• Anonym (Emc)

Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?

Hej!
    Har en fråga här till alla småbarnsföräldrar här på forumet.
    Ofta när jag är och handlar, te.x på coop eller willys eller liknande så stöter jag ofta vid fruktavdelningen på föräldrar som helt öppet bryter en banan och ger till sitt barn i vagnen som mumsar i sig. Varför gör ni detta? Eller är det fler än jag som tycker det är fult gjort? 

Jag vet att vissa butiker brukar ha en liten ställning med halvbrun frukt till små barn men det är långt ifrån alla. Jag har sett föräldrar som snattar frukt i butiker som inte bjuder på frukt till barnen. 

När jag tittat på föräldrarna så tittar de tillbaka lite försynt med "jag var tvungen, mitt barn svälter - blicken" och ser lite oskyldiga ut. 
    Vad gör det med bananskalet? Går till kassan och betalar för ett skal? 

Jag går ju inte och provsmakar bland lösgodiset, naturgodiset eller chokladpralinerna för att jag känner mig hungrig för tillfället. Eller planerar föräldrarna att gå förbi matbutiken för att kunna ge sitt barn snattad frukt?

Hur tänker ni angående detta? 

• Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?
  • Mooomin
    Anonym (My) skrev 2016-07-18 22:39:30 följande:

Själv har jag aldrig förstått behovet av att barnen ska äta när man handlar. Vi lär våra barn att man betalar först innan man öppnar en vara eller äter den. Det är aldrig något tjafs om det och de blir inte hysteriska av att inte äta i butiken.

Läs hela tråden så kanske du får en inblick! :)
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-18 13:52:46 följande:

Jag sover f.ö 8h/natt och har inte så små barn att de dreglar.

Inte så små att de dreglar men de har ändå ett omedelbart behov av något att äta så fort suget sätter in?
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-07-18 23:18:16 följande:

Inte så små att de dreglar men de har ändå ett omedelbart behov av något att äta så fort suget sätter in?

Nej. Inte alls "så fort suger sätter in".

Tryck på "visa endast" och läs det jag skrivit innan..
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-18 23:10:58 följande:

Gör ni likadant på restauranger?

Betalar innan de äter? Här är det bara på lunchrestauranger som man betalar innan man har fått maten. Jag förstår inte din jämförelse.
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-07-18 23:18:16 följande:

Hur gamla var dina barn när du kunde börja resonera med dom och förklara saker? Min är inte så gammal än, men nej, han dreglar inte längre, eller iaf för tillfället.

Och varför är det plötsligt såååå fel att ta en bjudbanan?
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (Eh) skrev 2016-07-18 21:59:39 följande:

Så man planerar alltså att åka till affären utan att gett sitt barn något att äta utan istället TA en frukt från affären?

De bjuder ju på banan till barn? Är det fel att TA då?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-18 23:23:28 följande:

Normalt sett så brukar barn inte gå från stt vara mätta till att skrika hysteriskt efter något att äta på några minuter. Det låter besvärligt att ha så liten framförhållning.
  • Anonym (Blähää)
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-07-18 23:34:20 följande:

Normalt sett så brukar barn inte gå från stt vara mätta till att skrika hysteriskt efter något att äta på några minuter. Det låter besvärligt att ha så liten framförhållning.

Men läs mina tidigare inlägg så förstår du! Härregud..
  • PixieP
    Anonym (Hallå) skrev 2016-07-18 23:10:58 följande:
    Gör ni likadant på restauranger?

Ja! Absolut! Bara för att du inte gör det. Wow alltså, vissa har så jävla svårt för att vissa andra, för dem okända, gör på ett ANNAT sätt än de! Dricker jag en Yoggi Yalla pga lågt blodsocker eller för att jag känner för det, spelar ingen roll, jag betalar för den. Punkt.

Ska du inte ta och fråga mig om jag går på gräsmattan här hemma också?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Blähää) skrev 2016-07-18 23:39:08 följande:

Men läs mina tidigare inlägg så förstår du! Härregud..

Jag förstår inte... Herregud!

Mina fick lära sig att vänta tills vi hade betalst för våra varor. Vem vill liksom ha banankladd på allt i butiken?
Svar på tråden Förälder - snattar du bananer till ditt barn på te.x COOP?