och ma? Hur kommer det sig att ni sedan gjorde ivf? Har du fått hjälpmedel för att få behålla denna gången? Du behöver såklart inte svara om du inte vill, förstår om du bara vill fokusera på graviditeten nu!
Hej. Tack att jag får hänga på.
Det är bara att fråga på :)
Ja, alla missfall jag fick var på naturlig väg. Efter 5 MF vågade jag helt enkelt inte bli gravid själv på egen hand.
Dels tog det tid mellan graviditeterna för att sedan få MF. Det tid väldigt mycket psykiskt och fysiskt på mig.
Vi gjorde även MF-utredning som inte visade något fel på oss, och sen fick vi remiss till IVF. Efter 6 månader fick vi komma dit och vi lyckades på första försöket.
Jag har båda gångerna fått Progresteron vaginalt för att "behålla" graviditeterna. Jag vet inte vad det är som gjort att det fått bra men min och min mans teori är att mina ägg kanske varit omogna och nu vid IVF så väljer dom The best of The best! :)