• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-09-21 13:17:27 följande:

Ringde kliniken nu, 4 av de 6 äggen blev befruktade.

Frågade även om mognad och de sa att alla 6 var mogna. Så nu hoppas jag att de fortsätter dela sig.

Fint! Kram till er! Håller tummarna för oss båda nu! <3
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-09-21 17:35:31 följande:
    Åh stort grattis! :D Jag höll tummarna, det kanske hjälpte då :) Jag fortsätter lite till så att det blir massor av befruktade ägg också! Kram
    Hihi, tack snälla! Är tacksam för fortsatt hållna tummar!
  • Regnbågsdröm

Tre befruktade blev det. Som vanligt. Så, återigen kvittar antalet ägg ut. Har samma låga antal oavsett. Är rätt ledsen nu. Känner mig rädd. Rädd för att återigen behöva vända på vägen till kliniken, för att alla dött.
    Det där med att få tillbaka två kan vi nog bara glömma. Är rädd att vi inte får någon återföring alls... Imorgon har vi tid. Får hoppas på det bästa. Kram till er!

• Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-22 16:16:41 följande:
    Förstår att det känns tufft :( Vi fick bara 1 befruktat denna gång. Men du jag håller tummarna att ni verkligen verkligen får tillbaka ett ägg! Det ska ni banne mig ha <3 Alla mina tankar till er! Kramar
    Tack. <3 Ja, det kan bli olika varje gång, det är ett jäkla lotteri. Men vi har haft tre varje gång.. Den här gången hade vi verkligen hoppats på att kunna få två återförda. Men visst, hoppet är ju inte ute än och huvudsaken är ju att vi får en tillbaka.. Men man blir ju så ledsen. Och framför allt rädd.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 17:15:04 följande:
    Åh! Jag som hoppades att ni skulle få ett helt gäng befruktade.
    Nu håller vi tummarna för att de som är befruktade fortsätter att dela sig fint! Och att insättningen går bra imorn. KRAM
    Ja. Jag hade något konstigt litet hopp om det också. Men det är väl såhär.. Jag kan inte leverera mer än såhär Tack för stöd. Jag är så rädd att det ska sluta innan insättning. Det gjorde det vårt första försök, så den här tiden emellan är alltid värst för oss. Släpp inte tummarna. Kram!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 17:28:20 följande:
    Ja, jag minns det. De ringde när ni var på väg va? Jättehemskt. Men jag tycker att det ska ni absolut inge drabbas av igen, det skulle vara för orättvist!

Jag håller tummarna och släpper dem inte!
    Ja.. Precis. Så var det. Helt fruktansvärt hemskt. Är så rädd för att det ska hända igen. Halv tolv ska vi vara där imorgon. Så behöver ju i alla fall inte gå hela dagen innan vi sätter oss i bilen.. Vi får se vad som händer. Jag är tacksam för alla tummar. Kram!
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-22 20:12:08 följande:
    Vaför man får bara en tillbaka?
    Andra vänner säger att det går med två!!
    Beror på ålder och mf?
    Eller i malmö bara en ägg återlämnas??
    Imorgon har jag ultrajud och jag hade hopp att prata med min läkare för att återlämna två ägg.
    Jag kommer få två tillbaka om det finns två embryon kvar. Jag är mest rädd för att det inte kommer finnas det. Har inte haft sådan tur med oss innan tyvärr.. Det här är vårt fjärde försök. Tar inte ens för givet att få ett tillbaka. Men just nu har jag tre befruktade embryon, så hoppas på att två mår bra för återföring imorgon. Håll tummarna!
    Lycka till på ditt UL' <3
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-22 21:08:41 följande:

Grattis till alla positiva test!

Regnbågsdröm: förstår din oro men hoppas att det kommer gå bra. Har själv fått vända vid ett FET och det var hemskt och då tror man att det alltid kommer bli så men så blev det inte. Kram

Tack för pepp. Det är precis så det är. Har man upplevt det hemska en gång tror man att det ska hända hela tiden. Hoppas så att vi slipper uppleva det igen. Håll tummarna för imorgon <3
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-22 22:11:07 följande:

[quote=76992725][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-22 15:54:56 följande:[/quote-nick]Tre befruktade blev det. Som vanligt. Så, återigen kvittar antalet ägg ut. Har samma låga antal oavsett. Är rätt ledsen nu. Känner mig rädd. Rädd för att återigen behöva vända på vägen till kliniken, för att alla dött.

Det där med att få tillbaka två kan vi nog bara glömma. Är rädd att vi inte får någon återföring alls... Imorgon har vi tid. Får hoppas på det bästa. Kram till er![/

Vad tråkigt. Men hoppas att de 3 som blev befruktad delar sig rätt. Jag fick 4 befruktade förra ivf, blev förkrossad , men 1 i mig o 1 i frysen. Så det kan gå bra trots allt. Hoppas hoppas:)

Jag är inte ledsen för endast tre embryon egentligen. Det har vi som sagt alltid haft. Jag är mer orolig för att de inte ska dela sig rätt, så det inte blir någon återföring. Även om det ändå inte finns några garantier även om man hade haft fler, så känns det ju ändå lite mer safe. Jaja, återstår att se om morgondagen blir en lycklig dag eller om man bryter ihop fullständigt.
  • Regnbågsdröm

Nu ruvar jag! En liten hjälte fanns kvar och den såg precis så bra ut som den skulle göra. Så nu har den flyttat in!

Skulle ju fått två tillbaka om det fanns, men som vanligt så hade jag inte två bra. Två av tre hade klarat sig, men det andra var "i gråzonen" som de uttryckte det. Så risken var att den hade slagit ut den andra. Så därför fick vi bara en.

Nu hoppas vi att det är vår hjälte <3

Svar på tråden IVF med start i september 2016